Gå til innhold

Dere kvinner som har lett for å få kjæreste - hva gjør dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere veldig utadvendte og sosiale, mye på nettdating/ byen, pynter dere, slanker dere og bruker mye penger på utseende og på å være sosial? Hva må man gjøre som kvinne for å få kjæreste? Hva hvis man er sjenert? 

Anonymkode: 19b99...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overvektig, introvert, har få venner, drikker ikke, gamer, går i brukte klær, sminker meg ekstremt sjeldent

Har ikke vært singel siden jeg var 14 år. Nå er jeg 37

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se deg rundt om, og du vil finne at ikke alle par er de mest attraktive. Dette betyr at 'alle' kan få seg kjæreste. Folk i mitt nabolag m kjæreste er ganske gjennomsnittlige- altså, ikke Hollywood- vakker. Er sikkert mange folk som legger enorm vekt på slikt, men er temmelig sikker på at mange ikke er det, også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke redde for å være seg selv.

Anonymkode: d9894...b16

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wenda skrev:

Jeg er overvektig, introvert, har få venner, drikker ikke, gamer, går i brukte klær, sminker meg ekstremt sjeldent

Har ikke vært singel siden jeg var 14 år. Nå er jeg 37

Denne kjente jeg meg igjen i, selv om vi nok er litt ulike. Jeg er normalvektig, bruker lite penger på klær, går også også i brukte klær, sminker meg moderat/lite, drikker lite, er sjelden ute, er introvert og mye for meg selv. Det jeg bruker mest tid og penger på når det kommer til utseende, er håret. Leser mye, engasjerer meg i kultur og politikk. Har vært mye singel, men har stort sett noen etter meg til en hver tid. Er i slutten av tredveårene. Jeg vil tro at det har mye med sjenanse å gjøre, jeg er ikke sjenert i det hele tatt.

Anonymkode: 1bf94...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Å få seg en kjæreste er jo ikke vanskelig. Å få seg en kjæreste man matcher med og trives godt med på de aller fleste plan derimot... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nærmer meg 30, og har vært i forskjellige forhold siden jeg var 14. Ganske korte singelperioder, og stort sett bare langvarige forhold. Jeg anser meg selv som litt sjenert, er ikke den som snakker høyest i en forsamling. Men jeg er alltid meg selv overfor de jeg møter, og alltid ærlig når jeg treffer nye menn. Jeg er normalt slank, synes det er kjekt å pynte meg litt, men ingen bimbo. Joda jeg er glad i å gå på byn når jeg er singel, men har også truffet menn via jobb, studier osv. Jeg vet ikke hva det er med meg jeg, men har en tendens til å tiltrekke meg menn når jeg er singel - men overhode ikke når jeg er i et forhold :P Har fått høre av venninner at jeg har et "blikk" når jeg snakker med menn, haha!

Jeg tenker det viktigste er det AB over her skriver, ikke vær redd for å være deg selv! Man vil jo uansett ikke ende opp i et forhold med en som ikke liker/tolererer alle sider ved seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere veldig utadvendte og sosiale, mye på nettdating/ byen, pynter dere, slanker dere og bruker mye penger på utseende og på å være sosial? Hva må man gjøre som kvinne for å få kjæreste? Hva hvis man er sjenert? 

Anonymkode: 19b99...9e4

Utadvendt og sosial - Nei, er innadvendt. Men løsner litt opp etter et glass vin. Er ikke sur, smiler, har god holdning.

Mye på nettdating / byen. - Er ikke på nettdating eller Tinder. Er ikke mye på byen heller, men har god "suksessrate", dvs. en del menn som er interessert når jeg først er i sosiale sammenhenger.

Pynter dere - Tar vare på meg selv ja.

Slanker dere - Legger mye arbeid i å holde meg slank. 

Bruker mye penger på utseende - Med klær, frisør, hudpleie og alt blir det en del. Har en diskre og delikat look, men det koster sitt - om ikke mer. 

Bruker penger på å være sosial - Bor i Oslo (sentrum vest) og her koster det mye å dra ut, må legge det inn i budsjettet. 

 

Jeg er ikke for at det skal være "lett" å finne en partner. Hadde det vært det hadde du ikke satt pris på ham når du fant ham. At noen går fra kjæreste til kjæreste er for meg heller et tegn på at de enten ikke klarer være single, eller ikke har veldig høye standarder. Men det er klart at dersom man aldri treffer eller tiltrekker seg noen man liker, så er det noe galt.

Tingene du har nevnt er ganske viktige. Gjøre seg attraktiv og være blant nye folk ofte nok til at det er en reell mulighet å treffe noen. Litt sjenanse gjør ikke noe, så lenge du har et åpent kroppsspråk samt at du evner å åpne deg litt etterhvert. 

