Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Det har definitivt foregått litt modning her fra i går kveld til litt utover natta. Kynnere og menssmerter om hverandre, så jeg var nesten litt redd for at det var fødsel i gjære. 😅 Heldigvis roet det seg sånn i 3-tiden, så da fikk jeg litt bedre kvalitet på søvnen. Barnevakta er på påskefjellet, så jeg håper å slippe fødsel i løpet av påsken. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Modning er bra! Her har barnevakta delt opp påska så de kan dra på hytta halve påska hver. Får håpe du slipper å føde uten barnevakt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Leviora skrev:

Modning er bra! Her har barnevakta delt opp påska så de kan dra på hytta halve påska hver. Får håpe du slipper å føde uten barnevakt! 

Jeg fikk beskjed at min bror er i nærheten de nærmeste dagene. ;) Barnevakta er klar til å rykke ut altså, men det tar jo fort litt tid å komme seg ned fra fjellet og kjøre hit, 3-4 timer i hvert fall. Den ene naboen er villig til å stille opp da, men T er jo ikke kjent med dem...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sleit jeg med en helt hinsides halsbrann, jeg måtte også opp og ta ny dose gaviscon et par timer etter jeg hadde lagt meg. En time etterpå spydde jeg :kvalm:  Heldigvis bare spydd den ene gangen, men hele natta har jeg hatt magekramper lokalisert på sidene, der jeg antar at tarmene mine er trøkket sammen for tiden. Jeg er fremdeles uggen, men klarer å holde maten nede i hvert fall. Nå håper jeg bare på at det er pga graviditet og ikke noe jeg kan risikere å smitte resten av familien med. Man må jo nesten bare le av hvor uheldige vi er med å legge sykdomsperiodene til ferier :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 21.15, Nautika skrev:

Tippeliste fødsel

18.april - Mumsy

19.april - j86

20.april (38+6) - fødsel forrige gang

21.april - Beccy87

22.april - Nori

23.april - juliane 

24.april - Nautika

25.april - M

26.april - Leviora

27.april - menstermin, _marielle_

28.april - MissStiles

29.april - FruN

30.april - Småkjekset

1.mai - OUL-termin

2.mai - A4-livet

3.mai - Surriball

5.mai - miore

7.mai - Verdande

Nå er det ikke lenge igjen til første tippedato :popcorn: En uke igjen til da jeg fødte sist gang :bond: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan melde om fremdeles uggen form. Jeg dro og kjøpte meg en baconcheese til middag, og den har jeg klart å holde nede. Forestiller meg at det hadde hjulpet å gå på do, men det er visst ikke tiden for det i dag :sjenert: Minner meg på at det er noen dager siden sist jeg tok laktulose...

Mamma spurte om jeg ikke skulle ta en sjekk, og da kom jeg jo på at kvalme og magesmerter er symptomer på svangerskapsforgiftning. Så da tok jeg en selvtest for uvi som jeg hadde liggende, og der var det heldigvis ikke utslag på protein. Jeg ringer føden i morgen hvis magen ikke blir bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føden mente at dette var modningssmerter :bond: Fødebagen er dobbeltsjekket og jeg tenkte jeg skulle pakke overnattingsbag til T. Da ser jeg jo at vi ikke akkurat har overflod av klær til henne som ikke er ull, så kanskje det blir litt nettshopping :plystre: Jeg kjøpte litt diverse til henne tidligere i uka, men det hjelper ikke å kjøpe et par ting når det mangler 5-6 overdeler for at man ikke skal måtte vaske konstant. Og når man da tenker å pakke ned 3 bodyer i overnattingsbagen blir det ikke mye igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende! Regnet med at jeg kom til å tippe ganske feil, men ikke sååå mye. Tipper hun kommer på søndag jeg :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, A4-livet skrev:

Oj, så spennende! Regnet med at jeg kom til å tippe ganske feil, men ikke sååå mye. Tipper hun kommer på søndag jeg :Nikke: 

Oioi ;) Jeg tror kroppen min bare lurer meg jeg. Tiden vil vise! 

Base til bilstol er montert i bilen, trekk til bilstol er vasket og hengt opp og pizzadeigen er satt til heving :nigo: 

Jeg tok meg et bad tidligere, og det var ganske deilig! Syns at lillesøster hadde vært litt rolig i det siste, men det var visst bare mangel på sjokolademelk :hoho: Det tok et par minutter så ble det full baluba ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krympa! :hoho: Og 38 uker i dag btw! 

