Gå til innhold

Jord som renner, bindende planter? H.J.E.L.P


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foran et inngangsparti i min bolig så er det jord, en jordhaug. Jeg har ikke lyst til å snekre planker som blir ståande i 10 år for så å råtne, og erstattes igjen, vel.. for å være helt ærlig har jeg ikke lyst til å snekre planker i det heletatt. Ikke har jeg lyst til å gjøre noenting med det annet enn å plante noe med små, tynne røtter som binder jorden så den ikke raser ut foran inngangspartiet (og deretter under sko, inn i gangen, opp i vaskebøtta og inn i min irritasjon). 

Noen som vet om hurtigvoksende planter som sprer seg lett? Gresset trives ikke der.. har forsøkt med frø.. er sol fra tidlig om morran til midt på dagen omtrent, men mye dagslys. Vokser pr idag 2-3 små bringebærbusker og litt tjafs.. som har for store røtter. Trenger noe smått og lite krevende som sprer seg og som holder på jorden. Tips? 

Anonymkode: 8353a...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om noen som tar det inn med mening, men skvallerkål vokser helt vilt fort og sprer seg med røtter under bakken. Ett av de mer ekstreme ugress. Har du litt bringebær og rips der er det fort en liten mathage. Skvallerkål er velegnet til suppe og suppetillegg (f.eks. rørt sammen med litt smør til tomatsuppe).

334.jpg

Anonymkode: 2794a...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke ha noe spiselig. Hvor finner jeg denne kålen da? Lukter den ekkelt? 

Anonymkode: 8353a...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter suppe, men det merker du ikke før du står med nesa oppi. :) Er et ugress, så det er sannsynlig at du finner det i nabolaget et sted.

Anonymkode: 2794a...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...