Gå til innhold

Er det egentlig sant at kvinner er mer forfengelige enn menn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller har dette mer med personligheten til en person enn med kjønnene å gjøre ?

Anonymkode: fd3c6...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok veldig individuelt og har mer med personene å gjøre enn kjønn. I mitt forhold er mannen mer forfengelig enn jeg i alle fall. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha

Personlighet. Har sett menn som er mye mer forfengelig enn kjærestene sine. Snakker halv flaske parfyme feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er flere jenter enn menn, som er forfengelige (selv om begge kjønn selvfølglig kan være riktig så forfengelige).

Personlighet har nok noe å si, men er nok bare en liten del av 1+1+1+1+1 regnestykket som gjør at person X er mere forfengelig.

Media er en av disse +1 også. Og der kommer også kvinnen inn (som er mest forgengelig) +1...

(tror jeg)

vain.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mer sosialt akseptert og nesten påkrevd for en kvinne å være forfengelig. For en mann er ikke helt aksepten der enda. Kjønnene vil da enten dempe forfengeligheten sin eller dyrke den alt etter hvordan omgivelsene reagerer

Anonymkode: 4519e...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bruker ordet "forfengelig" kun i betydningen av utseende, så ja, og det er vel ikke så rart gitt fokuset på kvinners utseende.

Dersom du strekker det til å handle mer om "stolthet" og å være opptatt av hvordan man fremstår utenfra, også med tanke op sosial status, karriere m.m. så er nok menn på samme nivå. Naturlig nok. 

Anonymkode: 15e87...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er litt lettere å legge merke til at en kvinne har brukt en time på sminken og neglene enn at en mann har brukt en time på å ordne håret.

Noen menn har dessuten skjegg som de duller og styrer mer med enn andre duller med ungene sine, men de ser jo fortsatt ut som om de bare har våknet, rullet ut av fjellhulene de bor i og subbet av sted i retning av sivilisasjonen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye mer sosialt akseptert og nesten påkrevd for en kvinne å være forfengelig. For en mann er ikke helt aksepten der enda. Kjønnene vil da enten dempe forfengeligheten sin eller dyrke den alt etter hvordan omgivelsene reagerer

Anonymkode: 4519e...3a9

Vel, jeg kjenner til noen menn som bruker to timer på å gjøre seg klar til å treffe "kompiser" for deretter bruke enda en time til å bytte flere antrekk. Disse er ikke engang homofile eller opptatt av klær. 

Anonymkode: ef98d...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvordan man definerer forfengelighet. Snakker man derimot om forfengelighet som i hvor opptatt man er av eget utseende så mener jeg at kvinner vinner med god margin. Så godt som alle kjenner noen menn som bruker lenger tid foran speilet enn noen kvinner de kjenner og så konkluderer med at menn er like forfengelig eller kan være like forfengelige, som kvinner, men slik argumenterer man med anekdoter.

Betrakter man det som etter min mening er en av de beste målestokkene, nemlig markedet for skjønnhetsprodukter gjennom f.eks markedsføringen, herunder blogging, så er det helt klart at kvinner er den største målgruppen. Undersøkelser på hvor mye kvinner bruker på utseende og velvære kontra menn bekrefter også at kvinner er den største kundegruppen. Men menn, kommer visstnok etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.5.2016 at 9.02, AnonymBruker skrev:

Eller har dette mer med personligheten til en person enn med kjønnene å gjøre ?

Anonymkode: fd3c6...279

Jeg tror det går mest på personlighet for å være litt seriøs. Og moral + verdier. 

Anonymkode: 87f15...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...