Gå til innhold

Valnøtt benkeplate, grått kjøkken - gulv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Er i gang med å pusse opp huset og kjøkkenet skal "snart til pers". Vi har bestemt oss for grå kjøkkeninnreding og valnøtt benkeplate.

Jeg hadde egentlig sett med ut et lyst eikegulv men ble plutselig usikker på om det passer? 

Valnøtten er jo varm og kjøkkenet kaldt, bør man få for et varm eller kaldt gulv? 

Noen som har samme kombinasjon som vi har sett oss ut?

Anonymkode: ae1de...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk deg godt om før du investerer i heltre valnøtt benkeplate. Jeg var fast bestemt på det da vi pusset opp kjøkkenet, men ble advart av flere og i dag er jeg svært glad for at jeg lyttet til det rådet. Det ser lekkert ut helt til man finner ut hvor mye arbeid det er å holde en heltre benkeplate fin og det skal lite til før den får merker som ikke lar seg fjerne.

Men for å svare på det du egentlig spør om, så ville jeg ha valgt et eikegulv som ikke er veldig lyst. Eikefarget eik (Hvis det går an å si det...) er fint til valnøtt fordi den tar opp igjen de lyseste tonene i valnøtten som gjerne har stor variasjon i fargen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et ikea-kjøkken i valnøtt laminat. Benkeplaten er heltre valnøtt (nyoljet på bildet, så litt annerledes enn til vanlig).

Gulvet vårt er en Alloc Berry laminat i en eller annen eikeimitasjon (unger og bikkjer gjorde sitt til at valget ble laminat 😊 ). Mye av "kvisten" i gulvet går igjen i benkeplaten. Ser det bedre i virkeligheten, og gjør seg veldig fint synes jeg.

Anonymkode: 783c9...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mislykkes med å laste ned bilder. Prøver igjen i morgen 😊

Anonymkode: 783c9...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mislykkes med å laste ned bilder. Prøver igjen i morgen 😊

20160511_101310~2.jpg

Anonymkode: 783c9...264

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere :)

Da tror jeg det blir eikefarget gulv likevel. Vi skal ha laminat vi også pga unger og bikkjer ;) 

Synes bare den kombinasjonen med valnøtt og grått ser så delikat og "eksklusiv" ut så ønsker et gulv som lar selve kjøkkenet stå i fokus.

Anonymkode: ae1de...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...