Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Det med å måtte akutt på do kjenner jeg igjen. Så når jeg leste det hos deg nå satte jeg igang med knipeøvelser med en gang :fnise: Er så dårlig på å huske det til vanlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På tide med en oppdatering her kanskje? Jeg fikk bæreselen tidligere i uka, og de første gangene vi prøvde den på ble det bare hyling. Så da trodde jeg at jeg hadde kastet bort 1600 kr på en bæresele som ungen hatet, men heldigvis sovnet hun i den neste gang vi prøvde. Pjuh! 😅 Det hadde vært litt kjipt.

I går kom også bæresjalet mitt! Det har ligget i tollen her en uke fordi posten ikke trodde på verdien som butikken hadde satt på pakka (de hadde skrevet lavere verdi) :plystre: Så da ble det noen ekstra kroner i moms siden jeg måtte vise fakturaen. Vi har sjalet opp 4-5 ganger i dag, hun har sovnet 2 av gangene. :tommelopp: Det har vært en økedag i dag, så da er det greit å bruke tiden med pannekakepupper til øving av oppsjaling. Jeg syns det gikk overraskende greit å knyte, så nå har jeg lyst til å kjøpe flere sjal :bond: Bare synd at de jeg syns er fine koster MINST 2500 kr stykket. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalet var nydelig! Det så veldig bra ut, men nå er ikke jeg noe sjalekspert, da :) Jeg kjøpte RS fordi jeg tenkte det var mye enklere enn å knyte, men det viste seg å være mye vanskeligere enn jeg trodde :fnise: Jeg har fått sjaldilla jeg også. Det har jeg ikke råd til! :ler: Jeg sikler etter enda et fra Indajani, Beenda Wood :hjerte: Det hadde vært nydelig i høst :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Leviora skrev:

Sjalet var nydelig! Det så veldig bra ut, men nå er ikke jeg noe sjalekspert, da :) Jeg kjøpte RS fordi jeg tenkte det var mye enklere enn å knyte, men det viste seg å være mye vanskeligere enn jeg trodde :fnise: Jeg har fått sjaldilla jeg også. Det har jeg ikke råd til! :ler: Jeg sikler etter enda et fra Indajani, Beenda Wood :hjerte: Det hadde vært nydelig i høst :rolleyes: 

Det var fint! :hjerte: Jeg tror fargene hadde passet veldig fint til dere!

Jeg fikk godkjent av ei av damene på Facebook-gruppa, så jeg tror det ikke var så aller verst :nigo: Øvelse gjør mester 

Jeg holdt på å kjøpe et brukt her om dagen, ankalia mako laguna. Selgeren trakk seg etter vi hadde avtalt kjøp, og lommeboka var litt glad for det :plystre: Ellers sikler jeg på woven wings the peacocks. :hjerte:

En fordel med fine sjal er jo at mammaen kan være kledd som en dass uten at noen legger merke til det :hoho: Det kan jo være ganske økonomisk nå i disse ingenting-passer-dager :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett på blått og turkis som "min" farge, men det er kanskje verd å prøve? :jepp: Jeg har sett på Yaro Turtle Emerald, det er mer mint. Jeg prøver å overbevise mannen om at jeg burde ha et sjal i tillegg så vi kan variere litt. Ser også for meg at sjal er bedre å bære i over lengre tid :) De fine, billige sjalene i str 5 blir jo solgt med én gang på gruppa, så når jeg får spart opp penger skal jeg overvåke den og satse på å bli førstemann på et jeg vil ha ;) 

Veldig sant at det pimper opp en ellers kjedelig outfit :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leviora skrev:

Jeg har aldri sett på blått og turkis som "min" farge, men det er kanskje verd å prøve? :jepp: Jeg har sett på Yaro Turtle Emerald, det er mer mint. Jeg prøver å overbevise mannen om at jeg burde ha et sjal i tillegg så vi kan variere litt. Ser også for meg at sjal er bedre å bære i over lengre tid :) De fine, billige sjalene i str 5 blir jo solgt med én gang på gruppa, så når jeg får spart opp penger skal jeg overvåke den og satse på å bli førstemann på et jeg vil ha ;) 

