Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Nori skrev:

Takk for en super ide! Her må det tas en ringerunde. :) 

Bra jeg inspirerer. :ler: Det er godt mulig det blir til at vi benytter oss av dem før jul eller før svigermor kommer på besøk :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent hus! :bolledeig::hoppe: Absolutt verdt pengene, og jeg tipper de minst har fått med seg et kilo støv og hundehår i støvsugeren og på diverse kluter. Det var 2 stk som vasket her i godt over 2 timer 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nautika skrev:

Rent hus! :bolledeig::hoppe: Absolutt verdt pengene, og jeg tipper de minst har fått med seg et kilo støv og hundehår i støvsugeren og på diverse kluter. Det var 2 stk som vasket her i godt over 2 timer 😅

Misunnelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2017 den 17.44, Nautika skrev:

Bra jeg inspirerer. :ler: Det er godt mulig det blir til at vi benytter oss av dem før jul eller før svigermor kommer på besøk :hoho:

Ja, ikke sant? Har vurdert vaskehjelp når mannen er ferdig utdannet og begge er i jobb igjen, men har liksom alltid tenkt at det må være annen hver uke-ish hvis det skal være noe. Men man kan jo like gjerne leie inn til "spesielle" anledninger som julevask og slike ting. Jeg gidder derimot ikke anstrenge meg noe veldig for svigermor, hun anstrenger seg virkelig ikke når vi kommer på besøk så. :fnise: 

Gratulerer med rent hus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nori skrev:

Ja, ikke sant? Har vurdert vaskehjelp når mannen er ferdig utdannet og begge er i jobb igjen, men har liksom alltid tenkt at det må være annen hver uke-ish hvis det skal være noe. Men man kan jo like gjerne leie inn til "spesielle" anledninger som julevask og slike ting. Jeg gidder derimot ikke anstrenge meg noe veldig for svigermor, hun anstrenger seg virkelig ikke når vi kommer på besøk så. :fnise: 

Gratulerer med rent hus! 

Svigermor har støv på hjernen, men sist hun var på besøk (de bor langt unna, så det blir noen dager når de først kommer) så vasket jeg vel bare sånn halvveis over gjestebadet og la på rent sengetøy. Da hadde jeg vært syk en god stund, så da fikk sønnen prøve å gjøre huset presentabelt før hun kom på besøk. Jeg tror hun har forståelse for at det ikke er vasking som står øverst på prioriteringslista når vi er to i full jobb, og med bikkje og barn blir det ikke akkurat værende rent så lenge heller :sjenert: 

I dag er første dag jeg føler jeg har permisjon, og det er så deilig! Jeg har fått skrevet fødebrevet mitt og satt på en klesvask. Jeg craver italiensk sitron-is, så det kan godt være jeg må en tur ut av huset for det etterhvert :nigo: Den gamle puslespill-babymatta fra nille er forvist ut i søppeldunken, så det er godt mulig det blir en ny og svindyr en på babyshop mens jeg er i området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering er på sin plass

Termindato: 1.mai

Uker på vei: 36+5

Kjønn: :babyjente: 

Leie: Hodeleie, hodet er festet!

Navn: Fortsatt mange kandidater, og nå har vi klart å rote bort listen med alternativene :hoho: 

Utstyr: Mangler tripp-trapp, skal kjøpe ny lekematte. Ønsker en mer fancy babygym enn den vi har arvet som er omtrent 10 år gammel. Skal sjekke finn! 

Klær: Jeg tror vi skal se an etter fødsel om vi trenger å spe på med mer

Plager: Sover dårlig, varm, hoven, VONDT i symfysen, halsbrann, stikninger der nede :plystre: 

Oppturer: Rent hus! Vel anvendte penger! Og ikke minst permisjon og at våren er i anmarsj :sol: 

Vektøkning: 2 kg fra startvekt, 6 kg fra minste vekt i svangerskapet. Har fått et herlig pløsete fødeansikt den siste uka, tipper det er en kilo bare der :hoho: 

Strekkmerker: Litt vanskelig å avgjøre. Strekkmerkene fra sist er fremdeles rosa, så jeg er usikker på om de har sprukket mer opp eller om de har vært så rosa hele tiden

Kynnere: Det går litt i perioder, noen dager omtrent bare jeg leer på en finger, andre dager nesten ingen.

Tegn til fødsel: Heldigvis ingen som tilsier at noe skjer umiddelbart. Satser på å komme meg over påsken før påskeegget popper!

Fødebag: Pakkelisten er klar, mangler litt klær som skal vaskes først, og må kjøpe inn snacks

Tanker om fødsel: Gleder meg! Skal prøve å klare meg med lystgass som sist. Ønsker også å løfte barnet ut selv som jeg gjorde sist, dritkult! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.3.2017 den 21.15, Nautika skrev:

Tippeliste fødsel

18.april - Mumsy

20.april (38+6) - fødsel forrige gang

21.april - Beccy87

22.april - Nori

23.april - juliane 

24.april - Nautika

25.april - M

27.april - menstermin

28.april - MissStiles

29.april - FruN

1.mai - OUL-termin

Flere som vil tippe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 26. april :) Så herlig å få hele huset vasket! Jeg gleder meg til å få et hus å vaske :fnise: Tipper jeg angrer når vi har flyttet og Den store helgevasken står for tur. 

Åh, sitron-is! Det fikk jeg også lyst på :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve meg på lemonies senere - sitron-brownies på en måte :jepp: Ligger oppskrift på Det søte liv :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert!

Det ble ikke sitron-is på meg på senteret, jeg fikk det for meg at det var lurt å spise litt lunsj, og jeg hadde rett og slett ikke plass til både lunsj og is rett etter hverandre. Heldigvis hadde de sitron-is på meny, så nå har jeg spist til jeg ble svett i øynene :hoho: Det er noen porsjoner igjen i fryseren også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg vil gjette en dato ingen andre har gjetter tipper jeg 2. mai. Unnskyld :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.3.2017 den 21.15, Nautika skrev:

Tippeliste fødsel

18.april - Mumsy

19.april - j86

20.april (38+6) - fødsel forrige gang

21.april - Beccy87

22.april - Nori

23.april - juliane 

24.april - Nautika

25.april - M

26.april - Leviora

27.april - menstermin, _marielle_

28.april - MissStiles

29.april - FruN

30.april - Småkjekset

1.mai - OUL-termin

2.mai - A4-livet

3.mai - Surriball

7.mai - Verdande

Oppdatert liste! Greit noen tipper etter termin så jeg ikke tror at jeg uansett kommer til å føde før termin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg rundet 37 uker :strix: Ingen prematur baby lenger! Det betyr også at jeg innen 5 uker er tobarnsmamma :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...