Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Nautika skrev:

Ja! Veldig typisk at det var fint i mai og bare regn hele høsten :P

I dag klarte A å rulle helt rundt :hoppe: Hun lå på gymmatta og fikk til og med tatt armen  frem fra under magen. 3 måneder og 1 dag gammel :nigo: Hun slo storesøster med over 2 måneder 😅 

 

Wow! Da er det nok innafor å skrive dato i boka ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har gjentatt bragden flere ganger i dag. Jeg fikk til og med filmet det :nigo: Det er definitivt slutt på å legge ungen fra seg nærme kanten av senga og sofa nå lengre.

I natt fikk mannen lov til å sove i dobbeltsenga igjen for første gang siden A kom til. A sov i sprinkelsenga som står inntil min side av senga for første gang, og det gikk veldig fint. Det gikk nok såpass greit for A har funnet tommeltotten sin, og den kan være kjekk altså. Jeg har ikke stresset med å innføre smokk, for hun har jo vært såpass tilfreds uten. Håper at den tommelen bare er en liten fase. :sjenert: Hun er nå ganske søt der hun ligger med tommelen i munn :rodmer:

Det var fryktelig godt å komme hjem igjen nå altså. T er tilbake i barnehagen og mannen har ferie ut uka. Jeg gleder meg litt til jeg blir alene her hjemme igjen :plystre: Det er litt frustrerende når man tenker at man får gjort så mye når han også har fri, men så er jo han interessert i å slappe mest mulig av når han kan også. Jeg er nok for lite flink til å lempe baby over på han uten grunn, og han er litt for flink til å sette seg ned foran pc-en uten å på forhånd avklare med meg om jeg trenger hjelp med noe først. Litt frustrasjon ute og går der altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flink! :nigo: M var på tur til å rulle helt over han også, men nå ser det ut til at han har glemt det helt. 

Communication is key! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått unnagjort tannlegebesøk og er bedøvet i halve ansiktet, A har sovet søtt i senga den tiden mamma og puppen var borte og mannen skal snart avgårde på første arbeidsdag etter ferien. :hoppe: Tannlegebesøket ble billigere enn fryktet, så da har jeg litt ekstra penger å bruke på sjal! :hoho:

De siste dagene har A sovnet før 22 :klappe: Hun har våknet rundt 03 og 07 og sovet til over 9. Nå ser jeg at det kan bli litt egentid på mor på kveldstid fremover :nigo:

Hun har taklet overgangen fra å ligge i dobbeltsenga sammen med meg hele natta til å bli flyttet over i bedside crib etter amming helt strålende! Hun kan ligge og vifte litt med armene og slenge hodet fra side til side litt, men klarer å finne roen av seg selv etterhvert. Tommelen kan være god å ha av og til også :hjerte:

Senere i uka skal jeg være gal sjaldame og være med på bæretreff, det er fare for at jeg blir fristet til å kjøpe flere sjal da gitt. 

Ellers tenkte jeg å sy et babynest til en bebis i familien som kommer nå i høst. Jeg tenkte å plukke ut stoff i dag eller i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt når man plutselig har igjen litt ekstra cash. Ekstra cash, ekstra stash! ;) Jeg kommer til å ønske meg til jul :) 

Så godt med egentid på kveldstid! Etter vi flyttet M over i sprinkelseng virket senga to meter bredere. Ble nesten litt ensomt :fnise: 

Snill du er som syr babynest, det er en super gave å gi! Jeg aner ikke hva vi skulle gjort uten vårt. Moro med bæretreff! Tipper du finner en godbit blant alle de nydelige sjalene :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte en spansk en i går og kledde på pysj, ammet fra begge sider (dobbelt opp!) og slukket lyset i 20-tiden på soverommet. Babyen hadde uansett ikke planer om å sove før 22 altså! :regler:

Vi fikk kjøpt stoff til babynest i går, så nå på morgenen har jeg tråklet råkanten på stoffet og slengt det på 60-graders vask. Kjøpte jo stoff i to vidt forskjellige farger, så jeg må vaske de separat nå og håpe på at de ikke slipper så mye farge senere 😅 Vi får se om jeg rekker å begynne på selve babynestet i kveld hvis begge stoffene har tørket til da. 

