Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Fredag betyr fridag nå i juni :hoppe: Jeg har valgt å bruke en av ferieukene mine til å få langhelg 5 uker på rad, og jeg er ganske fornøyd med den ordningen. Så får det heller være at alt på jobben skal leveres før sommeren sånn at det blir litt hektisk :P Vi får se om fridagene blir holdt hellig eller ikke. 

Planen i dag er å ta T en tur på kjøpesenteret når hun våkner fra luren sin. M må nemlig rette tentamener selv om han har pappaperm, så da skal han få være litt hjemme alene (ja, han er litt tøffel og ville ikke si nei) :rolleyes:

I morgen skal jeg i utdrikningslag til ei studievenninne, så det kan bli en ganske slitsom dag. Heldigvis ikke noe fyllekalas, men jeg skal få testet klatreevnene mine før vi skal være fornemme fruer på teater :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så sliten jeg ble i går. Jeg fikk kjørt meg på klatring, og fant vel fort ut at det ikke var helt heldig å dra på litt ekstra babyvekt :sjenert: Jaja, jeg turte å prøve ihvertfall. Det ble ellers en veldig hyggelig dag, mye latter og MYE trasking. Fitbiten min målte over 20 000 skritt og 100 etasjer. Skulle vært så aktiv hver dag :P

Vi driver og sjekker ut muligheten for å kjøpe en bil nr 2 nå. Det blir en EL-bil som jeg kan bruke til og fra jobb. Jeg pendler med tog nå, og det tar fort over 1 time hver vei, med 20 min gange til togstasjonen. Jeg drar hjemmefra 6:45, og er ikke hjemme før 17  hvis alt går på skinner (og det kan ikke alltid sies om NSB). Hvis jeg drar en halvtime tidligere hjemmefra med bil for å slippe unna rushet kan jeg komme unna med 20-30 min med kjøring. Da kan jeg være på jobb 6:30-ish og dra hjem igjen 14:30. Vi har kjernetid mellom 9 og 15, men jeg antar at det er greit at jeg drar hjem en halvtime tidligere. Så får vi se om den ekstra tiden hjemme pr døgn er verdt kostnaden med billån og alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok i samme klubben, for det skrives kanskje elbil og ikke EL-bil? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis antakelsen min stemmer er jeg 5/6 dpo i dag. Jeg fikk jo ikke testet etter el, men på grunnlag av sekretariatet (eller sekret hvis mobilen hører på meg) og akutt lyst så tenker jeg at det betyr at noe var på gang. Det betyr at i slutten av uka kan jeg teste, men bare hvis haugen med billige tester fra ebay har kommet innen det. Jeg er ikke helt der at jeg gidder å bruke en hundrelapp på en test fra apoteket. Sist gang testet jeg positivt på hhv 10 og 11 dpo (testet ikke tidligere) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var billånet innvilget også. Det er skummelt lett å få seg gjeld altså, 4 millioner her og 200 000 der :ler: Jeg håper at vi slipper å bruke alt vi har søkt om, men nå har vi ihvertfall en øvre ramme for hvor høyt vi kan gå. Jeg hadde jo tenkt til å gå for en billig renault zoe, men det ser ut til at det er mye usikkerhet knyttet til lading og med en importør som hele tiden utsetter tid for når ladeløsning er klar, så da ser det ut til at det blir Nissan leaf i stedet, som halvparten av naboene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg anbefale eGolf altså. Hilsen hu med en mann som jobber med VW og som er sterkt miljøskadd :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egolf er en litt annen prisklasse enn det jeg hadde sett for meg altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja det er jo et poeng. Elbil er uansett veldig greit, slipper bl.a å få dårlig samvittighet for småturer om man er litt lat en dag (ikke gidder å gå fem minutter til butikken f.eks :fnise:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor med 20 min gange til både barnehage, togstasjon og butikk. Pleier ikke å ha dårlig samvittighet for å ta bilen i stedet for å gå. :fnise: Til høsten med henting og levering i barnehagen må jeg gå frem og tilbake til togstasjonen hver dag, og med tanke på at vi ønsker at jeg skal bli gravid ganske snart blir jo det tyngre og tyngre å gå den strekningen. (Og jeg kommer til å bruke lengre og lengre tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg kjørte leaf syns jeg den var veldig fin, men jeg syns nesten den er litt oppbrukt :ler:

Formueskatt trenger jeg ikke betale på typ 20 år :sukk:

:opplyser: Det stikker i dag. Festesmerter eller bare vanlig på denne tiden av syklusen? Også er det heller ikke Sahara lengre (tmi, men så er det en prøverdagbok, så litt intime detaljer må det være) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Nautika skrev:

:opplyser: Blodtilblandet slim

Satser på festeblødning da vel :nigo: Det hadde vært gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt sånn nå jeg også, malicious. Sist gang "visste" jeg at jeg var gravid, magefølelsen stemte. Kjenner litt på samme følelsen nå, selv om egget såvidt har festet seg i så fall.

Det ble bare bittelitt blod, mindre enn ved spotting. Kjenner litt på menssmerter nå i kveld også, men vanskelig å vite om det skyldes eggfesting eller at kroppen bruker litt tid/krefter på å komme igang igjen. Jeg har jo bare spottet og hatt renselse siden T ble unnfanget ;)

Jeg fikk pakke fra ebay i dag. Selvfølgelig var det forsendelsen med 50 EL-tester og ikke den med 50 graviditetstester :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det jeg sa i går, for i dag er første syklusdag :kjempesinna:

Jeje, da får jeg håpe på at magefølelsen tipper mer rett i EM i dag da ;)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...