Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

På 19.6.2017 den 15.51, Leviora skrev:

Virker som om dere har det likt som oss, her er det også bare én amming fra 23-ish til tidlig om morgenen, så frokost på senga noen timer etterpå :) Godt! Noen ganger har jeg lagt meg til å sove igjen og da står vi ikke opp før 10-11 :fnise: 

:5: 

9 timer siden, Nori skrev:

Høres helt nydelig ut! Krysser fingrene for at det varer. 

Jeg håper det smitter over på dere i natt! Det har du fortjent :)

I går var jeg alene med ungene gjennom middag, bading av T og kveldsmat. Det gikk overraskende greit selv med A sin kveldsuro. Heldigvis kom mamma rett før T skulle legges, så jeg kunne ta meg av leggingen uten å måtte bysse A samtidig. Men vi hadde sikkert klart det også! 

Ellers har jeg vel ikke nevnt at jeg har kjøpt meg ny bæresele til A? Jeg meldte meg inn i Norsk bæregruppe etter at det var så mye snakk om den i en annen dagbok, og der så jeg jo den fiiineste bæreselen :hjerte: tula-tula-free-to-grow-blossom-babycarri

Jeg har jo en close caboo som jeg bruker nå, og en ergobaby 360 som jeg brukte en del med T fra hun var 3-4 måneder, men jeg ville ha en bæresele med klipsbelte som kunne brukes uten nyfødtinnlegg. Håper den er verdt pengene (og at den snart kommer i posten). Jeg sikler litt på å kjøpe meg bæresjal også, så vi får se hvor lang tid jeg klarer å la være å kjøpe det :plystre: 

Ellers har vi en bæsje-2-ganger-i-uka-baby. Jeg forstår ikke hvor all bæsjen blir av, for mengden er ikke veldig forskjellig fra da hun bæsjet 4 ganger daglig :hoho: Håper bare at bleia ikke kommer i morgen, for da skal vi nemlig på babykino 😅 #ikkebæsjetsidenlørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Surriball skrev:

Ooooh, hva heter selen? 

Tula free to grow 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går roet A seg i senga rundt kl 19.30, og mamma fikk noen sårt tiltrengte timer uten unge på fanget. Det var ikke SÅ digg da jeg våknet i natt med feberfølelse og en vond pupp :bond: Puppen er fremdeles vond, selv med 3 amminger siden kl 2 i natt pluss håndmelking. Den andre puppen håndmelket jeg i morges, for den hadde ikke blitt tømt siden i går kveld. Feberfølelsen er heldigvis borte, men den er erstattet med hodepine i stedet... :sukk:

Så var det spørsmålet om man skal dra på babykino eller ikke. Sitte i en stol og amme hjemme eller sitte i en stol med smågodt og amme borte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den selen :nigo: Og jeg er så fornøyd med den! Er veldig lett å få på, og frøkna sovner på svært kort tid hver gang hun settes oppi den :hjerte: Har brukt den hver dag siden jeg fikk den  (siden fredag altså :fnise: ) og kan trygt si at det er mitt beste kjøp til baby! :jepp:

Håper ubehaget i puppen gå seg slik at du fikk deg en kinotur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin sele! :jepp:

Babykino kom jeg meg aldri på i forrige permisjon, men det skal jeg jammenmeg få til denne gangen. Vi har jo en kino ikke langt unna her vi bor nå, så det er burde jo være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble babykino i går, smågodtet fristet meg 😅 Da jeg kom hjem merket jeg hvor dårlig formen var, så da ble det senga resten av dagen. Feberfølelse og bare veldig bedriten form. I natt våknet jeg så dyvåt av svette at dynetrekket klistret seg til kroppen :bond: Jeg legger på varme omslag før amming og håndmelket i dusjen før legging i går. Det er mulig det er litt mindre vondt i puppen i dag, men vi får se utover dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får fiksa vond pupp! Kjenner du hvor det er tett? Prøv ammestillinger hvor haka til baby ligger mot den tette melkegangen :) 

Tipper det gjorde godt med smågodt og film! Hvilken film så du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til legen! Jeg fikk kjeft da jeg dro til legen med min brystbetennelse, siden jeg ikke hadde vært der første gang jeg fikk det. Den kom tilbake et par uker etterpå siden jeg ikke hadde fått antibiotika og dermed ikke ble kvitt den skikkelig. :jepp: 

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leviora skrev:

Håper du får fiksa vond pupp! Kjenner du hvor det er tett? Prøv ammestillinger hvor haka til baby ligger mot den tette melkegangen :) 

Tipper det gjorde godt med smågodt og film! Hvilken film så du?

Jeg så Siste kveld med jentene. LIke ræva og lettfattelig som jeg hadde regnet med. Det var den eller wonder woman, og jeg ønsket en lett film 😅 Jeg har vondt mot midten og under, så de ammestillingene jeg bruker burde funke greit. Jeg lurer rett og slett på om bh-en har klemt litt for mye. Lå uten bh i natt i tilfelle. 