I dag begynner håndverkerne med kjelleren. I slutten av uka har vi forhåpentligvis kontor/systue/gjesterom som kan innredes der. Jeg lukter IKEA på fredag :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen sovnet kl 21 :danse::skya:Hurra!

Jeg har kommet litt på vei med babynestet. Har fått tatt første søm og så presset sømmen (kjeeedelig). Jeg tror jeg må finne en veiledning på en blogg, for annenhver setning i oppskriften gir ingen mening :plystre:

I kjelleren er veggen til det fremtidige badet satt opp og de har sparklet vegger og tak. Jeg har levert fra meg fargekoden til malingen på veggene og parketten tror jeg ble kjøpt inn i dag. Spent på om det blir bra altså! Parkett og farge nedenfor! Hvite lister mot gulv og rundt dører, ingen lister mot tak 

65-large_default.jpg.41d5e0d8b4b624be49f65d6fbf08f464.jpg

http://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colours/interior/1100201000101791_interior.aspx

Håper det blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygger dere helt nytt bad i kjelleren? Synes det er så moro å følge med på andres oppussing. Forstår ikke at dere klarer å finne så mye fine løsninger. Selv klarer jeg ikke velge maling i stua en gang. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Nori skrev:

Bygger dere helt nytt bad i kjelleren? Synes det er så moro å følge med på andres oppussing. Forstår ikke at dere klarer å finne så mye fine løsninger. Selv klarer jeg ikke velge maling i stua en gang. :ler: 

Vi har kjøpt nybygg (det VAR nytt) med uinnredet sokkel. Planen er at det blir bad/vaskerom der nede med tid og stunder, men siden jeg skal ha over 2 måneder ulønnet permisjon over nyttår så får det vente litt 😅 Nå innreder vi kjellerstue på 26 kvm som skal ha som funksjon å være kontor for mannen og jeg får en liten sykrok. Det blir også en sovesofa for gjester og kjenner jeg mannen rett monterer han opp prosjektor og lerret der nede. En skikkelig voksenetasje altså! Jeg drømmer om at vi voksne får soverom der når barna blir større, men det blir først om 6-7 år tenker jeg ;)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur på IKEA i dag. Garderobeskap ble plukket ut, men jeg vet ikke om jeg kom så mye nærmere å velge skrivebordsløsning for syhjørnet mitt. Vil gjerne ha stort bord der jeg kan legge ut mønster og klippe, men samtidig må jeg få plass til symaskin(er?). Nå vet jeg i hvert fall hva som finnes av løsninger. Så får jeg sove litt på saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babynestet ble ferdig :hoppe: Ganske fornøyd altså! Men jeg lager ikke et nytt et med det første. :ler: Det ble håndsøm på den siste biten, jeg klarte ikke manøvrere hele det fullstappede babynestet inn ved symaskinen for å lukke sømmen. Jeg er spent på om det rakner opp og farger av når jeg skal vaske det. Må visst det siden jeg spiste litt sjokolade underveis :plystre: Da kan jeg i hvert fall si at det overlever en tur i vaskemaskinen til de som skal få det ;)

Det blir ny tur på IKEA på mandag igjen, jeg ble invitert med av ei venninne. Og så hørte jeg at mandag også er lansering av den nye katalogen, kan det være mer kaos enn vanlig da? 😅

Send meg pm de som vil ha ny snap-buddy da. Jeg kan love baby-, bikkje- og syspam :nigo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de så og si ferdig med rommet i kjelleren :hoppe: Jeg tror de anser seg som ferdige men jeg ser litt småpirk som kunne vært gjort bedre. I tillegg har de satt igjen litt søppel som ikke har vært avtalt. Jeg vet det er svindyrt for håndverkere å levere inn på gjenvinningsstasjonen, og at mange ber kunden om å kaste det i stedet, men det har vi ikke hørt noe om i det hele tatt. Det er i hvert fall mye bedre enn før! Ikke verst å få utvidet boarealet med over 25 kvadrat heller, vi får utnyttet litt mer av potensialet som eiendomsmegleren solgte inn før vi kjøpte :P Vi kunne nok gått for en mørkere farge på veggene da, men det kan godt være det ikke ser sååå lyst ut når vi får møblement der nede. Trenger litt lys for å dekke over pc-skjermene til M :ler:

