Gå til innhold

Jeg er mann og ønsker å dra på ferie med venninner og venninner av dem igjen. Dama liker det ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du syntes det var ok om dama di reiste på ferie med masse kompiser, og deres kompiser? Om hun ikke hadde jentevenner. Tenk litt nøye over det, ikke bare si "selvsagt" fordi du selv er så gira på venninnetur. Hvorfor har du ingen mannlige venner?

Anonymkode: b1e6f...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Agnetha
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du syntes det var ok om dama di reiste på ferie med masse kompiser, og deres kompiser? Om hun ikke hadde jentevenner. Tenk litt nøye over det, ikke bare si "selvsagt" fordi du selv er så gira på venninnetur. Hvorfor har du ingen mannlige venner?

Anonymkode: b1e6f...162

Han har jo det. Les.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg syns ikke det er rart at man ønsker å reise på ferie uten kjæresten innimellom også. Jeg liker å oppleve ting også uten kjæresten min, få litt nye impulser og opplevelser - også uten kjæresten. Noe som er mine minner og opplevelser, og har ikke behovet eller ønske om at alle minnene og opplevelser skal være felleseie. Det betyr ikke at jeg ikke vil reise på ferie med kjæreste min, eller skape minner med henne. 

Jeg syns heller det ikke er rart å reise med motsatt/samme kjønn (kommer an på hva slags legning man har, og hva som er det "utsatte" kjønnet). Det motsatte/samme kjønn er ikke i seg selv en trussel. 

Men kjæresten må kunne stole på deg. Kjæresten din må vite at du ikke kommer til å finne på noe tull, og likeledes at de du ikke reiser med vil forføre deg så du gjør noe du egentlig ikke ønsker eller får tanker du ikke i utgangspunktet vil ha. Og det er vel her kjæresten din sliter. Du må hjelpe henne så hun blir trygg på deg, situasjonen og de du skal reise sammen med. 

Sett av tid med henne, la henne bli kjent med dine venninner så hun kan få bort usikkerheten sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, personangrep og persondebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke orket og giddet et forhold der mannen min skal tvinge meg til å godta sånt tullball. 

Anonymkode: 4d47c...1f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Om man løfter blikket litt og setter problemstillingen inn i et kjønnskampperspektiv får man noen merkelige utslag.

Man kjemper for at kjønn skal være likestilt og likeverdig, men alt i denne tråden viser jo det motsatte. Og tilsynelatende er vinkelen størst blandt kvinnene.

Om det er greit å dra på en guttetur, burde det ikke vært problem med denne turen heller. Når man har avklart at det ikke er faren for utroskap som er ankepunktet, men prioriteringen av tid, så tilbakevender sammenligningen med guttetur (eller kanskje vi skal holde oss til terminologien turen med samkjønnede). Er det greit å prioritere guttetur foran kjæresten?

Noen stiller spørsmålet om hva venninnene kan gi som ikke kjæresten til TS kan gi. Her er det vel også snakk om at venner generelt gjerne deler noen felles interesser og meninger, som ikke kjæresten gjør. Altså kan man argumentere for en legitim grunn til å velge en tur med venner, uavhengig av dennes og eget kjønn.

Ville det vært bedre om TS drog på en guttetur der alle de andre var homofile? Setter jo tankene i sving og gir noen interessante utfordringer.

Nei, til syvende og sist så dreier dette seg om sjalusi og usikkerhet og evnen til å stole på hverandre.

I prinsippet er det ingen forskjell om venneturen er med samkjønnede eller ulikkjønnede, men nettopp utryggheten man kan ha ved å ikke stole på partneren setter en sperre på den ene (avhengig av sexuell legning).

Jeg mener jeg ville "tillatt" min fru en slik tur, men tviler jeg ville fått samme aksepten. Så kanskje det finnes noen kjønnsforskjeller likevel (selvsagt med spesifikke unntak)? 

Denne problematikken har ingenting med likestillingsdebatten å gjøre. Likestilling handler om at menn og kvinner skal ha like rettigheter og muligheter i samfunnet. Likestillingsdebatten tar ikke utganspunkt i at alle er like, det er det som er utfordringene i debatten rundt samfunnsspørsmål som arbeid, lønn og omsorg for barn. 

Hvor rause du og din frue er mot hverandre er privat anliggende. Tillit og frihet et par velger å gi hverandre varierer fra person til person. Mulig du mener det er kjønnsforskjeller her, men det er likefullt opp til den enkelte hvilke rammer en vil ha i et forhold.

 

Endret av kvinneguide
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Ser noen påstå at det hadde vært helt annerledes om det hadde vært kompiser han dro på tur med.

Jeg hadde jo ikke synes det var greit om han valgte å dra på tur med kompiser istedenfor å dra på tur med meg. At han hadde dratt på tur sammen med dem og i tillegg skulle et eller annet med meg senere hadde vært helt ok.