1 time siden, juliane skrev:

Kom deg til legen! Jeg fikk kjeft da jeg dro til legen med min brystbetennelse, siden jeg ikke hadde vært der første gang jeg fikk det. Den kom tilbake et par uker etterpå siden jeg ikke hadde fått antibiotika og dermed ikke ble kvitt den skikkelig. :jepp: 

Jeg har time hos legen i morgen, skal på den herlige 6-ukerskontrollen for mor ;) Det er jo bare 3-4 uker siden jeg gikk på antibiotika sist... :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen vond pupp lengre! :hoppe:

6-ukerskontroll i går gikk fint. Jeg skal inn på mandag for å sette inn spiral og gjennomføre GU. Spent på hva fastlegen sier om tilstanden der nede. Jeg har jo slitt litt med at jeg lekker urin etter første fødsel, og et svangerskap til har ikke akkurat hjulpet på. Etter første fødsel tok det 3-4 måneder før jeg følte jeg fikk kontakt med musklene der nede, og det er heldigvis bedre denne gangen. Håper jeg kan bli en del bedre med litt hyppig trening, selv om Tena sikkert er fornøyd med en så trofast kunde :hoho:

A hadde også legetime i går, hun har bikket 5 kg og fikk skryt for sine symmetriske lårvalker og at hun var så sterk. Det at lårvalkene var symmetriske kunne visst si noe om at det ikke var noen hofteproblemer. Jeg spurte legen om det var vanlig at barnet spente seg så mye. Setter jeg A på låret må jeg nesten "knekke" henne sammen, for hun spenner seg. Han forstod hva jeg mente da han skulle undersøke hoftene hennes 😅 Han trodde rett og slett at det var fordi hun var motorisk sterk og kanskje tidlig ute med det motoriske. Storesøster var jo som en potetsekk og var ikke akkurat tidlig ute motorisk :sjenert: Jeg har ingen andre grunner til å være bekymret for at det er låsninger, hun er rolig og harmonisk frem til kveldsuroen setter i gang, og hun sover jo kjempegodt på natta. Ellers fikk legen tatt en titt på tunga til A, og som jeg trodde har vi ikke klart å ta knekken på den trøsken. Så nå blir det ny behandling noen uker.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, den følelsen etter fødselen av å ha null kontakt med musklene der nede... :sjenert: Jeg har vært altfor dårlig med knipeøvelser både etter forrige fødsel og i svangerskapet, så jeg lurer litt på hvordan det går denne gangen. Er jo bare idioti av meg å ikke knipe nok, men jeg syns av en eller annen grunn det er skikkelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2017 den 20.26, juliane skrev:

Herregud, den følelsen etter fødselen av å ha null kontakt med musklene der nede... :sjenert: Jeg har vært altfor dårlig med knipeøvelser både etter forrige fødsel og i svangerskapet, så jeg lurer litt på hvordan det går denne gangen. Er jo bare idioti av meg å ikke knipe nok, men jeg syns av en eller annen grunn det er skikkelig ubehagelig.

Jeg var faktisk litt flinkere i svangerskap nr 2, men ikke flink nok. Man kan jo bli litt motløs når man skal ha 3 økter daglig med 10 knip. Det får jeg aldri til, men litt er bedre enn ingenting! 

Nå har jeg bestilt meg bæresjal også gitt :sjenert: Har aldri prøvd annet enn close caboo, men bestilte meg like så godt et direkte fra produsent fordi det var sååå fint. Venter fremdeles på bæreselen min såeh... :plystre: 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ble innsett av spiral unnagjort, så nå er jeg ikke fruktbar de nærmeste 5-ish årene. Jeg fikk henvisning til fysio for bekkenbunnen min også :sjenert: Der kan man få testet styrken så man kan se om man har fremgang i hvert fall! Ellers trodde fastlegen at de ikke hadde fått sydd ordentlig etter fødsel, det var en slags kløft ned mot endetarmen. Jeg lurer rett og slett på om stingene har gått opp, for jeg hadde vondt en uke eller to etter fødsel etter at det hadde vært greit noen dager. Jeg lurer på om fysio skulle sjekke det også... Jeg syns selv at det største problemet er fremover og ikke bakover, men må jeg på akutt på do er det ofte VELDIG akutt. Jeg klarer rett og slett ikke holde igjen lenge om gangen, hverken foran eller bak :plystre: #tingjegskulleønskejegvissteførjegfikkbarn #ellerkanskjeikke

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Ikke sydd skikkelig? (Eller sting som gikk opp for tidlig.) Burde det ikke sys på nytt da, er vel ikke så mye fysio kan gjøre med akkurat det? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, juliane skrev:

:sjokkert: Ikke sydd skikkelig? (Eller sting som gikk opp for tidlig.) Burde det ikke sys på nytt da, er vel ikke så mye fysio kan gjøre med akkurat det? :sjenert:

Fysio kan sjekke om det har noen muskulær betydning, har det ikke det antar jeg at de lar det være. Vet ikke helt om jeg ønsker de skal finne noe galt eller ikke :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...