Gå til innhold

Verdt å betale for treningssenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her jeg studerer er det to treningssentre å velge mellom. Det ene er et selvbetjent senter med kun styrke- og kondisjonsapparater, ikke noe særlig godt vedlikeholdt (dårlig luft, rett ut mot gata osv.), men bra nok til å få trent. Det andre er et betjent senter hvor de i tillegg har gruppetimer, og her er det litt renere og nyere apparater. Det første senteret koster 299,- per måned, og det andre koster 399,- per måned. 

Jeg har nå medlemskap på det senteret som koster 399,-. Pleier å trene to styrkeøkter per uke + én-to gruppetimer (oftest spinning og tabata). I tillegg har jeg én joggeøkt utendørs i uka. Det vil si at jeg trener i snitt 3-4 ganger på senteret per uke. I tillegg har denne kjeden et senter i hjembyen min, hvor jeg kan trene hvis jeg feks. er hjemme på ferie. Den andre kjeden finnes ikke i hjembyen min. 

Men nå tenker jeg: Er det egentlig verdt å betale 400 kroner for å trene 3-4 ganger i løpet av uka? Jeg er jo med på gruppetimer, og dette har jeg jo ikke mulighet til hvis jeg skal trene på det andre senteret i stedet. Det blir jo en hundrelapp å spare per måned hvis jeg bytter, men jeg er veldig usikker på hva som egentlig er lurest. Mange synes gruppetimer er "tull" og at man klarer seg uten, men jeg synes det er gøy og motiverende. 

Hva synes dere? Skal jeg bytte eller ikke? Kan legge til at jeg ikke har dårlig råd selv om jeg betaler 399,- siden jeg feks. bruker veldig lite penger på festing, alkohol etc sammenlignet med andre på min alder :)

Anonymkode: 4680e...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...