Gå til innhold

Gi hunden ny soveplass på grunn av snorking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt hunden min inne på mitt soverom siden jeg fikk den for 3,5 år siden. Han er veldig avhengig av meg, og oppholder seg alltid i nærheten av meg, uansett hvem andre som er hjemme. Han ligger i gangen og venter hvis jeg er borte, og virker ganske stusselig, i følge samboer. 

Vil det være veldig traumatisk for han å få ny soveplass, tror dere? Huff, får helt vondt i magen av å tenke på det, men han kan rett og slett ikke sove inne på soverommet lenger. Grunn: han snorker så inn i hampen fælt:-( Det gikk greit de første årene, men nå har vi fått baby, og siden nattesøvnen er ganske oppstykket på grunn av det, orker jeg ikke å ha den intense snorkinga i tillegg:-( Og han snorker så og si hele natta. Babyen kommer ikke til å bli lagt på eget rom på lenge enda, og hvis jeg skal fortsette å våkne minimum ti ganger per natt så langt framover kommer jeg til å bli gal:-( Men får vondt av den stakkars koseklumpen min også, han er virkelig avhengig av meg. Hvordan gjøre dette best mulig for han?

Anonymkode: 6737e...c53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evans

Jeg har ikke gjort det selv, men hva med å gjøre det gradvis. Flytte plassen hans nærmere og nærmere døra, så like utenfor soverommet med døren åpen, og så lenger bort og etter hvert kan du kanskje prøve med døra igjen. Og masse belønning og kos når det går bra. Og bruk tid! Ettersom han er så avhengig av deg. 

Håper dere får det til! 

Hunden vår snorker også mye, men jeg er litt avhengig av den snorkinga. Hater det når samboeren snorker, men at hunden snorker er bare herlig :P 

 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Evans skrev:

Jeg har ikke gjort det selv, men hva med å gjøre det gradvis. Flytte plassen hans nærmere og nærmere døra, så like utenfor soverommet med døren åpen, og så lenger bort og etter hvert kan du kanskje prøve med døra igjen. Og masse belønning og kos når det går bra. Og bruk tid! Ettersom han er så avhengig av deg. 

Håper dere får det til! 

Hunden vår snorker også mye, men jeg er litt avhengig av den snorkinga. Hater det når samboeren snorker, men at hunden snorker er bare herlig :P 

 

Hele soverommet er plassen hans, hehe. Han har en seng, men det eneste stedet han ikke ligger, er i den😝 Men, han har en seng på kjøkkenet som han bruker mye hver dag. Når han er hjemme alene lukker jeg døra til kjøkkenet sånn at han bare har tilgang til det rommet + ett til. Det trives han godt med, så tenkte egentlig å ha han der på natt også. Men han hater å være der hvis han vet vi andre er hjemme:-( Å ha han løs i hele huset om natta går ikke, han piper og skraper på dørene for å vekke både store og små. 

TS

Anonymkode: 6737e...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt hunden min inne på mitt soverom siden jeg fikk den for 3,5 år siden. Han er veldig avhengig av meg, og oppholder seg alltid i nærheten av meg, uansett hvem andre som er hjemme. Han ligger i gangen og venter hvis jeg er borte, og virker ganske stusselig, i følge samboer. 

Vil det være veldig traumatisk for han å få ny soveplass, tror dere? Huff, får helt vondt i magen av å tenke på det, men han kan rett og slett ikke sove inne på soverommet lenger. Grunn: han snorker så inn i hampen fælt:-( Det gikk greit de første årene, men nå har vi fått baby, og siden nattesøvnen er ganske oppstykket på grunn av det, orker jeg ikke å ha den intense snorkinga i tillegg:-( Og han snorker så og si hele natta. Babyen kommer ikke til å bli lagt på eget rom på lenge enda, og hvis jeg skal fortsette å våkne minimum ti ganger per natt så langt framover kommer jeg til å bli gal:-( Men får vondt av den stakkars koseklumpen min også, han er virkelig avhengig av meg. Hvordan gjøre dette best mulig for han?

