Gå til innhold

Disse boligannonsene som det linkes til av trådstartere...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det eventuelt noen av disse trådstarterne som er boligselger, venn/ familie av boligselger og/ eller megler?

Uansett kan  jo disse annonsene på en måte  virke som gratis reklame for boligselgeren og megleren. Er dette helt ok for KG?

Anonymkode: bee09...b00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det eventuelt noen av disse trådstarterne som er boligselger, venn/ familie av boligselger og/ eller megler?

Uansett kan  jo disse annonsene på en måte  virke som gratis reklame for boligselgeren og megleren. Er dette helt ok for KG?

Anonymkode: bee09...b00

Spesielt påfallende er det når, av de 18 362 boligene som i skrivende stund ligger ute på finn, ett og samme hus blir linket til mer enn en gang. Helt tilfeldig, selvsagt. :ironi:

Anonymkode: d308f...945

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke akkurat reklameeffekten ved å linke her inne er så veldig stor.  

Anonymkode: e1d3d...502

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det eventuelt noen av disse trådstarterne som er boligselger, venn/ familie av boligselger og/ eller megler?

Uansett kan  jo disse annonsene på en måte  virke som gratis reklame for boligselgeren og megleren. Er dette helt ok for KG?

Anonymkode: bee09...b00

Hvorfor må det være selger med en gang? Eller familie etc? 

Anonymkode: 72e66...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv lagt ut linker her når det er hus jeg er interessert i, men er usikker på og fikk masse tips på ting jeg ikke engang hadde tenkt på. 

Jeg tror heller ikke det har noen effekt på salget å legge det ut her. 

Anonymkode: 97fb2...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må det være selger med en gang? Eller familie etc? 

Anonymkode: 72e66...54b

Mange av innleggene er nok akkurat det de gir seg ut for å være, men jeg blir som sagt veldig skeptisk når to forskjellige personer med 1-2 ukers mellomrom "tilfeldigvis" linker til akkurat samme helt ordinære hus. 

Anonymkode: d308f...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville aldri ha lenket til mitt hus eller et hus som tilhører mine nærmeste. Da kan jo plutselig folk skjønne at jeg er på Kvinneguiden... :o :D

Dessuten er ikke KG verdens navle. Å poste en eiendom her er neppe nøkkelen til å få solgt fort eller dyrt. Det hadde tatt seg ut!

Anonymkode: 7f51b...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det eventuelt noen av disse trådstarterne som er boligselger, venn/ familie av boligselger og/ eller megler?

Uansett kan  jo disse annonsene på en måte  virke som gratis reklame for boligselgeren og megleren. Er dette helt ok for KG?

Anonymkode: bee09...b00

En tanke jeg og har vært innom. Er dette potensielle kjøpere så får de jo lettere konkurenter om samme eiendom, og kan havne i en budkrig, dersom det er en troskyldig liten potensiell kjøper som legger ut linker. Derfor ser jeg det som lite sannsynlig at linkene legges ut av noen som tenker kjøpe. 

En gåd pekefingerregel er dermed å la være å klikke på denne typen lenker, og å la være å skrive i tråden. Da får hele tråden glemselens støv over seg. 

En annen sak er at dersom det er en potensiell kjøper som linker, og den som blir den nye eieren av huset, så vil jo en observang nabo lett kunne finne ut over tid senere hvem brukeren er.  Ergo er det lite "inteligent" å legge ut linker av boligannonser. 

Anonymkode: 424b6...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer dårlig om det er reklame. De som er på leting etter hus i det aktuelle området har jo allerede sett det. Og viss huset er spesielt og en kjempesensasjon ligger det på forsiden av VG.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan slå begge veier. Husker en som la ut en tråd med spørsmål om noen ville kjøpt leiligheten det var linket til, ville ha bekreftet at den var fin og et godt kjøp. Presentrte seg som kjøper, men det viste seg vel etterhevrt at hun var selger. Når folk påpekte feil og minus som andre ikke hadde tenkt på så ble jo de som opprinnelige var positive negative, da kan du risikere å miste potensielle folk som er innom.

Anonymkode: 74543...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananas-leiligheten på vestlandet ble ihvertfall ganske fort rikskjent og solgt, etter at den var publisert her på KG lenge før andre medier. Tilfeldighet det også?

Anonymkode: fca46...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan slå begge veier. Husker en som la ut en tråd med spørsmål om noen ville kjøpt leiligheten det var linket til, ville ha bekreftet at den var fin og et godt kjøp. Presentrte seg som kjøper, men det viste seg vel etterhevrt at hun var selger. Når folk påpekte feil og minus som andre ikke hadde tenkt på så ble jo de som opprinnelige var positive negative, da kan du risikere å miste potensielle folk som er innom.

Anonymkode: 74543...e84

Hvilken leilighet var det??

Anonymkode: 72e66...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Macro skrev:

Fungerer dårlig om det er reklame. De som er på leting etter hus i det aktuelle området har jo allerede sett det. Og viss huset er spesielt og en kjempesensasjon ligger det på forsiden av VG.

Ikke alle hus og boliger ligger i VG - Land. 

Anonymkode: 424b6...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken leilighet var det??

Anonymkode: 72e66...54b

En leilighet dekorert med annanas på alle bildene i prospektet fordi den ikke var pusset opp siden 1800-og-blomkål.

Anonymkode: 424b6...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle hus og boliger ligger i VG - Land. 

Anonymkode: 424b6...90f

Den skjønte jeg ikke? De fleste nordmenn leser VG uansett hvor i landet de bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ananas-leiligheten på vestlandet ble ihvertfall ganske fort rikskjent og solgt, etter at den var publisert her på KG lenge før andre medier. Tilfeldighet det også?

Anonymkode: fca46...335

Den gikk på sosiale medier før den havnet på kg, jeg har flere venner fra Bergen som delte den ;)

Anonymkode: 74543...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, Macro skrev:

Den skjønte jeg ikke? De fleste nordmenn leser VG uansett hvor i landet de bor.

Da må jeg oppdatere deg litt, for vi leser omtrent aldri VG. Og heller ikke min omgangskrets leser den avisen. 

Anonymkode: 424b6...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må jeg oppdatere deg litt, for vi leser omtrent aldri VG. Og heller ikke min omgangskrets leser den avisen. 

Anonymkode: 424b6...90f

Tror du/dere er et unntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ananas-leiligheten på vestlandet ble ihvertfall ganske fort rikskjent og solgt, etter at den var publisert her på KG lenge før andre medier. Tilfeldighet det også?

Anonymkode: fca46...335

Jeg må le av folk her inne som tror at KG har så mye makt. Media hadde snappet det opp i alle fall, det er jo en spesiell annonse, så tror ikke akkurat det er KG som avgjorde at den annonsen ble kjent. Og som noen andre her skriver så var den delt masse på FB før den havnet på KG. Nå får du roe ned tre hakk og huske på at det er en verden utenfor KG også ;) 

Anonymkode: 588fc...b13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...