Gå til innhold

Hvordan får jeg barnet mitt til å godta min nye kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg har fått meg ny kjæreste og vi har vært sammen en liten stund slik at jeg har lyst til å la han treffe datteren min. Hun har ikke veldig mye samvær med sin pappa (pga avstand) slik at hun er hos meg mesteparten av tiden. 

Kjæresten min er interessert i henne og spør ofte om henne og viser at han har lyst til å treffe henne. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette slik at hun ikke opplever at han invaderer livet hennes og/eller "tar" mammaen hennes fra henne. Jeg har tidligere vært sammen med en mann med barn, og datteren hans var ikke glad i meg noe særlig. Ikke pga meg som person men fordi jeg på en måte tok litt oppmerksomheten fra henne. Dette vil jeg unngå, og ønsker at barnet mitt skal få et godt forhold og god innstilling til min kjæreste så tidlig som mulig. Samtidig føler jeg at varer mitt også må lære seg at hun iblant må dele meg med andre mennesker. Det er tross alt ikke bare henne i livet mitt, jeg har andre jeg også er glad i. Dette har hun også nevnt il meg. At hun håper jeg ikke får ny kjæreste fordi hun er redd for at jeg skal bli mer gla i han enn henne. Det har jeg jo forklart henne at kommer ikke til å skje men at kanskje hun må dele meg med noen andre en dag.  Det samme gjelder jo om jeg får et nytt barn og hun får et søsken.

hun er snart 6 år og har vært vant til min fulle oppmerksomhet 24/7 omtrent fra fødselen sv, slik at akkurat dette kanskje kan bli et problem? Hva tenker dere? Hva bør vi være oppmerksom på? 

Anonymkode: 21aad...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville anbefalt dere å møtes alle 3 samtidig som dere gjør noe som datteren din synes er morsomt. Da har dere det gøy samtidig som de blir kjent med hverandre. Ikke ta han med hjem de første gangene, men møtes ute. Da får hun ikke den følelsen av at han invaderer hjemmet deres, hvis du skjønner hva jeg mener.

Man må gjerne gi ut en gulrot for å få litt tilbake 😊

Si til datteren din at dere skal på feks bowling og der skal dere møte "Arne" som du snakker og treffer en del. Hun spør sikkert om dere er kjærester og da kan du si ja. Da er hun klar over det. Hun tåler også at du og han gir hverandre en klem og nuss når dere treffes 😊j

Endret av EvaLena
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du være sikker på at dette er et forhold som vil vare. Ikke la ungen din bli glad i en mann for så å fjerne han fra livet hennes like fort.

Nei, han skal ikke presenteres som -"venn", men som kjæreste, eller spesiell venn, eller noe annet som gjør at barnet skjønner at dette ikke er en vanlig klassekamerat. For er du forelsket, klarer du ikke å oppføre deg mot kjæresten på samme måte som mot klassevenner. Så or ikke å forvisse barnet, si sannheten.

Utover det, så synes jeg forslaget om å møtes ute, på en aktivitet barnet liker er bra. Ikke la han invadere hjemmet hennes i begynnelsen. Møtes ute, og korte besøk i hjemmet. Slik at hun får bli kjent med han sakte og rolig, uten å føle seg tilsidesatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle møte min manns barn (3 får) for første gang, tok han henne faktisk med hjem til meg for noen timer. Hun satt på fanget hans når de kom inn til hun hadder fått 'kikket seg litt rundt der, før jeg spurte om vi skulle se om jeg hade noe gøy å leke med. Har yngre søsken, så en del barneleker liggende, og vi fant frem perlesett. Etter 5 minutter fikk ikke min mann lov til å være i rommet med oss, for hun laget "hemmelighet" til pappaen sin. 

Etter den dagen møttes vi i lekeland, hvor hun var i sentrum. Hun ble godt kjent med meg i sitt eget tempo og alltid gjennom aktivitet som hun likte.

I dag er meg og mannen gift, og hun har aldri opplevd at jeg har tatt fra henne pappaen sin. Hun kommer først for oss begge. 

Slik jeg ser det er det viktig at ditt barn og ny kjæreste kommer godt overens og at han vet hva han går inn i. Å bli sammen med ned som har barn, krever en del fra ny partner, hvor det er greit at dere snakker godt sammen om hvordan dere ønsker å gjennomføre det. 

Men så lenge hun får ta ting i sitt tempo og ikke føler deg dyttet til siden, så tror jeg det kommet til å gå fint. :) 

Anonymkode: 15eee...8e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal la henne møte kjæresten din i nøytrale omgivelser. Altså i en lekepark, på tivoli, bowling eller noe der det er naturlig at man er sammen flere. Ikke gjør noe styr av det. Bare si dere skal gå sammen med han og at dette blir gøy. Så lar du henne sakte men sikkert bli kjent med kjæresten din. Dette kommer til å gå veldig fint :)

At du får en ny kjæreste er jo egentlig ikke noe å lage styr av. La henne møte han på samme måte som hun møter andre venner, og la dette utvikle seg over tid.

Lykke til, dette går veldig bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for personangrep, spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...