Anonymkode: 6737e...c53

Er det ikke noe han kan skjekkes hos dyrlegen for? Kanskje det er noe med luftveiene siden hsn snorker sånn? Trenger ikke være det altså men... tenkte om det kanskje var noe det kunne gjøres no med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er det ikke noe han kan skjekkes hos dyrlegen for? Kanskje det er noe med luftveiene siden hsn snorker sånn? Trenger ikke være det altså men... tenkte om det kanskje var noe det kunne gjøres no med.

Han har kort nese, er rett og slett derfor:-) Har spurt spesielt om dette tidligere siden alle kommenterer hvor intenst høyt han snorker, men han er frisk og rask. 

TS

Anonymkode: 6737e...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten hund som snorker masse og bjeffer når hun drømmer. Hun elsker å ligge i sengen med meg, men kjøpte et bur til hun for å vende hun til å sove der litt før baby kom. Er stort bur med masse puter/tepper osv. Nå vil hun helst sove i sengen uansett hva, men hun har ikke noe imot å ligge i buret heller hvis hun snorker for mye 😂. Tror det handler mye om tilvenning, blir alltid litt vanskelig i starten men det går seg til :) sånn var det ihvertfall her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evans
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele soverommet er plassen hans, hehe. Han har en seng, men det eneste stedet han ikke ligger, er i den😝 Men, han har en seng på kjøkkenet som han bruker mye hver dag. Når han er hjemme alene lukker jeg døra til kjøkkenet sånn at han bare har tilgang til det rommet + ett til. Det trives han godt med, så tenkte egentlig å ha han der på natt også. Men han hater å være der hvis han vet vi andre er hjemme:-( Å ha han løs i hele huset om natta går ikke, han piper og skraper på dørene for å vekke både store og små. 

TS

Anonymkode: 6737e...c53

Kan du begynne å ta med senga hans fra kjøkkenet inn på soverrommet? Kanskje han kan vende seg til å ligge i den først på soverrommet, for da blir det lettere å flytte han gradvis ut om du forstår hva jeg mener? :)

Ellers kan det kanskje være lurt å trene på separasjonsangst fra deg? Det finnes helt sikkert noen gode metoder for det - etter hva jeg har forstått er det en del som sliter med akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er ørepropper en løsning? Blokkerer ikke all lyd men det blir ikke så høyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi pusen noe med din lukt på? Ta ei gammel t-skjorte og gå med den i noen dager, så la du pusen bruke den som koseklut oppi senga. Det kan jo være verdt et forsøk?

Anonymkode: eb781...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi pusen noe med din lukt på? Ta ei gammel t-skjorte og gå med den i noen dager, så la du pusen bruke den som koseklut oppi senga. Det kan jo være verdt et forsøk?

Anonymkode: eb781...e62

Pusens seng altså, ikke din. :P

Anonymkode: eb781...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi pusen noe med din lukt på? Ta ei gammel t-skjorte og gå med den i noen dager, så la du pusen bruke den som koseklut oppi senga. Det kan jo være verdt et forsøk?

Anonymkode: eb781...e62

Hæ pusen? Er det ikke en hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er en hund;-) 

Ørepropper er et alternativ! I alle fall hvis babyen ikke plages av lyden den også. Jeg er dessverre redd for det, sovingen er nemlig ganske dårlig til tider😝 Vi er liksom over det stadiet der babyen sover gjennom alt, nå våkner hun lettere. Og med den tåkeluren på maks i 8-9 timer kan jeg forstå at søvnen ikke akkurat blir tipp topp. Tror jeg må forsøke propper i alle fall fram til hunden er installert et annet sted. 

Bør jeg gå inn til hunden når den begynner å skrape og pipe? Eller forlenger jeg bare prosessen? Dette er null problem så lenge hunden er hjemme alene, da soves det etter alle kunstens regler, men når noen er i huset godtas det ikke å være stengt inne. 

TS

Anonymkode: 6737e...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos: akkurat nå, for første gang på så lenge jeg kan huske, er det heeelt stille på soverommet! Tror han vet hva jeg planlegger😂

TS

Anonymkode: 6737e...c53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...