Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun sluttet heldigvis å spy før midnatt i går, da var magesekken helt skrapa stakkars. Formen er grei i dag, og bleiene er normale enda heldigvis. Håper hun kan dra i barnehagen på torsdag, og at jeg er frisk til da. Jeg og M hadde jo planlagt å ha fri mens hun var i barnehagen denne uka... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir smittet av omgangssyken nå, skal jeg være med på underskriftskampanje om hvor urettferdig verden kan være:PDet fortjener du virkelig ikke! God bedring videre (for fjerde(?) gang, nå må du bli frisk snart) til deg og T. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T er heldigvis i fin form, vi krysser fingrene for at hun kan dra i barnehagen i morgen 

Jeg har nettopp vært hos legen, crp på 80-tallet fremdeles. Nå har jeg fått penicillin :hoppe: Det renner puss ut fra nese og øre på den ene siden, hørselen er som om jeg ligger under vann, og paracet hjelper bare litt på smertene i hodet. 

M sitter her og jamrer fordi han er uggen, så ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bivirkninger av penicillin er lett kvalme og diaré, kan vel si at jeg kan krysse av for begge deler :bond: Håperhåperhåper at det er bivirkninger bare!

M har fått sin runde med oppkast i dag, så da ble det meg som måtte være med T. Vi har sett på bilder på mobilen til den store gullmedaljen, og jeg har forsøkt å glemme smertene. Nå er hun endelig i seng! I morgen blir det barnehage *bank i bordet*, så har mormor sagt seg villig til å ta med T og bikkje fra i morgen ettermiddag til fredag.

Jeg fikk prøvesvar fra legen etter sist innlegg, roten til alt dette onde er visst Rs-virus. Jeg har antakelig fått en bakteriell infeksjon i etterkant av den. Da var det kanskje det T hadde for et par uker siden da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS-virus har gått her i området også. To i barselgruppa som har hatt det nå faktisk (jeg har lurt på om M haddde det i januar også, men siden hun bare var kjempedårlig en dag var det nok ikke det). Syns både du og Juliane har vært litt for uheldige med sykdom nå, nå må det virkelig gi seg snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 31 uker i dag, og lillesøster er omtrent 1750 gram og 37 cm lang. Det tikker seg stadig nærmere både permisjon og termin nå altså. I dag er det 5 uker igjen før jeg tar permisjon :sjokkert: Jeg tror jeg har lagt på meg min første graviditetskilo også :ler: 

Heldigvis er T tilbake i barnehagen, og M er på bedringens vei. Jeg har ikke blitt smittet av dem (enda) *bank i bordet*, men jeg må be M om å ta en nedvask av hovedbadet før jeg tør å bruke det igjen :sjenert:  Penicillinen har bedret trykket i hodet en del, men det renner fremdeles gugge ut av øret og jeg har vondt i ørene fremdeles. I natt trengte jeg ikke påfyll av paracet for å sove, wohooo:hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 31 uker og stigende form i heimen! Her klarte også A seg gjennom omgangssyken til meg og S uten så mye som en ekstra dotur, så kanskje dere får i dere noe immunstyrkende i vannet på jobb. :fnise: 

5 uker til permisjon, da nærmer det seg skikkelig! Har du begynt skikkelig nedtelling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Hurra for 31 uker og stigende form i heimen! Her klarte også A seg gjennom omgangssyken til meg og S uten så mye som en ekstra dotur, så kanskje dere får i dere noe immunstyrkende i vannet på jobb. :fnise: 

5 uker til permisjon, da nærmer det seg skikkelig! Har du begynt skikkelig nedtelling?

Nå har ikke jeg vært på jobb siden tidlig i forrige uke, så om jeg kan kreditere vannet vet jeg ikke helt :fnise:

Jeg har først og fremst telt ned til vinterferie frem til nå, og se hvordan det ble :ler: Det blir nok litt mer nedtelling fremover tenker jeg, nå kjennes det jo som om det er innenfor rekkevidde :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til nå har jeg ikke tenkt at magen min er så veldig stor og i veien, men i løpet av dagen i går kjennes det ut som en baskeball har blitt tvunget under mageskinnet mitt.. Det er slitsomt å sitte, å spise og å stå oppreist, og jeg har enda 2 måneder igjen til termin!?! Håper det bare er en vekstspurt på lillemor og at jeg mister denne sprekkerferdige følelsen snart, helst før fødsel :sjenert: 

Formmessig kan jeg ikke skryte av at jeg er så voldsomt mye bedre, fremdeles trykk og tidvise smerter i ørene. Sånn som det ser ut nå blir det ikke jobb i morgen heller. Jeg mistenker at penicillinen ikke klarer å bekjempe infeksjonen i ørene, og at jeg må ha øredråper med antibiotika i tillegg.. En fordel med propper i ørene er jo at de fungerer som naturlige sov-i-ro, så selv med badet vegg i vegg med rommet der jeg sover merker jeg ikke når de 2 andre står opp :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde jeg hadde vært heldig å slippe unna spysyken, men den gang ei.. :sur: Skulle egentlig inn til legen i dag for å få forlenget sykemelding, men det utgikk da første omgang med oppkast kom 30 min før oppsatt time.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei æsj, er det sant?! Har du kastet opp videre? Føler sånn med deg. Har selv en runde med omgangssyke altfor friskt i minnet, det var helt forferdelig (sikkert sammenheng med veldig gravid og dårlig kombo med oppkast / andre veien). Håper virkelig det gir seg fortere enn svint! Heldigvis kan sykemelding tilbakedateres, så siden du har snakket med legekontoret i dag blir det helt sikkert ikke et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nådd bunnen av magesekken og vel så det. Legen min ringte meg faktisk opp og lurte på hvordan formen var. Jeg fikk sykemelding ut uken for at jeg skulle kunne hente meg inn litt, deilig å vite! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre, det kan virkelig trengs etter en slik omgang! Det tar sånn på. Ønsker deg riktig god bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, huff! Maks uflaks! :( Bra det ordnet seg med sykmelding, i det minste. De ekstra dagene kommer nok godt med etter alt kroppen din har måttet gjennomgå. Håper du blir fort frisk! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...