Gå til innhold

Hvem merker p piller på humøret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har p piller påvirket deg i det daglige og i syklusen?  Jeg vil bruke prevensjon men er redd for ustabil, deppa, aggressiv og ellers personlighetsforandring så vil gjerne høre åssen andre har blitt påvirket om de har fått noen bivirkninger eller er seg selv 

Anonymkode: ec6e3...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynne på p piller pga pms og at jeg ble psykisk dårlig uken før og i mensen. Vi var veldig usikker på om p piller var det rette å begynne på, men bestemte meg for å gi det ett forsøk. Har ikke angret i det hele tatt - nå slipper jeg nedturer uken før mensen og humøret er mye mer stabilt.

Anonymkode: 9a2af...462

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat sluttet på p-piller grunnet store humørsvingninger, hormoner, tårer og nedstemthet. Føler meg så mye bedre og kommer ikke til å begynne igjen. 

Anonymkode: 42c52...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-piller har ikke påvirket humøret mitt. Syklusen er også stort sett den samme, bare litt mer stabil. Mensen kommer nå alltid på samme dag, før p-piller kunne den være +- 2 dager.

Anonymkode: 50f9a...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble helt flat i humøret med den siste sorten jeg gikk på. Ikke glad, ikke trist. Fikk ikke til å grine. Sluttet helt i fjor høst. Føler meg bedre nå.

Anonymkode: f82a9...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bruke p piller for jeg blir kvalm og får hodepine, i tillegg til ustabilt humør der jeg kunne begynne å grine av ingenting :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket det ikke på humør eller psyke de årene jeg brukte det, men om omverden ville sagt det samme vet jeg jo ikke :)

Sexlysten forsvant da, fra helt i hundre til 0 på noen måneder. Ikke noe gøy, og kom ikke tilbake da jeg sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizard queen

Er veldig individuelt, jeg ble deppa og småsur av ett merke, mens et annet gikk ganske greit. Ble bedre når jeg sluttet da, men tenker å gi det en sjanse til. 

En ting du må huske på hvis du begynner er å ikke freake ut hvis du får bivirkninger helt med det første, det tar litt tid for kroppen å omstille seg og du bør gi det et par uker minst før du evt slutter. Er jo hormoner vi putter i oss, er ikke bare-bare for kroppen :) Jeg får alltid en helt jævlig hodepine de første ukene etter jeg har begynt eller sluttet, er ikke gøy, men er bare å komme seg gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg tar p-pillene sammenhengende, og hopper over de 7 uvirksomme pillene, merker jeg ikke noe.

Men da jeg tok alle pillene og hadde mensen, fikk jeg selvmordstanker og var absolutt ikke meg selv. Grudde meg til det hver måned, for de tankene kom så snikende. 

Jeg begynte på p-piller pga sterke fysiske smerter, og de hjalp mot det.

Anonymkode: b3e97...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Helena83 skrev:

Jeg kan ikke bruke p piller for jeg blir kvalm og får hodepine, i tillegg til ustabilt humør der jeg kunne begynne å grine av ingenting :overrasket:

Samme her! I tillegg mistet jeg all sexlyst! Nektet og bruke p-piller mer 

Anonymkode: 0db0e...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mai 2016 at 17.51, AnonymBruker skrev:

Hvordan har p piller påvirket deg i det daglige og i syklusen?  Jeg vil bruke prevensjon men er redd for ustabil, deppa, aggressiv og ellers personlighetsforandring så vil gjerne høre åssen andre har blitt påvirket om de har fått noen bivirkninger eller er seg selv 

Anonymkode: ec6e3...fa2

Jeg fikk veldig humørsvingninger og ble veldig ofte deppa og trist. Gråt mye og så generelt mørkt på ting.

Jeg sluttet for 2 mnd. siden. Humøret er bedre og mer stabilt og jeg har det bedre. Jeg kommer ikke til å begynne igjen på veldig lenge. 

Anonymkode: 42c52...fe0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk veldig humørsvingninger og ble veldig ofte deppa og trist. Gråt mye og så generelt mørkt på ting.

Jeg sluttet for 2 mnd. siden. Humøret er bedre og mer stabilt og jeg har det bedre. Jeg kommer ikke til å begynne igjen på veldig lenge. 

Anonymkode: 42c52...fe0

Jeg mistet også mer eller mindre all sexlyst. 

Anonymkode: 42c52...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...