Vi skal egentlig på organisert barselgruppe på helsestasjonen i dag, men A har surklet noe voldsomt i nesa i natt. Jeg får se om hun er snørrunge eller ikke når hun våkner (hun har vært litt urolig i natt, derfor hun sover litt lengre). Jeg tenker at førstegangsmødrene nok helst ser at vi ikke kommer med forkjølelse. :plystre: Jeg skal egentlig på babybesøk i morgen, men jeg må nok advare mammaen om at vi ikke er helt friske. 

Og A har sovnet før 21 de siste 3 kveldene :skya:Hurra! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å være (nesten) ferdig med kjellerprosjektet. 25 kvm ekstra er jo en del! 

Snørr på begge de små her også. Har er lite håp om at barnehagestarten for Humla blir preger av mindre sykdom, siden immunforsvaret hennes allerede får kjørt seg på grunn av storebror. 

Sender PM for Snap! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndverker-sjefen kom og hentet søppel og ordnet med det siste småpirket i går. Det har blitt hakk i parketten da, så han skulle se om det fantes sånn reparasjons-kit til den parketten. 

I dag er en sånn dag der det frister mest å ligge i senga hele dagen. Jeg klarte ikke sovne igjen etter amming i 3-tiden. Pirket borti M fordi han snorket sikkert 5 ganger og var helt i ørska da han vekket meg 7.30. Ulempen med bikkje er at jeg må våkne for at han skal luftes før M og T stikker i barnehage og jobb. :sukk: Så nå har jeg drukket 1 iskaffe, 2 kopper svart kaffe og hevet i meg en hel pakke kjeks :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Nori skrev:

Jeg drikker ikke kaffe, men jeg trøstespiser veldig når jeg er trøtt. Synes så synd på meg selv. :fnise: 

Jeg også :hoho: Nå har jeg faktisk gått en liten trilletur OG luket blomsterbedet og alt ugresset i grusen på gårdsplassen. Nesten så jeg fortjener en kjekspakke til.... Neida... Det får bli en småsulten nøttebar i stedet. Det er (litt) sunt nemlig! :opplyser: En annen ting jeg gjør når jeg er trøtt er å nettshoppe. Så i dag bestilte jeg visst 5 sett med ullundertøy til T. Halv pris på babybanden så det er jo veldig lurt å kjøpe sånt nå og ikke i desember. Da oppdager man plutselig at man må vaske ull hver dag for at hun skal ha noe å ha på seg :nigo: Og det er kjipt å kjøpe sånt til fullpris! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av de største grunnene til at hund ikke kommer i hus her med det første. Jeg kan godt stå opp kl 5 om morgenen men jeg nekter å GÅ UT på tur før resten av dagen kan begynne! :P  

Så deilig det høres ut med ny kjeller da, 25kvm er jo svinmye ny plass å kose seg på! 

Og takk for tips til ull! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå angra jeg på at jeg heiv meg rundt på salg på ull på barnas hus i går. Det var utplukka så kjøpte i lilla og rosa til T , tror kanskje jeg må supplere med litt Janus i noe mer guttefarger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybanden klarte selvfølgelig å sende meg størrelse 130 og ikke 100 i den ene trøya. Jeg oppdaget det da jeg stappet den inn i vaskemaskinen og syns at T skulle ha så store klær plutselig. Jaja, det blir retur og ny trøye er allerede på vei. 

I går gikk jeg totalt ut av komfortsonen min og ble med barselgruppa på styrketrening (hilsen hun som ikke har trent styrke siden videregående omtrent). Jeg tok ting i mitt tempo, gjorde kanskje ikke alle øvelsene med 20 i stil, men stølheten i dag bekrefter at jeg har brukt noen bortgjemte muskler allikevel :trene: Jeg lager grimaser for hvert trappetrinn som må forseres og ganglaget kunne tilhørt en på 75 år :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...