Jeg tror forresten ikke at min samboer hadde syntes at det var ok om jeg skulle på tur med kun menn og valgte dem istedenfor å dra på tur med han.

Men jeg skal ærlig talt innrømme at jeg er skeptisk til venninner siden jeg har dårlig erfaring med det. Forventer faktisk at en mann inkluderer meg slik at jeg kan bli kjent med hans venninner. Om han ikke gjør det så er det noe som skurrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klassisk kvinnelogikk i denne tråden. Hvis han vil være utro så trenger han ikke en venninne tur for å få til det. Han kan gjøre det i hverdagen. Han kan gjøre det på guttetur.

TS: det er jo dama di som har et problem med usikkerhet. Fortell henne at hun må jobbe med seg selv mens du er på ferie med venninnene dine.

Anonymkode: 0abac...4d3

Veldig enig. Hadde ikke reagert dersom det var min kjæreste det var snakk om. Den som sliter med sjalusi er den som må fikse opp i det. Man kan ikke forvente at alle andre skal gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går vel sikkert imot strømmen her, men jeg ser ikke helt problemet. Har selv en kompis som har dame og kun jentevenner, han dro på tur med oss jentene uten denne dama for hun ville ikke være med. Var null utroskap inne i bildet her, humoristisk sett så regnes han som en del av oss jentene :fnise: Det virker som min kompis og damen stoler på hverandre, og jeg har aldri sett han flørte med noen på tur. Når dette er sagt så må man rett og slett se an hele situasjonen, jeg vet jo ikke hvordan din vennekrets er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snuppi skrev:

Feil? Feilen et at han ikke respekterer partneren sin! 

Det kan nok diskuteres hvem som egentlig ikke respekterer hvem, når man implisitt hevder at partneren sannsynligvis vil være utro når han drar på tur med venninner. 

 

Anonymkode: 42fd1...dda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Purple Basil skrev:

Jeg går vel sikkert imot strømmen her, men jeg ser ikke helt problemet. Har selv en kompis som har dame og kun jentevenner, han dro på tur med oss jentene uten denne dama for hun ville ikke være med. Var null utroskap inne i bildet her, humoristisk sett så regnes han som en del av oss jentene :fnise: Det virker som min kompis og damen stoler på hverandre, og jeg har aldri sett han flørte med noen på tur. Når dette er sagt så må man rett og slett se an hele situasjonen, jeg vet jo ikke hvordan din vennekrets er. 

Kan legge til at jeg ikke synes det er greit å dra på tur med ekser og tidligere romanser, synes kun det er greit når det dreier seg om vanlig vennskap. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

 

5 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Om man løfter blikket litt og setter problemstillingen inn i et kjønnskampperspektiv får man noen merkelige utslag.

Man kjemper for at kjønn skal være likestilt og likeverdig, men alt i denne tråden viser jo det motsatte. Og tilsynelatende er vinkelen størst blandt kvinnene.

*snip*

 

Som flere påpeker handler ikke dette om kjønnskamp. Det er ufattelig hvordan enkelte klarer å vinkle enhver tråd til å handle om nettopp det. Som du ser, så er det flere kvinner i tråden som sier at dette er uproblematisk for dem. Altså: alle kvinner tenker ikke likt (sjokkerende, ikkesant.......) - at noen føler seg ukomfortabel med en slik ferie har da ingenting med kjønn å gjøre, men den enkeltes verdier, normer og følelser. Jeg har enda ikke svart på hva jeg synes om selve H.I, kun poengtert at det er unødvendig å dra kjønnskamp inn i saken, og å "trashe" kvinner med at om man mener dette er ugreit så skyldes det hva man har mellom beina, (og ikke hva man har mellom øra..) personlig har ingen av mine ex'er (eller nåværende ektemann) hatt mange jentevenner. De har primært vært typiske menn som henger med andre menn, ikke en flokk damer. Derfor ville jeg såklart reagert, det ville fremstå helt unaturlig. Det jeg kanskje reagerer mest på er at T.S har ingen problemer med at totalt fremmede og ukjente damer skal bli med, men han stenger sin egen kjæreste ute, fordi dette er utelukkende en venne-greie. Om det var en nære gjeng han har mange års kjennskap til kunne jeg forstå en slik tankerekke, og et behov for at de skal være alene på turen (uten hans kjæreste) men når vildt fremmede for T.S er velkommen med i klubben, burde såklart hans kjæreste også være det. 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og ønsker å dra på ferie med venninner og venninner av dem igjen. Dama liker det ikke. Jeg har ingen guttevenner som kan og har for det meste jentevenner. Jeg ser ikke problemet med det. Jeg må vel få dra på ferie med venner? Eksen hennes var utro mot henne og jeg lurer på om det er derfor. Hun har alltid vært mistenksom på meg. 