Som sagt har jeg ganske god "suksessrate" selv om jeg ikke er mye ute. Når jeg blir bedt ut er det som regel av gutter som er genuint interessert i noe mer. Jeg tror det hjelper at jeg kun drikker moderat (nok til å bli brisen og i godt humør, aldri drita) og at jeg fremstår som en som er vennlig, men selektiv. Har ikke noe rykte for å ha flydd rundt med mange gutter. Og så er det ikke til å se bortifra at mye av menns interesse går på det visuelle. 

Din sosiale sirkel teller også mye. Det hjelper å holde seg i miljøer med skikkelige mennesker. 

Anonymkode: 1cd22...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Vevila skrev:

Å få seg en kjæreste er jo ikke vanskelig. Å få seg en kjæreste man matcher med og trives godt med på de aller fleste plan derimot... :sprettoy:

:fnise:

Anonymkode: d58ba...1a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke for at det skal være "lett" å finne en partner. Hadde det vært det hadde du ikke satt pris på ham når du fant ham.

Anonymkode: 1cd22...157

Akkurat det der høres ut som noe romantisk vås. Det er ingenting som tilsier at det å streve for å finne seg en kjæreste og få han på kroken, gjør at man blir mer fornøyd med han. Tvert i mot tror jeg at evnen til å glede seg over ting her i livet er en langt viktigere instans når det kommer til å være fornøyd med en kjæreste også.

Anonymkode: 1bf94...3d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske enkelt da.

1. Vær attraktiv.
2. Ikke vær uattraktiv.

Lykke til

Anonymkode: 3730b...a2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to type folk som jeg har observert som "alltid" får seg kjæreste.
1.Easy going: enkle folk, normale jobber, gjerne litt pene og sjarmerende. Ikke mye drama, ikke mye styr, ikke lang og komplisert bakgrunnshistorie osv
2. folk som tar "det første og beste": Dater hvem som helst, blir fort forelsket, bryr seg ikke om åpenbare varsellamper osv

Også er det noen som bare har flaks og finner noen raskt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dere veldig utadvendte og sosiale, mye på nettdating/ byen, pynter dere, slanker dere og bruker mye penger på utseende og på å være sosial? Hva må man gjøre som kvinne for å få kjæreste? Hva hvis man er sjenert? 

Anonymkode: 19b99...9e4

Jeg er veldig utadvendt og sosial, tror jeg. Jeg prater lett med hvem som helst, smiler og ler mye. Jeg var en måneds tid på Tinder, men mest fordi venninnene mine tvang meg. Det var imidlertid gøy å sveipe, jeg fant mange fine menn å prate med. Jeg slanker meg ikke, men jeg har alltid vært slank, og er generelt ganske aktiv. Jeg bruker ikke mye penger på utseende, sånn i forhold til hva mange gjør. Jeg klipper og farger håret hver fjerde måned. Jeg bruker foundation, solpudder, mascara, øyebrynspenn og eyeliner (ikke alt hver dag, og kjøper nytt når det er tomt). Jeg bruker ikke mye penger på å være sosial, skal jeg på byen så drikker jeg en flaske vin med ei venninne, og da trenger jeg ikke mer drikke ute på byen. Ellers går vi på utesteder uten cover, hvor jeg kan danse hele kvelden. 

Ja. Det var svaret på spørsmålene dine. Jeg tror imidlertid ikke det er det som gjør at jeg lett får kjæreste. Jeg tror kanskje det har noe med at siden jeg alltid har hatt nære guttevenner, så kommer jeg veldig lett i prat med gutter og samtalen flyter naturlig. Jeg har aldri vært på utkikk etter en kjæreste, og jeg tror kanskje den mer laidback'e oppførselen min virker tiltrekkende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er normal søt, tilbakeholden med nye mennesker men jeg løsner om folk kommer å prater med meg uten at jeg tar av. Jeg har fått høre i årevis at jeg får ett spesielt blikk og ett spesielt smil når jeg liker noen og at det er svært sjarmerende. Aner ikke hva de mener med det, men folk faller for det selv om det er ubevisst. Jeg sminker meg moderat, er normal slank med midje, pepper og lår, gir Beng i mote, men tar litt hudpleie innimellom. Igrunn ikke noe spesiell. Men jeg har alltid en eller annen etter meg av en eller annen grunn. Gjerne to....av og til tre...