Veldig sant at det pimper opp en ellers kjedelig outfit :ler: 

Jeg syns sjalet avlaster mye bedre enn bæreselen, men det tar jo litt lengre tid å få på. Du får legge ut ønskes kjøpt, tror det er mange som ikke gidder å legge ut salgsannonse fordi de får så mange pm. Her har jeg sagt til mannen at jeg bruker mine penger på sjal, i likhet med at han bruker sine penger på elektroniske duppeditter som jeg ikke ser nytten av :fnise: 

Jeg tror jeg omtrent bare ser på blå, blå-grønne, turkise og lilla sjal :sjenert: Jeg tror jeg hadde sett helt syk ut hvis jeg skulle hatt den fargen som ditt sjal har :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske mannen min ikke var så fornuftig, han bruker penger kun på ting han/vi virkelig trenger :dry:Da kan jeg ikke rettferdiggjøre mine kjøp :fnise: 

Jeg elsker korallfarger, de er så full av energi! Blir så glad av det :nigo: Heldigvis var det faktisk korallfarget og ikke rødt. Da hadde jeg solgt det :P Ikke alle elsker det, så om jeg selger det en gang er det kanskje vanskelig å finne en kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi lever! Enn så lenge i hvert fall!

I morgen turer vi nordover mot svigers. 2 overnattinger på vei opp, og på vei ned stopper vi omtrent halvveis i tre netter. Jeg er ganske spent på hvordan kjøreturen blir med 2 unger. Nå har vi satt bilstolen til A i passasjersetet, så da kan den som ikke er sjåfør underholde 2-åringen litt underveis. Heldigvis bare 4t30min kjøring i morgen. Pluss masse pauser :plystre: Lørdag blir etappen omtrent like lang, mens på søndag er det lagt opp til 7 timers kjøring :bond:

Noen som husker at jeg fikk virus på balansenerven rett før vi skulle dra til nordover i fjor sommer sånn at turen ble avlyst? Gjett hvem som har følt seg sjanglete de siste dagene da :sjenert: Jeg hadde ikke lyst til å si noe til M egentlig, men det er heldigvis ikke helt uutholdelig eller konstant helt enda... Hvis det er en eller annen stressreaksjon burde det vel bli bedre så fort vi kommer oss avgårde. Som så mange andre mødre har jeg pakket ned til ferie i hodet i flere uker allerede. Gubben tar sine sokker og truser og jeg tar resten liksom :fnise: Typisk nok er det han som pleier å glemme toalettveska eller ytterjakke :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper virkelig at du ikke blir dårlig igjen altså! :klem: Svigers kommer jo til å tro at du hater dem! :hoho: 

Var på besøk hos ei venninne i går som også har babyen i forsetet, det tror jeg vi også skal prøve på på litt lengre turer altså! S hater å kjøre bil, så tanken på å ha to stk i baksetet alene er ganske slitsom. :P Kom gjerne med rapport når turen er gjennomført! :jepp: Hva slags underholdning har dere til T i bilen, forresten? Jeg vurderer å kjøpe nettbrettholder e.l., selv om jeg vet at det ikke finnes noen som er godkjent for barn som sitter bakovervendt. Samtidig må det jo være bedre med et skikkelig fastspent stativ enn sånn vi har det nå, der vi stikker til henne bøker og leker og til slutt kapitulerer og ser på youtube på mobilen som vi holder selv foran henne. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Huff, håper virkelig at du ikke blir dårlig igjen altså! :klem: Svigers kommer jo til å tro at du hater dem! :hoho: 

