Gå til innhold

Tiller (Trondheim) - et ghettoområde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie som skal kjøpe hus i Trondheim. Tiller-området virker barnevennlig og koselig, men nå har jeg hørt enkelte som sier det er et belastet område pga mye dårlig integrerte innvandrere. Noen innvandrere er selvfølgelig ikke et problem, men jeg ønsker at dattera mi skal begynne på en skole der elevene kan norsk når de begynner på skolen og er godt integrert. 

Er det noen som kjenner til miljøet og kvaliteten på Tonstad skole? Og de andre Tillerskolene? Hvor stor innvandrer-del er det, og er innvandrerne somaliere og kurdere, eller nesten bare vietnamesere?

Takk for svar!

 

 

 

Anonymkode: c7013...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Værst er vel alle trønderne. 

Ungene dine kommer til å si: "Æ e i a, å haijn hoijn i baijn, å de' som e mytti vær". Trøndersk er omtrentlig helt uforståelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiller er jo i stor grad et strøk med eneboliger og rekkehus. Vi har et par etablerte  "innvandrer-strøk" i Trondheim, men jeg betrakter ikke Tiller som et av dem.

Anonymkode: 8a973...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiller er IKKE et ghetto-område, det er faktisk et av de raskest voksende områdene i Trondheim og det bygges ut stadig. Tiller vgs er ikke akkurat kjent for å være den beste skolen, men har hørt bra ting om barneskolene i området. 

Aldri hørt om noe integreringsproblem på den kanten, Saupstad/Kolstad er en annen ting.

Anonymkode: 1242f...bf6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattem, Saupstad/Kolstad er vel "ghetto" i Trondheim.

 

Selv bor jeg på Tiller med mann og barn. Super bydel å bo i!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste en artikkel i Adressa om høytlesing av koranen i Nidarosdomen. Da stod det at elever fra to av de mest innvandrertette skolene Saupstad og Tonstad leste koranen. Fikk meg til å lure på om det er mange muslimer på Tiller. Vet det er mye vietnamesere der men de har visst integrert seg bra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiller er ikke ghetto nei. Til å være på feil side av byen så er faktisk Tiller veldig ålreit. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Luna10c skrev:

Leste en artikkel i Adressa om høytlesing av koranen i Nidarosdomen. Da stod det at elever fra to av de mest innvandrertette skolene Saupstad og Tonstad leste koranen. Fikk meg til å lure på om det er mange muslimer på Tiller. Vet det er mye vietnamesere der men de har visst integrert seg bra. 

 

Vet kolstad skole er har mange innvandrere. Selv går jeg forbi Tonstad skole nesten daglig og kan ikke si jeg har inntrykk av at den er spesielt innvandrertett..

Anonymkode: 78125...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere først tenker å bo på den siden av byen, tror jeg Tiller er det beste valget☺ Har ingen erfaring med skolene, men jeg og sitter med det inntrykket av at Tiller er et område hvor det bygges mye og satses på for tiden:) Vi var på visning av en leilighet i 4.mannsbolig der for et par år siden- fikk godt inntrykk av området:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sjekke demografiske tall. Her i Oslo-ghettoene er gjerne bydelene infisert av opp til 50+ % arabere, pakistanere osv. Dvs. rekrutteringsleire for IS, kriminelle gjenger, barneranere, voldteksgjenger, anti homse og mer burka - moral-politi og annet moro.

Anonymkode: f69c4...136

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de over her. Saupstad/kolstad og Kattem er "ghetto" områdene i Trondheim (om man ser bort i fra Buran i sentrumsområdet). 

Tiller er en kjempefin og barnevennlig plass! :) Masse rekkehus og barnefamilier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det ikke er min favorittside av byen, så tror jeg at det er en helt OK plass å bo hvis man vil så langt sør. Litt usjarmerende med alle varehusene, men på "innsida" av støyskjernerne, i boligområdene, virker det veldig koselig. Mange barnefamilier. Hadde jeg jobbet på Tiller, kunne jeg vurdert å bo der.

Anonymkode: 03e4e...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.5.2016 at 23.35, AnonymBruker skrev:

Tiller er jo i stor grad et strøk med eneboliger og rekkehus. Vi har et par etablerte  "innvandrer-strøk" i Trondheim, men jeg betrakter ikke Tiller som et av dem.

Anonymkode: 8a973...ab4

Hvilke områder er det som er etablerte innvandrer-strøk her i byen? Det eneste jeg tenker er Lade/Lademoen, creepy område, men nå er ikke jeg fra Trondheim, men bodd her i 4 år. 

Den 29.5.2016 at 0.05, Miklo Velka skrev:

Tiller er ikke ghetto nei. Til å være på feil side av byen så er faktisk Tiller veldig ålreit. :)

Hva som er "feil" side av byen? Aldri sett på Trondheim som en delt by, så ble litt nysgjerrig. 

Anonymkode: 62036...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...