Gå til innhold

Hva feiler der brasilianere?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker på den forferdelige gruppevoldtekten som skjedde i Brasil. De filmet og la ut på sosiale medier. OG jenta blir kalt hore av både damer og menn. Hva er gærent med de folka der?

Alle brasilianske menn jeg har møtt har forøvrig hatt elendig kvinnesyn, dårlig menneskesyn (syns det er ok at politiet skyter fattige i favelaene f.eks), er helt obsessed med utseendet og generelt overfladiske utro horebukker. Kvinnfolka er ikke stort bedre. Mulig det fins en og annen derfra som er normal med sunne holdninger og menneskesyn, men jeg har foreløpig aldri møtt en. Til og med andre søramerikanere misliker brasilianere, så det er ikke bare jeg. 

Hva tror dere er årsaken til at de har et så overfladisk samfunn basert på umoral? De er liksom katolikker og. De har jo holdninger fra 1800-tallet. Har hørt mange av de si at damer som har sex er horer,mens menn er hingster.. makes no sense. 

Anonymkode: 86dcc...f5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på den forferdelige gruppevoldtekten som skjedde i Brasil. De filmet og la ut på sosiale medier. OG jenta blir kalt hore av både damer og menn. Hva er gærent med de folka der?

Alle brasilianske menn jeg har møtt har forøvrig hatt elendig kvinnesyn, dårlig menneskesyn (syns det er ok at politiet skyter fattige i favelaene f.eks), er helt obsessed med utseendet og generelt overfladiske utro horebukker. Kvinnfolka er ikke stort bedre. Mulig det fins en og annen derfra som er normal med sunne holdninger og menneskesyn, men jeg har foreløpig aldri møtt en. Til og med andre søramerikanere misliker brasilianere, så det er ikke bare jeg. 

Hva tror dere er årsaken til at de har et så overfladisk samfunn basert på umoral? De er liksom katolikker og. De har jo holdninger fra 1800-tallet. Har hørt mange av de si at damer som har sex er horer,mens menn er hingster.. makes no sense. 

Anonymkode: 86dcc...f5f

Er ikke det i thailand? Jeg kan ikke se at dette er i brazil hvis ikke filmen er klippet, da. Dette er jo ikke bra - sjeldent sånt skjer her heldigvis. Har aldri vært i verken thailand eller brazil, men antar dette er i thailand ut i fra personene som har blitt filmet?

Anonymkode: d2c7f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det i thailand? Jeg kan ikke se at dette er i brazil hvis ikke filmen er klippet, da. Dette er jo ikke bra - sjeldent sånt skjer her heldigvis. Har aldri vært i verken thailand eller brazil, men antar dette er i thailand ut i fra personene som har blitt filmet?

Anonymkode: d2c7f...91f

NEI. Er fra Brasil......

Anonymkode: c45cb...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde vært dagligdags i Brasil så hadde det ikke vært så voldsomme reaksjoner der og kommet på nyhetene verden over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

NEI. Er fra Brasil......

Anonymkode: c45cb...1a8

Okey. Jeg vet ikke, rett og slett. Let og søk litt opp i underkategoriene her. :)

Anonymkode: d2c7f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer av at jeg tilværelsen i Brasil er fylt med uro, kriminalitet, dårlige kår og mye korrupsjon. Menn tyr til kriminalitet eller gir faen i å bidra, kvinner gjør seg mer promiskiøse. Menn behandler kvinnene elendig fordi kvinnene selv lar seg bli behandlet dårlig og oppfører seg dårlig. Kvinner på sin side gjør det for å kunne tiltrekke seg en bra mann. Så det er en inflasjon på sexmarkedet som gjør kvinnene verdiløse. Mennene holder på som før øh utnytter dette. Kan sammenlignes med fattige strøk i USA med afro amerikanske menn og kvinner.

Anonymkode: c1883...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nylig sett et par dokumentarer på Nrk om Brasil, inntrykket jeg sitter igjen med er dessverre ganske likt det Ts nevner. 

