Gå til innhold

Familietur til Gdansk i august!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal en uke tul Gdansk i august. Har aldri vært der før så jeg lurer på et par ting:)

Vi reiser med tre barn i alderen 6-12år.

Hva er bra å få med seg der? Leste at det var zoo og aquapark, så det må vi på!

Men hva mer?

Og hvordan er prisnivået der? Tenker på mat, har lyst å spise på polske steder, ikke midt i turistøyet.. Og shopping! Billige klær?

Hva er å finne på det lange marked? 

Kom med tips dere som har vært der, gjerne med barn!

Anonymkode: 6a7d9...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med små barn ville jeg heller holdt meg i Sopot eller dratt til en annen polsk by..

Anonymkode: 874d3...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær er ikke spesielt billig i Polen,  Kjeder som zara,hm,cubus kapahl etc har har så og si samme priser som hjemme.  De litt dyrere merkene kan man kanskje spare 20% på. Mat og drikke er ekstremt billig sett med norske øyne.  Finner man de rette stedene kan man få en Øl ute på pub for 4 pln. (underkant av 9 kroner med dagens kurs)  Må si at jeg aldri har vært i gdansk, men bor i en annen Polsk by.

Anonymkode: 70cda...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett enig med det de andre skriver. Prisnivået på mat og drikke i Gdansk er hyggelig, du kan regne med en fjerdedel av norske priser. På internasjonale kjeder sparer man ikke så mye men kan gjøre gode kjøp på en del polske kjeder. Jeg kjøper selv en del sko og klær (spesielt barneklær) der nede.

Har dere med barn så ville jeg prøvd å komme ut til strendene i Sopot 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strendene i Sopot som nevnt, ville også tatt toget til Malbork Castle (en liten time om jeg ikke husker feil). Og så kan du reise med sjørøverskip på elven.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...