Gå til innhold

Fødsel- er dette normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igår rundt 24.00 begynnte jeg å kjenne tak og menssmerter. De kom taktvis med 10 min intervaller, og varte ca. 1.30 min. Jeg var sikker på at nå skjer det. Disse riene (eller hva det var) holdt det gående hele natten, og jeg måtte puste gjennom dem og klarte ikke å sove. Rundt kl. 07.00 sovnet jeg endelig, men våknet ved hver ri. Merket at riene kom med større og større intervaller, og rundt kl. 10.00 var de helt borte. Det eneste jeg kjenner nå er svake mensmurringer konstant. Slimproppen har gått idag, og det kan vel bety at disse riene har vært effektive, eller? Kan det fortsette slik i flere dager?? Er det normalt? 

Jeg er forresten 41+0 idag. 

Anonymkode: e2278...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt. Man kan gå slik ganske lenge, men siden du er kommet så langt er du nok snart i mål. Forhåpentlig er det fødsel på gang ;)

Anonymkode: 3c353...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan dessverre gå sånn noen dager. Jeg har hatt det sånn i fire dager nå...

Anonymkode: 99dc1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) 

4 dager? huff, det må jo være kjempe slitsomt.Håper fødselen er nær for din del også :)

Har et spørsmål til, hvor mye vondere skal det bli?? Regnes dette som veldig mildt smertemessig?? 

Anonymkode: e2278...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke lenge igjen. Gikk sånn ett par dager.

Anonymkode: 6da85...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) 

4 dager? huff, det må jo være kjempe slitsomt.Håper fødselen er nær for din del også :)

Har et spørsmål til, hvor mye vondere skal det bli?? Regnes dette som veldig mildt smertemessig?? 

Anonymkode: e2278...325

Ja, det har vært fire lange dager :P Jeg må puste meg godt gjennom mine, men synes ikke de er i nærheten av rier, altså.. 

Anonymkode: 99dc1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har vært fire lange dager :P Jeg må puste meg godt gjennom mine, men synes ikke de er i nærheten av rier, altså.. 

Anonymkode: 99dc1...d50

hjelp...hva har jeg utsatt meg selv for?? :forvirra:

Anonymkode: e2278...325

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sånne "maserier" i 10 dager med førstemann. 2 bomturer til føden. Men da han først kom gikk det enormt fort og de verste riene kunne ikke måle seg. Begynnelsen var rimelig lik da.

Anonymkode: 4f9bc...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke lenge igjen nå☺ Jeg var veldigheldig med min første fødsel,  ingen venting,  ingen problemer. Masse lykke til 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min første fødsel begynte jeg med å lekke fostervann, 10 dager før termin. Jeg var ikke litt klar, da jeg var innstilt på å gå godt over tiden som mamma og mormor gjorde. Kjente ikke at jeg hadde rier. Under en undersøkelse trakk magen seg sammen og jordmor sa at det var en ri. Siden kjente jeg ikke noe før jeg fikk litt menssmerter ved pressriene.

Lykke til med fødselen. :)

 

 

Anonymkode: 20f8a...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det begynnt å ta seg opp igjen. De kommer ca. hvert 5-10 min. Håper det fortsetter slik. 

Anonymkode: e2278...325

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

hjelp...hva har jeg utsatt meg selv for?? :forvirra:

Anonymkode: e2278...325

Dette klarer du kjempefint, det var ikke meningen å skremme deg. Jeg har som du skjønner født før, men det skremmer med lite allikevel. Det går så fint og snart har du verdens største under i armene - det er helt sant :) håper det tar seg opp der. Her har det bare roet seg - igjen 

Anonymkode: 99dc1...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt, slik hadde jeg det i 11 uker før fødsel.

Anonymkode: c3b5b...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende :)  min baby kom 6 timer etter slimproppen gikk. Lykke til! Hold oss oppdatert da ;)

Anonymkode: be9e8...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik i 3 uker fødsel!! Men det er nok ikke normalen. Fra slimproppen gikk tok det tre dager før jeg fødte

Anonymkode: 17e35...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette klarer du kjempefint, det var ikke meningen å skremme deg. Jeg har som du skjønner født før, men det skremmer med lite allikevel. Det går så fint og snart har du verdens største under i armene - det er helt sant :) håper det tar seg opp der. Her har det bare roet seg - igjen 

Anonymkode: 99dc1...d50

Takk, jeg håper det. Har vel egentlig ikke et annet valg heller :fnise:

Her roet det seg rett etter at jeg postet siste innlegg. 

Anonymkode: e2278...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

wææ, er enda like gravid. Riene tok seg opp igjen inatt, kom ca. hvert 10 min og var vondere enn tidligere. Nå har det derimot roet seg igjen. De kommer og går ca. hvert 20 min og er mindre vonde. 

OBS ekkel info! 

Slimproppen har fortsatt å komme ut.. er overrasket over hvor mye som faktisk kommer :sjokkert:

Anonymkode: e2278...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...