Anonymkode: bc6ae...822

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta henne med?

Anonymkode: b730e...a96

Dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

 

Som flere påpeker handler ikke dette om kjønnskamp. Det er ufattelig hvordan enkelte klarer å vinkle enhver tråd til å handle om nettopp det. Som du ser, så er det flere kvinner i tråden som sier at dette er uproblematisk for dem. Altså: alle kvinner tenker ikke likt (sjokkerende, ikkesant.......) - at noen føler seg ukomfortabel med en slik ferie har da ingenting med kjønn å gjøre, men den enkeltes verdier, normer og følelser. Jeg har enda ikke svart på hva jeg synes om selve H.I, kun poengtert at det er unødvendig å dra kjønnskamp inn i saken, og å "trashe" kvinner med at om man mener dette er ugreit så skyldes det hva man har mellom beina, (og ikke hva man har mellom øra..) personlig har ingen av mine ex'er (eller nåværende ektemann) hatt mange jentevenner. De har primært vært typiske menn som henger med andre menn, ikke en flokk damer. Derfor ville jeg såklart reagert, det ville fremstå helt unaturlig. Det jeg kanskje reagerer mest på er at T.S har ingen problemer med at totalt fremmede og ukjente damer skal bli med, men han stenger sin egen kjæreste ute, fordi dette er utelukkende en venne-greie. Om det var en nære gjeng han har mange års kjennskap til kunne jeg forstå en slik tankerekke, og er behov for at de skal være alene på turen (uten hans kjæreste) men når vildt fremmede for T.S er velkommen med i klubben, burde såklart hans kjæreste også være det. 

Veldig godt formulert! Du treffer følelsene mine godt. Det virker som om KG av og til tror at kvinner har to følelser : Glad og sjalu. Man kan ikke si noe uten å bli stemplet som sjalu.  Personlig hadde jeg ikke tenkt/fantasert om hva som skjer på en sånn tur, fordi det i utgangspunktet er helt merkelig for meg. Jeg tenker ikke at typen kommer til å ligge med 10 kvinner der, men at dette er merkelig oppførsel. 

Og ja, jeg er enig i det du sier, jeg syns det er rart å utelukkende ha venner kun av det motsatte kjønn.  
Spesielt siste punktet du nevner treffer godt, hele greien er jo merkelig.

Anonymkode: 33ac5...4c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk å bli stemplet som sjalu og kontrollerende når saken dreier seg om respekt og hensyn.  Hva har disse venninnene som ikke dama dekker egentlig? Synes hele greia skurrer..  

Anonymkode: 4d47c...1f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig godt formulert! Du treffer følelsene mine godt. Det virker som om KG av og til tror at kvinner har to følelser : Glad og sjalu. Man kan ikke si noe uten å bli stemplet som sjalu.  Personlig hadde jeg ikke tenkt/fantasert om hva som skjer på en sånn tur, fordi det i utgangspunktet er helt merkelig for meg. Jeg tenker ikke at typen kommer til å ligge med 10 kvinner der, men at dette er merkelig oppførsel. 

Og ja, jeg er enig i det du sier, jeg syns det er rart å utelukkende ha venner kun av det motsatte kjønn.  
Spesielt siste punktet du nevner treffer godt, hele greien er jo merkelig.

Anonymkode: 33ac5...4c2

Takk 😊❤️ veldig enig., 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må si at jeg ler av de fullstendig latterlige svarene kvinnfolk har gitt i denne tråden. Ikke rart folk ikke gidder forhold når det er slik det høres ut. Fullstendig vanvittig.

Til TS: Dra på ferie med god samvittighet med hvem du vil, når du vil. Jeg hadde i alle fall gjort det. Av en meget enkel og basic grunn: Jeg har ikke for vane å pule rundt med vennene mine. Det har jeg aldri gjort.

Anonymkode: ce30c...8de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor kvinner gidder være så usikre, kontrollsyke, sjalu og paranoide hele tiden? Hvor er de kule damene som faktisk er trygge på seg selv?

Denne tråden viser jo at kanskje maks 10% av alle kvinner skjønner det. Resten er neglebitende, nevrotiske småjenter.

Anonymkode: 0abac...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok diskuteres hvem som egentlig ikke respekterer hvem, når man implisitt hevder at partneren sannsynligvis vil være utro når han drar på tur med venninner. 

 

Anonymkode: 42fd1...dda

Det er uhøflig å ikke invitere dama med seg på tur når det er så mange jenter som skal reise. Hvorfor MÅ han reise med ukjente kvinner på tur uten kjæresten? Det handler om respekt. Han respekterer ikke henne og det gjør ikke du heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...