Gå til innhold

Skattesmell.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må betale tilbake 15.000kr på skatten. Er det muligheter for og dele dette opp, eller er jeg for sent ut nå?

Anonymkode: 1eef2...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får det vanligvis oppdelt i to, det får alle (så lenge det er over en 1000) Les mer her: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skatteoppgjor/Restskatt/Jeg-ma-betale-restskatt/

Men vil du ha det i flere avdrag, er det bare å kontakte skatteetaten og forhøre seg. Kan ikke tenke meg det er for sent ennå, oppgjøret er jo ikke kommet en gang. Kontakt skatteetaten på 800 80 000 

http://www.skatteetaten.no/Om-skatteetaten/Kontakt-oss/Telefon/

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må betale tilbake 15.000kr på skatten. Er det muligheter for og dele dette opp, eller er jeg for sent ut nå?

Anonymkode: 1eef2...3e8

Betaler du i morgen eller tirsdag så slipper du renter på restskatten! Jeg fikk over 20 000 i restskatt, betaler alt minus 98 kr i morgen. Kunne gjort det på tirsdag og valgt 99 kr mindre, men fullt så kald er jeg ikke.

Anonymkode: 05223...474

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler du i morgen eller tirsdag så slipper du renter på restskatten! Jeg fikk over 20 000 i restskatt, betaler alt minus 98 kr i morgen. Kunne gjort det på tirsdag og valgt 99 kr mindre, men fullt så kald er jeg ikke.

Anonymkode: 05223...474

Hvorfor minus 98 kr? Jeg fikk 21775 i baksmell, må ikke dette betales i sin helhet?

Anonymkode: 45fdf...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at det for noen er mulig å skulle betale inn nøyaktig restskatt før fristen og trekke fra nesten 100 kr slik at de sparer dette pga at summer under 100 ikke kreves inn. Så langt har nemlig aldri det som står på selvangivelsen og det jeg ender opp med å betale/få tilbake vært likt, selv om jeg ikke gjør endringer. Men så har jeg en komplisert økonomi da, så sikkert derfor ikke en gang skatteetaten greier regne ut skatten min i første runde virker det som. 

Anonymkode: 343dd...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det muligheter for og dele dette opp, eller er jeg for sent ut nå?

Det står kidnummer og kontonummer nederst på selvangivelsen, det er jo bare å begynne å betale nå. Husker ikke fristen, men er ikke den i august eller noe? Nå i mai er kun for å unngå renter på beløpet.

Anonymkode: bec1f...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må betale tilbake 15.000kr på skatten. Er det muligheter for og dele dette opp, eller er jeg for sent ut nå?

Anonymkode: 1eef2...3e8

Restskatten forfaller ikke før tidligst i august og etter at du får skatteoppgjøret. Som de over skriver beøpet deles i to. Har du behov for enda mer oppdeling tar du kontakt med kemneren når du får skatteoppgjøret ditt og lager en avbetalingsplan. 

Anonymkode: 192b2...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du behov for enda mer oppdeling tar du kontakt med kemneren når du får skatteoppgjøret ditt og lager en avbetalingsplan. 

Eventuelt bare betaler delvis. Man trenger ikke ha noen kontakt med kemneren for å gjøre det.

Anonymkode: bec1f...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...