Gå til innhold

Særemne :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal snart begynne å arbeide med særemne, men aner ikke hvilke bøker jeg skal velge! Vil gjerne ta opp et aktuelt tema i dagens samfunn, men usikker på hva... Noen som har noen ideer, hva skrev dere om? Jeg er ganske flink i norsk, og har lyst til å velge noe som faktisk kan være litt interessant og kanskje utenfor boksen. 

Har veldig lyst til å velge Harry Potter og J.K Rowling (kan mye om Harry Potter bøkene), men vi må velge to bøker vi skal sammenligne, der den ene forfatteren skal være norsk....

Anonymkode: d8e3d...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ibsen - Et dukkehjem. Sammenligne Nora og Harry, om å være annerledes, hvilke utfordringer man får ved å gå sine egne veier? Da får du også muligheten til å sammenligne klassisk litteratur med en ny klassiker. Tidligere hadde alle et forhold til Ibsen, nå har alle et forhold til JK Rowling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket klassetrinn går du?

Anonymkode: be953...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ArtyFarty skrev:

Ibsen - Et dukkehjem. Sammenligne Nora og Harry, om å være annerledes, hvilke utfordringer man får ved å gå sine egne veier? Da får du også muligheten til å sammenligne klassisk litteratur med en ny klassiker. Tidligere hadde alle et forhold til Ibsen, nå har alle et forhold til JK Rowling.

Kjempe god ide, den likte jeg virkelig! :)

Til AB over, så går jeg VG2 

Anonymkode: d8e3d...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ta opp et aktuelt tema fra dagens samfunn, men er usikker på hva. Da vil jeg råde deg til å tenke over hva du selv bryr deg om, hva er viktig for deg? Miljø, helse, dyrevelferd, likestilling, arbeidernes rettigheter eller noe annet?

Anonymkode: 86e68...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...