Gå til innhold

Reise alene. Men hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av å sitte hjemme på rompa og ha lyst til å reise, men ikke gjør noe med det.
Så da tenkte jeg kanskje jeg skulle oppleve litt alene da. Hvorfor ikke.

Men jeg har ingen ide hvor. Jeg er 22, vil gjerne reise til et sted som ikke er alt for dyrt. Og som det er ting å gjøre.
Alt fra spa, ut å spise, shopping til å se ut byen. Jeg har tidligere vært i gdansk så vil helst se ett nytt sted nå.
Blir bare en langhelg, når det blir første gang jeg tenker på å reise alene.
Jeg syntes det er skummelt også, å skal gjøre det helt på egenhånd. Men man blir vell bare mer selvstendig også av det?
Har sett på steder som Vilnius, Riga og Bucuresti. Men jeg vil veldig gjerne ha tips fra dere!
 

Anonymkode: f537f...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spiderman
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av å sitte hjemme på rompa og ha lyst til å reise, men ikke gjør noe med det.
Så da tenkte jeg kanskje jeg skulle oppleve litt alene da. Hvorfor ikke.

Men jeg har ingen ide hvor. Jeg er 22, vil gjerne reise til et sted som ikke er alt for dyrt. Og som det er ting å gjøre.
Alt fra spa, ut å spise, shopping til å se ut byen. Jeg har tidligere vært i gdansk så vil helst se ett nytt sted nå.
Blir bare en langhelg, når det blir første gang jeg tenker på å reise alene.
Jeg syntes det er skummelt også, å skal gjøre det helt på egenhånd. Men man blir vell bare mer selvstendig også av det?
Har sett på steder som Vilnius, Riga og Bucuresti. Men jeg vil veldig gjerne ha tips fra dere!
 

Anonymkode: f537f...768

Nå er ikke jeg noen ekspert på shopping spa og alt det der, men jeg tror du burde vurdere Budapest hvis du vil dra på en storbyweekend i Europa. Biliig, mye fint å se og kan huske å ha sett mye spa-reklameskilt når jeg var der.

Selv liker jeg både å reise alene og med andre. Likevel har jeg de beste opplevelse i fra de gangene jeg har reist solo :)Mye lettere å komme i kontakt med andre folk når du ikke har andre å lene deg på og du kan i tillegg planlegge alt etter egne preferanser uten krangling og surmuling.

 

Endret av Plaskebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilnius er en fin by :biggrin:

Anonymkode: 49b35...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilnius har gode og billige spa, men jeg ville ikke anbefalt å reise dit alene egentlig. Det er nesten ingenting å gjøre - det eneste vi fant var et utsiktstårn og å rusle rundt i gamlebyen. Fin by, for all del, men tror det er bedre å reise til en by der det er mer å se :) Har ikke vært i Budapest selv, men har hørt mye bra om byen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.5.2016 at 19.52, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av å sitte hjemme på rompa og ha lyst til å reise, men ikke gjør noe med det.
Så da tenkte jeg kanskje jeg skulle oppleve litt alene da. Hvorfor ikke.

Men jeg har ingen ide hvor. Jeg er 22, vil gjerne reise til et sted som ikke er alt for dyrt. Og som det er ting å gjøre.
Alt fra spa, ut å spise, shopping til å se ut byen. Jeg har tidligere vært i gdansk så vil helst se ett nytt sted nå.
Blir bare en langhelg, når det blir første gang jeg tenker på å reise alene.
Jeg syntes det er skummelt også, å skal gjøre det helt på egenhånd. Men man blir vell bare mer selvstendig også av det?
Har sett på steder som Vilnius, Riga og Bucuresti. Men jeg vil veldig gjerne ha tips fra dere!
 

Anonymkode: f537f...768

Jeg elsket Romania, dra til Bucuresti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carly-Chardonnay
Den 30.5.2016 at 17.16, Linaria skrev:

Irland :laugh: Og ikke kun Dublin. Beste landet å reise alene i :laugh:

Jaa! Cork, Limerick, Galway.. man kan ri fra pub til pub på hest og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
40 minutter siden, Carly-Chardonnay skrev:

Jaa! Cork, Limerick, Galway.. man kan ri fra pub til pub på hest og! 

Mine favorittsteder er Killarney, Kilkenny og Derry! Har ikke sett så mye til hest i byene du snakker om da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Edinburgh! Så koselig, så fine mennesker. Ikke langt, og ikke dyrt. Det er så mange ting du kan gjøre der. Ellers, hvis jeg stod fritt til å velge et annet sted i Europa, ville jeg reist tilbake til Firenze :) Og man skal ikke kimse av Stockholm heller! Fantastisk by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget om Dublin, det var en helt fantastisk by. Jeg har også vært i Budapest som er en fin by for en weekendtur med gode muligheter for både sightseeing, shopping og spa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ompalompa24

Jeg har vært i både Riga og Vilnius alene, gikk helt fint! :) Ikke de mest interessante byene kanskje, men billig og lett å finne frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Riga og syntes det var en fin by. Der er det rimelig og hvis du tar toget til Jurmala litt utenfor byen, er det godt utvalg i billige spabehandlinger. Det kan kanskje være litt vrient med språket, da det for det meste bare er unge folk som snakker engelsk. Men ikke la det være noe hinder, de som kan engelsk vil gjerne praktisere språket, og er glad for å hjelpe. Du kan også komme langt med litt tysk og spesielt russisk. Har hørt at noen sier det er dårlige shoppingmuligheter der, men da tror jeg de bare ikke har funnet fram. Jeg var i flere butikker med minst like bra utvalg som hjemme. Billigere er det også.

Anonymkode: 34d04...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London. Var der en helg alene for noen år siden. 

Jeg tilbrakte en dag i britisk museum, og en dag i Tate art gallery. Litt sært kanskje, men det var herlig å bruke så lang tid jeg bare ville. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria
Den 2 June 2016 at 15.57, baebae skrev:

Åh, Edinburgh! Så koselig, så fine mennesker. Ikke langt, og ikke dyrt. Det er så mange ting du kan gjøre der. Ellers, hvis jeg stod fritt til å velge et annet sted i Europa, ville jeg reist tilbake til Firenze :) Og man skal ikke kimse av Stockholm heller! Fantastisk by!

Jaa! Edinburgh! Jeg ble så forelska i byen etter mitt første besøk at jeg flytta dit :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 12.6.2016 at 11.45, Linaria skrev:

Jaa! Edinburgh! Jeg ble så forelska i byen etter mitt første besøk at jeg flytta dit :laugh:

det forstår jeg godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og bestevenninna tok med dattera hennes på cruise Oslo-Kiel i fjor. Går over to døgn og det var fantastisk å komme seg bort litt. Du får et par timer i Kiel for shopping i tillegg og mye god mat på selve cruiset. Kunne vært greit om du bare vil ha en kort tur for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...