Gå til innhold

"Er du ikke sliten etter jobb, har du ikke gjort jobben din"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tro det eller ei, men dette sa en kollega til meg. Jeg sa at jeg ikke altid var sliten etter jobb. Men er jo det svært ofte. Det er en jobb hbor du må gi mye. Så sa han at man skal helst være sliten etter jobb. Er du ikke det, har du ikke gjort jobben din. :fnise:

Anonymkode: 08287...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en dust. Visse dager er man sliten av alt, andre dager er man som en duracellkanin og orker alt. :)

Og liker man jobben og er ok trent (i mangel av bedre ord) så orker man mer om man er dritt lei og hater alt og alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk lurt en del på dette, selv om det kanskje høres litt rart ut :P jeg jobber i varehus, da med varpåfyll, kassearbeid osv. Har vondt i hele kroppen etter jobb fordi jeg virkelig står på, men begynner å lure på om jeg presser meg selv for hardt. 

Anonymkode: 3d006...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en eldre mann som har sagt dette..? Det han mente var vel at man skal anstrenge seg for å gjøre en så god jobb som mulig, og at det ikke er uvanlig å være sliten ved arbeidsdagens slutt. Tviler på at meningen var at hvis du ikke er døden nær etter jobb, så har du ikke gjort jobben din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva jobben er og hva slags sliten vi snakker om her. Klart man kan være sliten av å sitte på kontoret hele dagen, men det er jo en annen type sliten enn hva man får om man f.eks. er industriarbeider og jobber med kroppen. Men det har jo også med dagsform å gjøre. Noen dager flyr forbi og man er akkurat like opplagt når man går som når man kom, andre dager er det så vidt de snegler seg forbi. Men har også hørt folk si sånt litt på tull da:) Er ikke ment så seriøst.

Anonymkode: 6ba28...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk lurt en del på dette, selv om det kanskje høres litt rart ut :P jeg jobber i varehus, da med varpåfyll, kassearbeid osv. Har vondt i hele kroppen etter jobb fordi jeg virkelig står på, men begynner å lure på om jeg presser meg selv for hardt. 

Anonymkode: 3d006...12d

Selvfølgelig presser du deg for hardt. Jeg kjenner mange som har fått helsa si ødelagt pga jobb.

Man har ikke noe som helst igjen av å slave for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose 2.0

Det stemmer jo ikke. Er ofte jeg ikke er sliten etter en tidligvakt og vet utmerket godt at jeg har gjort jobben min så godt som jeg kan. Det er ikke bra for helsen å slite seg ut på jobben, da møter man før eller senere veggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Man kan jo være sliten på flere måter og da kommer det an på hvilken jobb man har.

For eksempel når jeg jobbet på et kjøkken var jeg jo ofte veldig sliten i kroppen og på ekstra stressa dager så var jeg temmelig mørbanket i kroppen. Det var jo også dager der hvor jeg ikke var så veldig sliten. Jeg har også jobbet i en kontorjobb og der ble jeg mer sliten i hodet.

Vil jo også si at det kommer an på person og slike ting. Det er uansett feil å si at man må være sliten etter jobb for å ha gjort jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...