Gå til innhold

Har ikke mottatt foreldrepenger for mai enda


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril

Andre som opplever det samme denne måneden?

Vet det heter seg at de skal være på bok innen siste virkedag i måneden, men de to foregående har jeg fått dem den 20. Mulig det var pga helligdager.

Begynner å bli nervøs for at det er noe tull i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar telefonen å ringer ditt lokale nav kontor i dag når dem åpner og spør dem helt enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrepenger kommer senest siste dagen i måneden. Altså bør du få de senest imorgen. Ring NAV og hør når de åpner idag så for du svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke helt det samme men jeg er sykmeldt i svangerskapet, og har heller ikke mottatt sykepenger.  

Anonymkode: f0879...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står de til utbetaling da?

Anonymkode: ee450...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Ringte nav. De står til utbetaling nå. Får dem vel i morgen. Synes det er drøyt når det blir 40 dager mellom hver utbetaling. Fast den 25. feks hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde selv en måned i fjor at foreldrepengene som alltid hadde kommet den 21 hver måned ikke dukket opp. Endte opp etter ganske mange telefoner til de med at endelig noen så nærmere på saken (hun sa at hun egentlig ikke skulle gå inn i den delen av systemet) og at de ikke hadde sendt de til utbetaling av en eller annen grunn. Fikk pengene 14 dager for sent, veldig irriterende.

Anonymkode: 984b2...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk til stadighet stusser og klager over dette. Foreldrepengene skal være på konto innen siste virkedag i måneden, det er altså det man må forholde seg til. Ja, mange får utbetaling rundt den 20 (inkludert meg) men jeg planla økonomien alltid utifra siste virkedag i måneden. Er da ikke så vanskelig. At man får pengene tidligere noen måneder betyr da ikke at man trenger bruke de opp raskere, man må faktisk gå utifra at siste virkedag blir neste utbetalingsdato. Man kan gå inn å se selv på utbetalinger på NAV, ligger beløpet der mot slutten av måneden så er det ikke nødvendig å ringe nav for å etterspørre pengene før man faktisk skulle hatt dem. 

Anonymkode: c4b72...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan gå inn å se selv på utbetalinger på NAV, ligger beløpet der mot slutten av måneden så er det ikke nødvendig å ringe nav for å etterspørre pengene før man faktisk skulle hatt dem. 

Anonymkode: c4b72...063

Nope. Foreldrepengene jeg får utbetalt ligger aldri på min NAV før dagen jeg har mottatt pengene. Barnetrygden, derimot, står der dagen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sobril skrev:

Nope. Foreldrepengene jeg får utbetalt ligger aldri på min NAV før dagen jeg har mottatt pengene. Barnetrygden, derimot, står der dagen før. 

Beregn at pengene kommer siste virkedag i måneden :) easy peasy. 

Anonymkode: c4b72...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Beregn at pengene kommer siste virkedag i måneden :) easy peasy. 

Anonymkode: c4b72...063

Joda. Greit nok, men man stusser jo. Skulle tro at NAV greide å operere som en arbeidsgiver mht utbetalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sobril skrev:

Joda. Greit nok, men man stusser jo. Skulle tro at NAV greide å operere som en arbeidsgiver mht utbetalinger.

Det gjør de ikke. Nav er nav...

Anonymkode: 984b2...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sobril skrev:

Joda. Greit nok, men man stusser jo. Skulle tro at NAV greide å operere som en arbeidsgiver mht utbetalinger.

Grunnen til at ikke alle får samme utbetalingsdato er at de begynner å kjøre ut utbetalingene mot slutten av måneden, før fristen. Dette får å få ut alle utbetalingene i tide. Derfor vil noen oppleve å få pengene tidligere enn andre. 

Anonymkode: c4b72...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vil fortelle hvor mye dere får utbetalt i foreldrepenger?:)

Anonymkode: a8977...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som vil fortelle hvor mye dere får utbetalt i foreldrepenger?:)

Anonymkode: a8977...18a

Hva har det med saken å gjøre? Den varier jo fra hva man har som vanlig lønn og hvilken dekningsgrad man har, og spiller jo heller ingen rolle på når man får pengene utbetalt..

Anonymkode: 02452...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som vil fortelle hvor mye dere får utbetalt i foreldrepenger?:)

Anonymkode: a8977...18a

Det kan jeg, men skjønner ikke helt hva du får ut av det?

Har 100% dekning og får utbetalt 13-15000. 

Anonymkode: ee450...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Den varier jo fra hva man har som vanlig lønn og hvilken dekningsgrad man har, og spiller jo heller ingen rolle på når man får pengene utbetalt..

Anonymkode: 02452...be7

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg, men skjønner ikke helt hva du får ut av det?

Har 100% dekning og får utbetalt 13-15000

Anonymkode: ee450...080

Kun nysgjerrig fordi jeg om noen måneder selv skal ha utbetalt foreldrepenger og har fått høre at man får mye mindre enn det man hadde fått om man jobbet.. Altså et visst antall G. 

Anonymkode: a8977...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kun nysgjerrig fordi jeg om noen måneder selv skal ha utbetalt foreldrepenger og har fått høre at man får mye mindre enn det man hadde fått om man jobbet.. Altså et visst antall G. 

Anonymkode: a8977...18a

Dersom du tjener veldig mye (over 6 G tror jeg det er) så vil du ikke få like mye som ved lønn. Men dersom du tjener under ca 500 000 brutto, så skal du få like mye i foreldrepenger. Evt mindre om du velger lengre permisjonsløsning. 

Jeg har ikke fått barnetrygd ennå. Kanskje de er forsinket i mai?

Anonymkode: acc6c...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kun nysgjerrig fordi jeg om noen måneder selv skal ha utbetalt foreldrepenger og har fått høre at man får mye mindre enn det man hadde fått om man jobbet.. Altså et visst antall G. 

Anonymkode: a8977...18a

Man får bare utbetalt inntil 6G av Nav. Men noen får utbetalt det over 6G av arbeidsgiver.

Velger du 80% dekning får du også mindre utbetalt, men mer tid hjemme med babyen.

Men hva andre får utbetalt i foreldrepenger får du ingenting ut av så lenge du ikke vet hva inntekten til vanlig er.

Jeg taper litt fordi jeg hadde varierende inntekt og fikk beregnet et snitt av inntekten min. Nå som jeg er i permisjon har jeg ikke mulighet til å jobbe ekstra for å tjene litt mer enkelte måneder.

 

Anonymkode: ee450...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...