Spoiler

IMG_0387.thumb.JPG.a2eb30adbf6f1e1c751c7be7a2e186ee.JPGIMG_0386.thumb.JPG.d59318be388dbfbe5f7db9958b5d86c1.JPG

 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott mage :rodmer: Tenk at snart er den borte. (På onsdag faktisk :nigo: ) Jeg husker ikke helt om du har skrevet om det før, men tenker dere å ha fler enn to? 

Selv kjenner jeg at det er ufattelig deilig å tenke på at det aldri mer skal være noen graviditet på meg, kroppen er så lett og god etter at frøkna er ute. Godt fornøyde med to barn, tror ikke vi har overskudd til flere 😅

Håper dere har en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, j86 skrev:

Flott mage :rodmer: Tenk at snart er den borte. (På onsdag faktisk :nigo: ) Jeg husker ikke helt om du har skrevet om det før, men tenker dere å ha fler enn to? 

Selv kjenner jeg at det er ufattelig deilig å tenke på at det aldri mer skal være noen graviditet på meg, kroppen er så lett og god etter at frøkna er ute. Godt fornøyde med to barn, tror ikke vi har overskudd til flere 😅

Håper dere har en fin påske!

God påske til dere også! Det blir nok ingen flere barn her heller, det er litt godt å tenke på akkurat nå :ler: Vi får se om 10 år om det kommer en attpåklatt når de to andre er litt mer selvgående, man skal aldri si aldri ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiin mage! Her tenker vi også at to er akkurat passe. Klarer ikke se for meg at jeg/vi plutselig skal få lyst på en til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine magen! :nigo:

Her er det også veldig mye mas plutselig om at vi kommer til å få et kjærlighetsbarn om ti år. 
Jeg stemmer NEI til den altså! Veldig enig med @j86, så deilig å være alene i egen kropp nå at jeg orker ikke dele den med noen andre igjen. :P 

Tenk at du snart er i mål du også da! Synes egentlig du har vært gravid fryktelig lenge så det er jammen meg påtide! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nori skrev:

Fiiin mage! Her tenker vi også at to er akkurat passe. Klarer ikke se for meg at jeg/vi plutselig skal få lyst på en til. 

Takk! To er ganske greit tror jeg! 

9 timer siden, Beccy87 skrev:

Fine magen! :nigo:

Her er det også veldig mye mas plutselig om at vi kommer til å få et kjærlighetsbarn om ti år. 
Jeg stemmer NEI til den altså! Veldig enig med @j86, så deilig å være alene i egen kropp nå at jeg orker ikke dele den med noen andre igjen. :P 

Tenk at du snart er i mål du også da! Synes egentlig du har vært gravid fryktelig lenge så det er jammen meg påtide! :fnise:

Den siste måneden syns jeg har vært ganske langtekkelig, men før det syns jeg det gikk fort. Sist mens var i midten av juli, akkurat dét er litt sykt å tenke på! Har jeg vært gravid så lenge?!? Bare oppløpssida igjen nå!

I dag har jeg vært flink husmor med baking av boller, kanelboller og solskinnsboller. Ikke alt rakk å finne veien ned i fryseren, så nå sitter jeg her med halsbrann :sjenert: Håper noe holder seg i fryseren frem til barselperioden, og ikke forsvinner på mystisk vis før den tid ;) 

Jeg lurer på om jeg kanskje ikke kjenner så mye til smerter i mage og rygg i dag? :klo: Det kan godt være fordi jeg har vært opptatt med baking, at jeg ikke har rukket å kjenne etter. Det er slitsomt med sånne smerter, så det er greit å slippe unna før fødselen er igang. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rier av 1 min varighet og med 3 min mellom :bond: Nå håper jeg at dette ikke bare er tull, for jeg har ringt barnevakta på fjellet 4 timer unna :sjenert:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.3.2017 den 21.15, Nautika skrev:

Tippeliste fødsel

16.april - A4-livet (gjett nr 2)

18.april - Mumsy

19.april - j86

20.april (38+6) - fødsel forrige gang

21.april - Beccy87

22.april - Nori

23.april - juliane 

24.april - Nautika

25.april - M

26.april - Leviora

27.april - menstermin, _marielle_

28.april - MissStiles

29.april - FruN

30.april - Småkjekset

1.mai - OUL-termin

2.mai - A4-livet

3.mai - Surriball

5.mai - miore

7.mai - Verdande

Akkurat nå håper jeg at @A4-livet Har mer rett enn @Mumsy  ;)

Fremdeles 3 min mellom og 1 min varighet. De har tatt seg opp i styrke, men det er fremdeles overkommelig... Jeg kan føre en samtale underveis ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...