Var på besøk hos ei venninne i går som også har babyen i forsetet, det tror jeg vi også skal prøve på på litt lengre turer altså! S hater å kjøre bil, så tanken på å ha to stk i baksetet alene er ganske slitsom. :P Kom gjerne med rapport når turen er gjennomført! :jepp: Hva slags underholdning har dere til T i bilen, forresten? Jeg vurderer å kjøpe nettbrettholder e.l., selv om jeg vet at det ikke finnes noen som er godkjent for barn som sitter bakovervendt. Samtidig må det jo være bedre med et skikkelig fastspent stativ enn sånn vi har det nå, der vi stikker til henne bøker og leker og til slutt kapitulerer og ser på youtube på mobilen som vi holder selv foran henne. :sjenert: 

Underholdning ja. Vi har mamma som kan synge og gjøre ablegøyer, så har jeg tenkt å ta med noen bøker, litt tegnesaker, masse mat (kjeks, rosiner, maispinner osv), bildelotto og så har vi A sine leker som kan være spennende de også. Last resort blir å se på bilder og filmer på mobilen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, juliane skrev:

Jeg vurderer å kjøpe nettbrettholder e.l., selv om jeg vet at det ikke finnes noen som er godkjent for barn som sitter bakovervendt. Samtidig må det jo være bedre med et skikkelig fastspent stativ enn sånn vi har det nå, der vi stikker til henne bøker og leker og til slutt kapitulerer og ser på youtube på mobilen som vi holder selv foran henne. :sjenert: 

Vi kjøpte en slags type nettbrettholder til å ha i bilen. Men E likte det ikke. Spesielt ikke siden hun kastet opp i bilen. Så etter det har vi sluttet å la henne se på mobilen i bilen. 

God tur! Og lykke til med kjøringen! Håper du ikke blir dårlig igjen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på vei! Akkurat nå er det ganske idyllisk, begge barna sover :nigo: Vi har gjennomført første rast på en bensinstasjon (Espa-boller til folket!), så nå er bilstolen til T innviet med bollesmuler :hoho:

Jeg tenkte jeg måtte ta en oppdatering for utviklingen på A den siste tiden. Hun har nettopp hoppet over i str 3 i bleier og klærne i størrelse 68 er tatt frem. De aller fleste bodyene i str 56 passer fremdeles da  (Lindex :hjerte:). For et par dager siden oppdaget hun hendene sine, de er ganske spennende å se på altså! Tenk, hun nærmer seg 3 måneder gammel :sjokkert: Hvor blir tiden av?! :bond:

De siste 4-5 dagene har hun lagt seg til å sove for kvelden i 22/23-tiden og har da sovet til 5.30 :hoppe: Da er hun tilgitt de timene med byssing etter kl 18. Hun får mat et par ganger før hun er klar for å starte dagen i 9-tiden. På dagtid sovet hun for det meste blunder på en halvtime/time. Til forskjell fra T på samme aldet så kan hun sovne hvor som helst :nigo: Så deilig når man slipper å planlegge dagen etter at ungen kun sover på ammeputa eller i bæretøy. Mens vi snakker om bæretøy *kremt* så kjøpte jeg 2 sjal her forrige uke. Det er et billig-sjal som har blitt skrytt opp i skyene i sjal-gal-gruppa, så var jeg "tilfeldigvis" på mobilen når de åpnet for bestilling. 100 sjal ble utsolgt i løpet av 15 min :plystre: Så nå har jeg 2 hvite sjal i forskjellig størrelse. Jeg vurderer å farge ett av dem da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på det hvite yarosjalet alle driver og skryter opp i skyene :P 

Lykke til med eventuell farging! Det høres veldig spennende ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg har også lyst på det hvite yarosjalet alle driver og skryter opp i skyene :P 

Lykke til med eventuell farging! Det høres veldig spennende ut! 

Tror det kan bli gøy med farging. Jeg vurderer enten å farge med bare emerald green eller icedye med den sammen med blåfarger og turkis. Litt dumt å ha alle sjalene i samme fargekombinasjon eller? :plystre: Kanskje jeg skulle forsøkt med mørk lilla? Etter ferien tenkte jeg å få brukt dem litt mer og se om jeg vil beholde før jeg farger dem. Det er nok dumt å farge for så å finne ut at man ikke liker sjalet. 

