Gå til innhold

Angst! Er dette vanlig??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk skikkelig angst i helgen. Fingrene mine ble helt stive og fikk ikke til å strekke de eller bøye de. Armen ble helt stiv! Etter en stund så ble det bedre! Men kjenner det fortsatt godt i armen! Aldri fått det før? Har fått prikking og nummen .. Er det andre som har hatt det sånn?? Det var skikkelig ekkelt..

Anonymkode: b7311...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjedde det helt tilfeldig? Hva holdt du på med?

Anonymkode: 3254c...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å slenge rundt seg begreper som angst, depresjon, allergi, intoleranse og hundre andre diagnoser uten å ha snakket med lege.

Anonymkode: af78b...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig å slenge rundt seg begreper som angst, depresjon, allergi, intoleranse og hundre andre diagnoser uten å ha snakket med lege.

Anonymkode: af78b...993

Tror TS fikk angst for det som skjedde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HappyWaffle skrev:

Tror TS fikk angst for det som skjedde

Jeg våknet med angst den dagen! Sliter veldig med angst. Det med at jeg ble helt stiv i fingrene og armen skjedde da jeg skulle noe jeg gruet meg veldig til... Ble tungt å puste osv. 

Anonymkode: b7311...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt i den forstand at det kan skje ved angst-attack.

Mitt første store anfall var lignende, bare mer heftig.
Ble som du beskrev i hånda, bare i hele kroppen. Især i bena. Skalv ukontrollert, som om noen kastet en bøtte med is på meg og satte meg i snøen.
Fikk ikke puste ordentlig

Viktigste du gjør er å ikke være redd for angsten! Angst for angsten er kanskje værre enn når det faktisk skjer. Husk at det ikke er farlig i det hele tatt, det er rett og slett "huleboer"-delen av hjernen vår som tror det er fare på fære og gjør klar til "fight or flight".
Altså, flykt eller kjemp. Det er vell den eldste delen av hjernen vår og rent innstinkt, men det er ikke farlig

Anonymkode: ee414...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig å slenge rundt seg begreper som angst, depresjon, allergi, intoleranse og hundre andre diagnoser uten å ha snakket med lege.

Anonymkode: af78b...993

Det er tydeligvis ganske vanlig å tro at mennesker inne på KG slenger rundt seg begreper som angst, depresjon, allergi, intoleranse og hundre andre diagnoser uten å ha snakket med lege. Hvordan kan du vite at TS ikke har snakket med lege, og er diagnostisert med angst? Istede for å komme med anklagelser kan du vel heller svare på det TS spør om? Og har du ikke noe å bidra med kan du la være.

Anonymkode: 2bfd6...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk skikkelig angst i helgen. Fingrene mine ble helt stive og fikk ikke til å strekke de eller bøye de. Armen ble helt stiv! Etter en stund så ble det bedre! Men kjenner det fortsatt godt i armen! Aldri fått det før? Har fått prikking og nummen .. Er det andre som har hatt det sånn?? Det var skikkelig ekkelt..

Anonymkode: b7311...c9d

Mest sannsynlig hyperventilerte du, ikke farlig men ubehagelig. Hvis du skal få det en gang til så puster du inn i en pose, da forsvinner det.

Anonymkode: 0ea73...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...