Gå til innhold

Run like the Hunger Games just started!


Auri

Anbefalte innlegg

Blei en så som så økt :P litt over 20 minutter kondisjon, ellipse, tredemølle og sykkel. 3x20sek planke, 2x10 tåhev, 2x10 ettbens tåhev. Ikke noe knebøy; alt for kjørt i beina.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var jeg i skikkelig rar form mentalt. Greide ikke tanken på å ut på treningssenteret. Sendte melding til en venninne om vi skulle ut og gå en tur, men hun holdt på å male en leilighet hun leier ut. Hun foreslo at jeg kunne komme opp en tur om jeg trengte selskap. Så da gikk jeg like gjerne opp dit, istedet for å ta bussen. Det litt over 4 km å gå, og store deler er oppoverbakke. Så det ble en ganske bra trening likevel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trening å gå oppoverbakke i flere kilometer! Og fin løsning når du ikke orka senter. Jeg orker aldri senter, så skjønner deg godt! Tror aldri jeg ville fått trent om jeg skulle gått på senter. :P Liker måla dine og at du gir deg selv premier underveis, det hjelper mye på motivasjonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrota fungerer alltid bedre enn pisken! :nigo:

 

I dag er det ti år siden jeg og S ble sammen :rodmer: Vi skal feire med å ha en natt på et spa-hotell! Og treningstøyet er pakka også, mandag er treningsdag tross alt ;D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ti års dag:blomst: Herlig med en natt på spa-hotell da, kos dere masse. Jeg liker at dere har med treningstøyet :)

Endret av kospia
Edit: skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningstøyet var med... Men ble ikke brukt :ler: I går hadde vi ikke tid rett og slett, mista litt oversikt over tida inne på spa-anlegget så plutselig var det 3 kvarter til vi hadde middagsreservasjon. Tenkte å ta det igjen i dag. Men jeg sov så dårlig i natt, og var ganske sliten og utafor i dag til morran, så mannen bestemte at jeg fikk ikke lov til å trene i dag. Vi brukte god lang tid på å spise frokost, fikk et par timer til i spaet, og pakket og dro hjem.

All svømminga vi har gjort er god trening det og da! I tillegg ble det en del gåing frem og tilbake på hotellet, og i dag bærte jeg rundt på tung bag ganske lenge, for vi dro rett ut på kjøpesenteret etter at vi kom av toget, måtte ha kattemat og sånt. Så jeg får si meg fornøyd med det av aktivitet!

Nå blir det treningsfri i halvlannen uke fremover. Jeg har rett og slett alt for mye å gjøre! I morgen må jeg hvile, torsdag skal jeg til legen grytidlig om morran, og så besøke en venninne som fikk baby for halvannen uke siden. Fredag må jeg en "snartur" til Oslo, skal møte en person som skal kjøpe noe av meg. Så da går hele dagen. Og jeg kommer til å være fullstendig kjørt lørdag og søndag. Så rekker jeg bare såvidt å komme meg, før på tirsdag går turen til Nord-Norge for en begravelse, hjem igjen onsdag kveld. PHEW. Så jeg har bestemt at det er ingen trening på meg før lørdag neste uke. Jeg kommer rett og slett ikke til å ha energi nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Turde ikke gå på vekta i går, etter to ukers treningsfri og mye så-som-så "mat" de dagene jeg var på farta... Bestemt meg for å bytte veie/måledag til onsdager uansett. 

Kom meg på trening på lørdag, blei veldig rolig siden jeg er helt kjørt av de to siste ukene. 2 km på tredemølla på 25 minutter, kun gåing, ingen løping. Ser dessverre ut som joggeskoene jeg kjøpte ikke fungerer for føttene mine; han på G-sport kikka på føttene mine i to sekunder og mente jeg overpronerte og måtte ha sko for det. Men jeg får fryktelig vondt på ytterkanten av foten når jeg har de på; kjennes ut som om føttene mine blir tvunget over i en veldig feil vinkel. Ugh; det var 1200kr bortkastet...!