Vi er nå på vei sørover igjen. Helga skal vi tilbringe i bartebyen. Bilturen har gått over all forventning, selv om vi har innslag av både gråt, gulp og sutring om å "gå ned" rett etter et stopp. 😅

Været nordpå har jo vært helt supert, sol og deilige temperaturer alle dager har bidratt til at det har vært levelig å være på en liten hytte sammen med svigers :plystre: I natt sov vi hos oldemora til jentene, det tror jeg hun satte pris på. Nå sitter vi i bilen på e6 et sted i Trøndelag, begge jentene har sovet den siste halvannen timen, så da er det bare å kjøre på :)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim har vist seg fra sin aller beste side i dag :sol: Det er på sånne dager jeg savner å bo her i byen, men jeg savner ikke de 4 årstidene på en og samme dag som man kan oppleve enkelte andre dager i året :P

I dag rullet A så og si helt over på magen etter å ha blitt plassert på rygg :hoppe: Det var på senga, og hun fikk muligens litt hjelp av dyna som lå i en krøll under henne og den ene armen lå fremdeles under henne, men det var nesten! I morgen blir hun hele 3 måneder også :daane:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært utrolig heldige med været! :jepp: Virker som dere har hatt en fin tur, jeg har aldri reist nordover og jeg kjenner jeg blir fristet når jeg hører om og ser hvor fint det er :) Tenk at vi fikk litt sommer i barteland likevel, det så mørkt ut med nattefrost i slutten av juni :P 

Flinke A som ruller rundt! Ikke verst til å være 3 måneder :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Leviora skrev:

Dere har vært utrolig heldige med været! :jepp: Virker som dere har hatt en fin tur, jeg har aldri reist nordover og jeg kjenner jeg blir fristet når jeg hører om og ser hvor fint det er :) Tenk at vi fikk litt sommer i barteland likevel, det så mørkt ut med nattefrost i slutten av juni :P 

Flinke A som ruller rundt! Ikke verst til å være 3 måneder :danse:

Det er veldig fint nordover, jeg skulle gjerne stoppet flere ganger underveis. Det blir kanskje neste gang ;) Det blir jo fort at man stresser med å komme frem, og ikke tar seg tid til å nyte underveis. Det er jo veldig fint der hytta ligger også, men det blir fort litt ensformig landskap når man bare er der. For å komme seg vekk på en dagstur må man ta ferge, og den går ikke akkurat veldig ofte :P Siste ferga tilbake på kvelden går halv syv, mens på morgenen kan man velge mellom å dra halv åtte eller halv elleve :hoho:Men været har MYE å si altså. Som oftest når vi er nordover er det 8 grader og regn, vi hadde fått brakkefeber alle mann hvis det hadde vært sånn i år.

A er kjempeflink! Hun har nok litt hjelp av myk madrass, så jeg skriver ikke dato i babyboka helt enda ;) 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim :hjerte: savner den byen ja. Studerte der i 4 år. Man må være forberedt på 4 årstider på en dag, men når det først er fint så er det veldig fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Trondheim :hjerte: savner den byen ja. Studerte der i 4 år. Man må være forberedt på 4 årstider på en dag, men når det først er fint så er det veldig fint! 

Syntes alltid det var mye fint vær under eksamenstiden i mai ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2017 den 19.13, miore skrev:

Syntes alltid det var mye fint vær under eksamenstiden i mai ;) 

Ja! Veldig typisk at det var fint i mai og bare regn hele høsten :P

I dag klarte A å rulle helt rundt :hoppe: Hun lå på gymmatta og fikk til og med tatt armen  frem fra under magen. 3 måneder og 1 dag gammel :nigo: Hun slo storesøster med over 2 måneder 😅 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...