Gå til innhold

Oppbevaring av hageputer


exictence

Anbefalte innlegg

Har ganske store puter til hagemøblene på terrassen som jeg bare tar inn og legger på gulvet inne når jeg tar dem inn for kvelden eller på regnværsdager. Tar så mye plass.

Noen som har gode idèer for oppbevaring eller å kunne stue dem vekk ute av syne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Putekasse?  

Anonymkode: be906...895

God Idè som jeg har tenkt på. Men har ikke plass ute under tak. Og de tåler vel ikke å stå ute uten tak over? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Mange putekasser er jo helt tette og beregnet på å stå ute uten tak over. Men både puter og kasse bør jo tas inn om vinteren da.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keter putekasser tåler det. Har du veldig mye puter kan du se på Keter hagebod. Jula selger de, kanskje byggevarehus også.

789006b.jpg?width=1024&height=1024&scale

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si at jeg har en 15 år gammel Keter putekasse som har stått ute med puter hver vinter og sommer.... Noen år har jeg slept den under tak for vinteren, men minst 7-8 år har den stått i regn og snø. Og utsatt for regn hver eneste sommer. Vet ikke om Keter fremdeles er så bra, men jeg har lyst til å prøve en ny kasse eller bod fra Keter. Den gamle Keter kassen er jaggu like solid, men fargen er marineblå. Ville gjerne hatt en grå eller svart. Hadde en Jysk putekasse med sandkasseleker i, og det var ynkelig kvalitet. Holdt bare noen år. Sprakk i biter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ops2 skrev:

Keter putekasser tåler det. Har du veldig mye puter kan du se på Keter hagebod. Jula selger de, kanskje byggevarehus også.

789006b.jpg?width=1024&height=1024&scale

Vi har akkurat byttet ut en Keter putekasse med den boden der, siden putekassa var alt for liten. Men putekassa har holdt putene våre tørre i snø og regn gjennom hele vinteren uten det minste lille tak over, og med snø langt oppover sidene. Vi håper boden holder like bra. :) 

Anonymkode: 80b8c...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer alle puter inn.  Synes plastkassebokser er så lite pent på terrassen, så derfor putter jeg heller putene inn i ei stor gammel trekiste jeg har stående like innfor døren til stua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. mai 2016 at 13.05, ops2 skrev:

Må bare si at jeg har en 15 år gammel Keter putekasse som har stått ute med puter hver vinter og sommer.... Noen år har jeg slept den under tak for vinteren, men minst 7-8 år har den stått i regn og snø. Og utsatt for regn hver eneste sommer. Vet ikke om Keter fremdeles er så bra, men jeg har lyst til å prøve en ny kasse eller bod fra Keter. Den gamle Keter kassen er jaggu like solid, men fargen er marineblå. Ville gjerne hatt en grå eller svart. Hadde en Jysk putekasse med sandkasseleker i, og det var ynkelig kvalitet. Holdt bare noen år. Sprakk i biter.

Takk. Akkurat det var veldig nyttig å høre. Har en terrasse uten tak, og har lyst på en kasse stående permanent hvor putene kan være i og holde seg tørre. 

Mine puter er veldig store; sete og rygg pute i ett. Type utesofa og to store stoler til. Fire puter til sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine puter øverst i skyvedørsgarderoben i entreen. Tar fryktelig mye plass, men greitt å ha de der.

Anonymkode: 4fccd...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...