Gå til innhold

Hjelp! Hva kan jeg servere typen?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg er ei jente som er veldig opptatt av sunn mat, men jeg er ikke ekstrem. Jeg passer på å variere litt! Typen derimot kan ikke fordra frukt eller grønnsaker. Han spiser noe grønnsaker om de er stekt/kokt, men det er det. Det går mye i kylling her men jeg vil prøve å lage en ny rett, med nye smaker, kanskje ved hjelp av noen urter elns. Kan gjerne være biff også. Vi må alltid spise kylling, ris, brokkoli og brun saus eller pizza - KJEDELIG!!! Han liker ikke tikka masala(som jeg elsker) - ikke sweet & sour saus - ikke tomatsaus, ikke gryterett - ikke salat, tomater, agurk. Det er håpløst å servere han mat. Er det noen som har en kresen kjæreste som det faktisk går ann å servere noe litt sunt og nytt? Jeg setter sååå stor pris på tips. Jeg gir snart opp!

Anonymkode: 07821...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han i det hele tatt interessert i å forsøke noe nytt? Hvis ikke, hadde jeg ikke giddet, han er voksen, la ham lage sin egen mat. Hvis han er åpen for ideer, derimot, kan du ikke kjøpe/låne en kokebok (gjerne med appetittelige bilder) og be ham bla gjennom og finne noe som kan være fristende?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lages en rett, og den må de spise eller lage noe selv. Blir til at de liker mer og mer. Nå spiser de tomater og :)

Anonymkode: 8d41a...90b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere! Jeg er ei jente som er veldig opptatt av sunn mat, men jeg er ikke ekstrem. Jeg passer på å variere litt! Typen derimot kan ikke fordra frukt eller grønnsaker. Han spiser noe grønnsaker om de er stekt/kokt, men det er det. Det går mye i kylling her men jeg vil prøve å lage en ny rett, med nye smaker, kanskje ved hjelp av noen urter elns. Kan gjerne være biff også. Vi må alltid spise kylling, ris, brokkoli og brun saus eller pizza - KJEDELIG!!! Han liker ikke tikka masala(som jeg elsker) - ikke sweet & sour saus - ikke tomatsaus, ikke gryterett - ikke salat, tomater, agurk. Det er håpløst å servere han mat. Er det noen som har en kresen kjæreste som det faktisk går ann å servere noe litt sunt og nytt? Jeg setter sååå stor pris på tips. Jeg gir snart opp!

Anonymkode: 07821...11b

Hvor gammel er han? 5 år?

Han er ikke kresen, han lider av "Æsj ! Liker-ikke"-syndromet. 

Hvorfor skal du lage kjedelig mat som ikke gjør deg godt, bare fordi han ikke vil prøve noe annet enn det han er vant til?

Du er ikke mora hans. La ham lage sin egen mat.

Anonymkode: f23c9...005

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt han hva han liker å spise da? Selv om det er usunt?

Kanskje det er en god start...

Anonymkode: 0e913...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var sånn. Jeg ble lei tilslutt så jeg lagde min type mat så fikk han selv velge om han ville spise. I startet laget han sin egen mat, men så ble han lei og begynte å spise det han fikk. Nå går stort sett alt ned.

Anonymkode: fda12...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...