Gå til innhold

30 menn voldtok 16-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra artikkelen: "Sinte brasilianere

Ifølge BBC har mange brasilianere støttet opp om kampanjer mot det de kaller voldtektskulturen i Brasil. Den britiske kanalens korrespondent Julia Carneiro sier at overgrepet har rystet Brasil og at omfattende demonstrasjoner er ventet de nærmeste dagene.

Fram til 2009 var voldtekt definert som et overtramp mot offerets familie. Da staten endret dette til å være et brudd på den voldtattes verdighet og frihet over egen kropp, økte antallet saker drastisk, ifølge et statlig institutt. "

Kan noen forklare om det uthevede? Hadde de strengere straffer før?

Anonymkode: 49981...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra artikkelen: "Sinte brasilianere

Ifølge BBC har mange brasilianere støttet opp om kampanjer mot det de kaller voldtektskulturen i Brasil. Den britiske kanalens korrespondent Julia Carneiro sier at overgrepet har rystet Brasil og at omfattende demonstrasjoner er ventet de nærmeste dagene.

Fram til 2009 var voldtekt definert som et overtramp mot offerets familie. Da staten endret dette til å være et brudd på den voldtattes verdighet og frihet over egen kropp, økte antallet saker drastisk, ifølge et statlig institutt. "

Kan noen forklare om det uthevede? Hadde de strengere straffer før?

Anonymkode: 49981...056

Voldtekt er stigmatiserende for offeret. Så lenge voldtekt var ett familieannliggende vil det bli færre anmeldelser enn når det regnes som ett individuelt privat anliggende.

det litt samme årsak til at det er store mørketall på hjemmevoldtekt og veldig små mørketall på overfallsvoldtekt. Hvis du ikke kjenner overgriperen, er det lett å anmelde.  Hvis det er din mann og anmelding har konsekvenser for venner, familie og barn, blir terskelen mye høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Brasil. Helt tragisk. Hvordan kan slikt skje?

http://www.dagbladet.no/2016/05/28/nyheter/brasil/utenriks/overgrep/politiet/44366727/

Anonymkode: 4b143...63c

Er det ikke snakk om 30 etterlyste, siden det var såpass mange i huset? Har ikke lest noe sted at hun ble voldtatt av 30 menn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett den, men jeg ser ikke at hun har blitt voldtatt av 30 menn. Det er vel umulig å vite siden hun ble dopet ned, og jeg tviler på at videoen viste 30 voldtekter, om man tenker på det å voldta som hver enkelt som faktisk, fysisk direkte forgrep seg.

Det er arrestordre ute på 30, forhåpentlig finner de dem, og finner ut hvem som gjorde hva. Uansett hvor mange det var, er det jo for mange. Mulig jeg tar feil her, vi vet jo alle at mennesker faktisk er i stand til å være så onde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for avsporinger, ryktespredning og brukerdebatt, samt svar til alt dette

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ryktespredning å fortelle at en sak har to sider (?).

Det er ingen som er dømt ennå, så ro ned med de ville spekulasjonene. 

Anonymkode: 98b66...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.5.2016 at 1.54, Balian de Ibelin skrev:

Jeg blir mer sjokkert over at folk blir sjokkerte. 

 

Den 29.5.2016 at 19.13, Tom/Loki skrev:

Har sluttet å la meg sjokkere. Men tragisk det er det.

Hmm...

Anonymkode: ab6c4...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...