Skal ut og trene i dag og, men i dag er det vanskelig. Har vondt i magen og er litt småkvalm, så matlysten er ikke-eksisterende. Greide å tvinge i meg én brødskive, men det er også alt jeg har spist i dag... Så energinivået er ikke bra akkurat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen la ned forbud mot trening i dag. Når kroppen sier nei så er det nei. Vi drar ut på torsdag for en rolig økt, og ser ann hvordan ståa er på søndag kveld om det blir en tur da og. Så er det tilbake til normalen neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var virkelig nervøs for å gå på vekta i dag, var ganske sikker på at jeg hadde gått opp. Forrige gang jeg veide meg, 17 juli, var på jeg 101,5. I dag var jeg på 100,6! Bare litt over en halv kilo igjen til jeg er under hundre! :D I tillegg begynner målene å vise litt forskjell og; ned 2 centimeter over magen siden 17 juli. Til sammen har jeg gått ned 8 centimeter over magen siden januar! Og ned 6 kilo. Godt å se at det er fremgang, selv om det går sakte. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg skikkelig muggen på trening. Fikk ikke trent noe forrige uke, så jeg har bascially 3 uker uten trening. Og i går følte jeg meg i dårligere form enn når jeg begynte i mai. Er skikkelig frustrert og drittlei, føler ikke jeg har noe progresjon i det hele tatt. Er så drit lei av at jeg ikke får til noen ting! Sykdommer som gjør at jeg ikke kan jobbe, ikke leve et normalt liv, og heller ikke trene slik jeg vil. Føler meg bare så fanget i denne ubrukelige kroppen. Jeg er så lei av å kjempe bare for å komme meg opp i normalt dårlig form...

I tillegg er jeg ganske forbanna over at jeg har blitt solgt helt feil joggesko. Stakk innom en annen G-sport i går, og ba de om å sjekke om jeg overpronerer. Der sjekka de faktisk ordentlig; fikk meg til å gå barbent frem og tilbake over gulvet, opp på sånn speilkasse, og sjekket hvordan skoa mine så ut. Konklusjonen der var at jeg er nsten på grensa til underpronering. Så de skoene jeg betalte nesten 1300 kr for, er faktisk ødeleggende for føttene og kroppen min. Jeg er rimelig sinna! Har selvfølgelig ikke kvitteringen lenger, men de jeg snakket med i går mente at kontoutskrift skal holde som kjøpsbevis. For jeg skal tilbake og klage. Jeg har så vondt i føttene når jeg går i de joggeskoa. Han jeg snakket med i går sa at jeg kan få alvorlige feilbelastninger om jeg hadde fortsatt å bruke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så kjenner jeg igjen av hvor langt formen faller i løpet av en pause. Men på den positive siden, den pleier å ta seg raskere opp enn den gjorde første gang. 

Og du må absolutt klage, det er jo virkelig altfor dårlig av butikken! Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, kjenner igjen følelsen av å ha en kropp som ikke fungerer. Men, du sliter nok med flere ting enn meg. Jeg har jo både jobb og et normalt liv. Håper virkelig at formen og humøret er bedre nå:klem:

Og angående joggeskoa, klag og si hva konsekvensene kunne ha blitt om du har fortsatt å bruke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på trening i dag og skal ha på et annet par joggesko, for å se hva føttene mine gjør da. Og så er planen å dra og klage i morgen. De skal gi meg et annet par joggesko; om de er billigere trenger jeg ikke mellomlegget, jeg må bare ha et par joggesko som ikke ødelegger kroppen min! Jeg har ikke råd til å kjøpe meg andre sko nå, og de jeg skal bruke i dag er egentlig for utgått til å kunne brukes over lengre tid.

En av grunnene til at jeg trener er jo for å gjøre fibromyalgien min bedre, feilbelastninger gjør IKKE den bedre, tvert imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig en god økt! Merka veldig stor forskjell i dag med andre sko... Ti minutter med hard ellipsemaskin til oppvarming og 25 minutter på tredemølla. 2,6 km til sammen. I dag kom jeg endelig tilbake i den deilige zen-sonen på tredemølla, hvor jeg soner helt ut og bare går og tida flyr. Digg! Faenmeg på tide. Ingen smerter i det hele tatt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du har hatt en god økt. 

Krysser fingrene for at alt går bra med bytte av sko i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nye sko uten noen særlige problemer! Var dyrere de jeg endte opp med, så måtte betale 500kr mellom. Men det er myyyye billigere om jeg ikke hadde fått byttet de inn. Kudos til G-Sport som tok det alvorlig, og aksepterte et bytte selv om det var over den vanlige byttetida og jeg kun hadde kontoutskrift som kjøpsbevis (men jeg handlet tross alt for 2700 når jeg var der den gangen da... ). De var veldig gode på. og fin farge, det er viktig :nigo: Fargene er enda litt dypere i virkeligheten: https://www.gsport.no/produkt/177395/asics-gel-nimbus-18-loepesko-dame#001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du fikk byttet, selv om det ble mellomlegg i feil retning! Har hørt mye bra om de skoene, men jeg har aldri testet de selv, så du får komme med tilbakemelding når du har testet dem ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være lett dette skogreiene! I dag var jeg så hoven i føttene at de var for små! Må tilbake på mandag og bytte de i en størrelse større... 

Så blei andre sko på trening. 10 minutter ellipse, 25 minutter rask gange, 2,6 km til sammen :trene:  veldig fornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...