Gå til innhold

En veldig god venn, men er ikke forelsket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en veldig god venn, en fantastisk mann på mange viktige områder for meg, som felles venner mener kunne blitt noe mer. De mener han liker meg som noe mer. Har selv tenkt tanken ut fra hans oppførsel. 

Ser selv at han hadde vært bra for meg.. Men jeg er ikke forelska i han, mulig jeg bare har bestemt meg for at. Jeg ikke er det, men per nå har jeg ikke di følelsene.

Kan jeg åpne opp for å få di, eller er det dødfødt? 

Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: bdb55...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evans

Vi kan ikke styre følelsene våre - hverken i den ene eller andre retningen, men vi kan være åpne for at følesene kan komme, og ikke stenge de av om de skulle snike seg inn. 

Hvis han liker deg mer enn som en venn, ville jeg vært forsiktig med å teste det ut - for hans del. Det vil være vondt for han om du tester ut om du kan få følelser, men ikke får det. 

Vær heller sammen med han på samme måte som du er nå, og vær åpen for at det kan komme. Kommer det, så kommer det. 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fornuftig svar 😀 Han er sjenert og sier det ikke direkte, men virker sånn noen ganger. 

Men er vanskelig da jeg ofte faller for feil typer som ikke vil noe mer og holder drøssevis av jenter varme. 

Jeg vil ha stabilitet og familie.. Men ja, livredd å såre han.

Anonymkode: bdb55...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere kjent hverandre? Er dere intime så er det viktig å være ærlige mot hverandre om følelser som er der eller ikke er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Leonora8 skrev:

Hvor lenge har dere kjent hverandre? Er dere intime så er det viktig å være ærlige mot hverandre om følelser som er der eller ikke er der. 

Snart 2 år, er ikke intime og har heller aldri vært det. 

Anonymkode: bdb55...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snart 2 år, er ikke intime og har heller aldri vært det. 

Anonymkode: bdb55...5c1

Da tror jeg det er lurt å bare la det ligge. Man kan dessverre ikke tvinge seg selv til å like noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan man velge å elske noen. Jeg synes du burde gå for det. Drit i følelser, følg fornuften. Følelser kommer etterhvert uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, amativeReflection skrev:

Selvsagt kan man velge å elske noen. Jeg synes du burde gå for det. Drit i følelser, følg fornuften. Følelser kommer etterhvert uansett. 

Jeg er jo veldig glad i han, men er ikke sånn fysisk tiltrukket nå at jeg ønsker å ha nærhet og sex. Det ønsker jeg skal være der. 

 

Anonymkode: bdb55...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo veldig glad i han, men er ikke sånn fysisk tiltrukket nå at jeg ønsker å ha nærhet og sex. Det ønsker jeg skal være der. 

 

Anonymkode: bdb55...5c1

Sært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, amativeReflection skrev:

Selvsagt kan man ikke velge å elske noen. Jeg synes ikke du burde gå for det. Ikke drit i følelser, og følg fornuften. Følelser kommer sjeldent etterhvert uansett. 

 

Anonymkode: 2a50b...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, amativeReflection skrev:

Sært. 

Og hvorfor er det sært??

Anonymkode: bdb55...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...