Anonymkode: 6c567...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom/Loki

Jeg kjenner mange brasilianer og de er selv rystet, dette er ikke daglikost, Slutt å døm et helt land for noe enkelt personer har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så greit å være mann. Enten det forferdelig machokultur, eller så er de likestilte, men tafatte.

Anonymkode: 77da8...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.5.2016 at 9.27, Tom/Loki skrev:

Jeg kjenner mange brasilianer og de er selv rystet, dette er ikke daglikost, Slutt å døm et helt land for noe enkelt personer har gjort.

Nå er det ikke bare denne voldtekten som er problemet, men holdningene til brasilianske menn. De lever i middelalderen. Vil si de er like ille/verre som de muslimske mannfolka. Å bare skylde på fattigdom som forklaring virker litt for enkelt, da jeg kjenner mange folk fra fattige deler av Sør-Amerika som overhodet ikke har slike holdninger. I både Colombia og Chile er brasilianere mislikt. Har noen brasilianere på jobben min og (i Norge), som stadig vekk sitter og tjatrer i vei om at alle damer er horer. Til sjefen sin. Som er norsk kvinne. Jeg har vært på flere fester i det brasilianske miljøet i Oslo og ble ganske sjokkert over hvor mye forakt brasilianere har mot kvinner. Selv er de utro som bare det, så de er ikke så smarte da. 

Hva feiler det de folka der? De fleste jeg har møtt er fra overklassen, så det er tydeligvis noe i drikkevannet der borte. 

Anonymkode: 86dcc...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5.2016 at 19.22, Frk.K skrev:

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Frk.K, mod.

Kan ikke personer omtales som mennesker? Hvorfor et så stort behov for å kategorisere mennesker sånn? Et menneske er jo et menneske. 

Anonymkode: d2c7f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30.5.2016 at 9.27, Tom/Loki skrev:

Jeg kjenner mange brasilianer og de er selv rystet, dette er ikke daglikost, Slutt å døm et helt land for noe enkelt personer har gjort.

Ja, har du vært der?

Anonymkode: d2c7f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom/Loki
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har du vært der?

Anonymkode: d2c7f...91f

Hva har det med saken å gjøre? De jeg kjenner bor her i Norge og er gift med norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.5.2016 at 20.08, AnonymBruker skrev:

Tenker på den forferdelige gruppevoldtekten som skjedde i Brasil. De filmet og la ut på sosiale medier. OG jenta blir kalt hore av både damer og menn. Hva er gærent med de folka der?

Alle brasilianske menn jeg har møtt har forøvrig hatt elendig kvinnesyn, dårlig menneskesyn (syns det er ok at politiet skyter fattige i favelaene f.eks), er helt obsessed med utseendet og generelt overfladiske utro horebukker. Kvinnfolka er ikke stort bedre. Mulig det fins en og annen derfra som er normal med sunne holdninger og menneskesyn, men jeg har foreløpig aldri møtt en. Til og med andre søramerikanere misliker brasilianere, så det er ikke bare jeg. 

Hva tror dere er årsaken til at de har et så overfladisk samfunn basert på umoral? De er liksom katolikker og. De har jo holdninger fra 1800-tallet. Har hørt mange av de si at damer som har sex er horer,mens menn er hingster.. makes no sense. 

Anonymkode: 86dcc...f5f

Alle du har møtt? jezez...

Det har vel mye å si hvordan de er oppdratt der nede, miljøet de vokser opp i, som vi vet er det sikkert et helvete på jord enkelte steder der, vi ser det på tv og aviser, men det er sikkert noe helt annet å opplevde live. De på jobben din har vel kommet til Norge når de var voksne antar jeg? Da er det vanskelig å legge sine røtter og holdninger fra seg ( noen klarer det).

En 6 år gammel brasiliansk gutt som kommer til Norge, vokser opp i norsk kultur, leker med norske barn, blir 24 år har jobb/utdannelse. Vanskelig å tenke seg at han kommer til oppføre seg som sine brasilianske flokk. 

Syns det er rart at ALLE du har møtt er sånn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 2.6.2016 at 12.05, Tom/Loki skrev:

Hva har det med saken å gjøre? De jeg kjenner bor her i Norge og er gift med norske.

Ja, okey?

Anonymkode: d2c7f...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...