Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, FruN skrev:

34 uker! :hoppe: 

3,7 og blubbe? :fnise: Lillemor var 4,6 :fnise: Men ho var ganske lang og da, 53 cm. 

Deilig med litt tidlig lønn når man har et lite shoppingbehov :nigo: Jeg gleder meg til jeg skal kjøpe lillebrors første plagg, jeg :rodmer: 

T var 49 cm, og som sagt 11 dager før termin. Lillemor kom vel litt etter termin? Det er så koselig å kjøpe sånne små, søte plagg. Har veldig lyst til å kjøpe mer klær til lille, men vi trenger ikke noe :sur: Kanskje jeg må ta en kikk i kommoden og se om det er noe vi KAN komme til å trenge :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Nautika skrev:

T var 49 cm, og som sagt 11 dager før termin. Lillemor kom vel litt etter termin? Det er så koselig å kjøpe sånne små, søte plagg. Har veldig lyst til å kjøpe mer klær til lille, men vi trenger ikke noe :sur: Kanskje jeg må ta en kikk i kommoden og se om det er noe vi KAN komme til å trenge :hoho: 

Ja, 13 dager over :) 

Er vel ikke noe galt med /ett/ søtt, lite sett? :engel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes svangerskapene til de som er gravide nå går så innmari fort! Kanskje fordi dagene flyr her hjemme også :fnise: 3,7 er vel ganske mye 11 dager før termin ja, M var jo bare en cm kortere og 600 gram lettere. Blir spennende å se når du føder ifht termin denne gangen da. Og om det blir en blubbe til :ler: 

Det er fordelen med å få en av hver, man må faktisk på litt shopping. Sier hun som kjøpte én kjole før M ble født.... (vi har arvet og fått så sykt mye klær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosebukse, boksertruse og cardigan blir barselantrekket her også :) Jeg eelsker cardigans. Får aldri nok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov med bittelitt nytt til lillesøster også altså. :jepp: Se så smått og skjønt! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det ble 3 plagg på lillemor i går. Jammen ble det 3 plagg på mor også, 2 kosebukser til etter fødsel og en lang og tynn cardigan. Så fikk jeg hentet babybox, kjøpt inn både bind og bleier og hentet pakke med ny stellematte, stempel for fot og håndavtrykk og bleiebøtte på vei hjem. Vi ser behovet for bleiebøtte nå som stellebordet ikke står på badet lengre. Håper den funker bra! 

I går fikk jeg videre satt på 3 klesvask, brettet 4 tørre klesvasker og så fikk jeg organisert litt i stellebordet med både små og store bleier. Det ble ikke en avslappende dag akkurat, men så deilig å ha sånne ting gjort! Man blir jo litt sliten av å tenke på alt man burde ha gjort også! Jeg tenker å få begynt så smått på overnattingsbag til T og fødebag til både meg og lillesøster i løpet av helga. Så tror jeg at jeg må få avklart hvilke perioder som barnevakten ikke er tilgjengelig på kort varsel. Jeg tror de skal bort i påsken, så da må vi ha en backup-løsning hvis vi får dårlig tid på vei til føden. I verste fall får jeg ta taxi, så kommer pappaen etter så fort barnevakt er på plass. 

I kveld skal jeg i bursdag til ei studievenninne. Det starter kl 20, og jeg legger meg rundt kl 21 for tiden, så det kan jo bli spennende hvor lenge jeg holder ut :hoho: Jeg skal prøve å sove litt i løpet av dagen. Jeg våkner jo så tidlig for tiden. Har vært våken siden halv syv, og M og T sover fremdeles. Det er nok godt for M, for det har blitt noen tidlige morgener i det siste. Så jeg sitter her i morgenkåpa og venter på at de skal våkne så jeg kan hente meg rent undertøy fra skapet der inne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se jeg ikke er alene om å ta kvelden tidlig for tiden. Hadde fått helt angst av å dra ut på noe som begynner klokken 20. :ler: Håper kvelden ble hyggelig og at du holdt ut litt i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nori skrev:

Fint å se jeg ikke er alene om å ta kvelden tidlig for tiden. Hadde fått helt angst av å dra ut på noe som begynner klokken 20. :ler: Håper kvelden ble hyggelig og at du holdt ut litt i hvert fall. 

Det ble faktisk til at jeg holdt meg hjemme. Jeg var uggen/kvalm helt fra middag og til leggetid, så jeg turte ikke dra noe sted. Heldigvis ble det borte i løpet av natta, så jeg vet ikke helt hva som var grunnen. Jeg får invitere dem hit før eller etter fødsel i stedet. Jeg fyller jo 30 uka etter termin, så det hadde vært hyggelig å ta en rolig sammenkomst i den forbindelse ;) 

Inspirert av @Leviora tror jeg det blir burger til middag i dag. Håper bare at pommes fritesen på den lokale sjappa er god, hvis ikke blir det fort til at jeg kjører innom McD etter legging av T :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå føler jeg meg skikkelig høygravid også. Før kl 12 i dag hadde jeg drukket sikkert 1 liter vann, men allikevel var det ganske sterk farge på urinen. All væsken samler seg i hender og føtter, så nå har jeg stjålet meg en ekstra kontorstol på jobb som jeg kan legge beina på :hoho: 

Vekta har gått en del oppover også. Har vel lagt på meg 2 kg på to uker nå :sjenert: Jeg nekter å ta innover meg at det har noe å gjøre med inntaket av sjokolade og sjokolademelk å gjøre :fnise: Nå har jeg begynt å spise litt mer is også, det er så godt med noe kaldt når kroppen koker uansett temperatur... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid :duskedame:

Hørtes smart ut med en stol ekstra, til å hvile beina på:biggrin: Angående sjokolademelk, så velger jeg også å tro at den ikke gjør noe med vekta! Kalsium er viktig for gravide:phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid :strix: 

Og sjokolade og sjokolademelk gir ikke vektøkning, det veit vel alle :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er sprinkelsenga til lillesøster montert som bedside crib inne på soverommet :nordvesta: Det var godt å få på plass. I morgen tenkte jeg å få vasket babynestet etter storesøster og så etterhvert får jeg bygget et skikkelig rede på soverommet :nigo:

I går rundet jeg 35 uker, og nå begynner det å nærme seg skikkelig altså! Bare 5 arbeidsdager igjen også :hoppe: Jeg ser så frem til å kunne styre dagene litt som jeg vil, legge meg på sofaen når det måtte friste og ikke føle jeg må stresse hjem fra jobb for å lufte bikkje og sette på middagen før de 2 andre kommer hjem. Jeg syns virkelig at tiden har gått fort nå etter jul, jeg rundet jo nettopp 20 og så 30 uker liksom :bond: 

Jeg lager tippeliste for fødsel nedenfor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel

16.april - A4-livet (gjett nr 2)

18.april - Mumsy

19.april - j86

20.april (38+6) - fødsel forrige gang

21.april - Beccy87

22.april - Nori

23.april - juliane 

24.april - Nautika

25.april - M

26.april - Leviora

27.april - menstermin, _marielle_

28.april - MissStiles

29.april - FruN

30.april - Småkjekset

1.mai - OUL-termin, Nori

2.mai - A4-livet

3.mai - Surriball

5.mai - miore

7.mai - Verdande

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...