Anonymkode: 155d5...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adipose

Jeg har aldri hatt problemer med å få meg kjæreste. Riktig nok har jeg hatt den samme i mange år nå, men før det også. Jeg er alt man liksom ikke skal være for å være attraktiv, er sarkastisk og lite omgjengelig, introvert, har greit med baggasje. Kan ikke bake, og jeg spiser bare salat med kylling, for jeg gidder ikke å sette meg inn i hvordan jeg skal lage noe annet. Siden jeg er redd for nye ting, spiser jeg bare det når vi er ute også. Jeg blir fort opphengt i ting, og jeg klarer ikke å la være å rette på folk. Sliter med å forstå følelser, både mine egne og andres, så jeg vet at jeg noen ganger oppfattes som kald og avvisende, uten nødvendigvis å mene det. Sminker meg innimellom, men stort sett ikke. Bruker stort sett arbeidstøy i ukedagene, så kan ikke påstå at jeg pynter meg noe voldsomt heller. Jeg er stri og sta, og vil ordne opp i alt selv. Vil ikke innvolvere noen i noe, for jeg vil ikke være en byrde. 

Kort og godt så er jeg alt man ikke skal være for å lykkes her i livet, men det går ganske fint allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Har aldri hatt noen lang singelperiode, vært slik fra jeg var 14, er nå 23. Er ikke spesielt utadvendt, ikke mange venner og kjører mitt eget løp. Drevet mye med nettdating da jeg ikke har så mange venner og er ikke særlig mye på byen.

Bruker litt penger på utseendet(hår, klær, hud og sminkeprodukter) men er ikke trent og går ofte uten sminke. Hvorfor jeg har lett for å få meg kjæreste aner jeg ikke, er meg selv 100% og ler mye, muligens det er noe av grunnen men det finnes vel ikke en fasit på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ikke vil gifte deg med henne heller, så kan du jo dikte opp enda en historie. Merker at så mye klarer jeg ikke ljuge. Hvis det ikke er ekteskapet som skaper problemer nå - da ville jeg spurt presten eller imamen.

Anonymkode: c068e...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett for å få kjæreste men sier sjelden ja til det. 

Er nok litt innadvendt, men ute på byen i ny og ne, blir kjent. Er ikke sjenert ovenfor gutter som viser interesse.

Bryr meg mye om utseende, sminker meg og kler meg ganske feminint og pent. 

Er nok sjeldenere enn normalt med på sosiale arrangementer. 

Sånn vil guttene bli kjent med meg, at de vil forbli med meg er vel av andre egenskaper 

Anonymkode: 21cba...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere veldig utadvendte og sosiale, mye på nettdating/ byen, pynter dere, slanker dere og bruker mye penger på utseende og på å være sosial? Hva må man gjøre som kvinne for å få kjæreste? Hva hvis man er sjenert? 

Anonymkode: 19b99...9e4

Jeg er veldig utadvendt med to pils innabords. Er ellers ganske innadvendt, spesielt da dersom jeg ikke kjenner noen (unntak jobb-sammenheng). Jeg er nesten alltid høflig, men ikke underdanig. Jeg har ganske sterke meninger om ting, og har nokså god "comedian timing". Er ganske observant og liker å få andre til å fortelle meg ting om dem selv.

Var singel i cirka 1.5 år i 2011, prøvde da Sukker i ca 3 mnd, fikk ingen napp (var superbruker). Traff kjæresten min via venner. Før det møttes vi på skolen. 

Jeg elsker å sminke meg, men går til hverdags nesten helt uten. Går i ganske A4 klær, men har mange spesielle kjoler, deriblant en den nåværende kjæresten min la spesielt merke til. Har langt hår, bruker en del tid og penger på det.

Er ca 5-10 kg overvektig, har ca B/C-cup pupper. Ganske store lår, diger rumpe, en del fett på både mage og hofter. 

Har siden jeg fylte 18 vært singel i 20 mnd (inkluderer tiden hvor jeg "holdt på" med noen, om vi fjerner den er vi nede i kanskje 5-6 mnd).

Anonymkode: a441b...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt utadvent, meg er veldig aapen naar det kommer til nye mennesker. Dessuten smiler jeg konstant, og det har jeg hort tiltrekker mange. Utseendemessig, er jeg attraktiv, men jeg gjor ikke noe stor greie ut av det. Er 26 aar og vaert i 2 forhold, hvorav det ene forholdet varte i 7 aar, og jeg motte han via nettet, og det andre som jeg er i naa, har vart i 1,5 aar, motte han helt tidligvis ute paa byen. Siden jeg fylte 16 aar har jeg kanskje hatt en 1,5 aars pause fra forhold, men det var kun noe som kom meg tilgode.

Men jeg bruker absolutt ikke mye penger paa utseende, vil si def jeg bruker en normal sum, er heller ikke overvektig og passer paa aa holde meg slank, da det er da jeg foler meg best. Mange venner har jeg heller ikke, 

Det er ikke et kunstverk aa finne seg en kjaerste, kunsten er aa finne en man kan se en framtid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...