Gå til innhold

Run like the Hunger Games just started!


Auri

Anbefalte innlegg

I dag er det ikke treningssenter... Dagens økt er å danse ræva av meg på Rihannakonsert :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blei lite dansing gitt. På feltet vi satt var visst alle andre enige om at man sitter pent og pyntelig og ser på konsert. Og det er grunnen til at jeg alltid kjøper ståbilletter. Men nå hadde en venn vunnet gratisbilletter, så da var det ikke bare-bare å bytte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ganske grinete på trening i dag. Jeg kjørte på hardt og pushet meg selv. Men jeg får ikke til å løpe lenger. Til å begynne med greide jeg hvertfall et minutt. Nå er det bare såvidt jeg greier tredve sekunder. Endte opp med å gå fort i oppoverbakke istedet for å hvertfall føle at jeg sleit meg ut. Men når jeg er omringet av folk som spretter på tredemølla og umiddelbart begynner å løpe, lett og uanstrengt som bare det, blir jeg muggen. Det kommer til å ta meg så utrolig lang tid å komme i nærheten av et slikt nivå.Det er så frustrerende hvor utrolig dårlig formen min er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg innså da jeg skulle lære meg å like aktivitet, og løping spesielt, var at jeg ikke kunne sammenligne meg med noen andre enn meg selv. Jeg måtte fokusere på hva kroppen min kunne klare, ikke hva alle andre drev med, ellers ville jeg ende opp med å legge meg på sofaen og trøstespise sjokolade :P

Jeg tror det er sånn for svært mange som begynner å trene aktivt (igjen) som voksne. Man ser på alle disse som alltid har trent, eller som har kommet noen skritt lenger på veien, og ser bare hvor langt man selv har igjen. Sannheten er jo at man har kommet langt på vei, så lenge man har startet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener Wolfmoon, men greia er at de fleste begynner på 0 og må jobbe seg oppover. Mens utgangspunktet mitt er på -10 på grunn av alle årene med sykdom. Så jeg må først greie å karre meg opp til null, før jeg kan komme meg noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner så smått å merke fremgang i formen. Blei med mannen til legen i dag, og brukte 1-2 minutter mindre på oppoverbakken enn jeg pleier. Digg!

Mannen mener han begynner å se forskjell på meg, men jeg greier ikke se det. Og vekta og måla har ikke endret seg nevneverdig heller. Jeg har faktisk gått opp tre cm over magen siden forrige gang jeg målte meg (nesten to uker siden) :sukk: Men! Må bare fortsette å kjøre på. Før eller siden må det da skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så går det trått med meg også. Det eneste jeg merker det på er at jeg har blitt sterkere, jeg driver med en del styrketrening og merker at jeg kan løfte mye mer nå enn da jeg begynte for ca. 3 uker siden.

Vi får bare holde ut :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi kospia! :tommelopp: 

Ble en litt kort økt i dag, 5 min ellipse, 10 min tredemølle, 1,2 kilometer til sammen. Men greide å løpe 1 min 20 sek da! Så det var bra. Var i veldig laber form i går så jeg orka ikke pushe på i dag. Er fornøyd med resultatet for det jeg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA økt i dag!!!

5 min romaskin, 5 min ellipse, 10 min tredemølle (2km til sammen). 8+8+12+9 knebøy med 8kg kettlebell, og 30sekunder + 26 sekunder planke. Yass! Veldig flink Auri i dag :nigo: kjempestolt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

30 sekunder planke er forresten ny personlig rekord for meg! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var en virkelig god økt!

I dag stod vekta på 101,7. På det meste i januar veide jeg nesten 108, så jeg har ned rundt seks kilo totalt siden januar. Ikke dårlig!

Jeg fant målene mine fra 2010, når jeg var på på en vekt/størrelse jeg var veldig fornøyd med. Så her er målene jeg skal jobbe mot, og hvor jeg ligger i dag:

 

                     2010    -    2016

Vekt:             69,7     -    101,6

Bryst:           87         -    106

Midje:          76         -    93

Mage:          90,5      -    113

Hofter:         100       -    114

Lår:              60         -    76

Legg:           30         -    44

Overarm:     28         -    38
 

Så per i dag har jeg rundt 30 kilo igjen jeg skal ned. Og det målet som haster mest å gjøre noe med er helt klart magemålet. Pga av estetiske grunner (selvfølelsen er ikke akkurat god rundt magen...) og helsemessig; det ligger mye fett der som ikke er bra. Men kjenner jeg min flaks rett kommer jeg til å gå ned alle andre steder først :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trodde jeg at jeg kom til å ha en skikkelig drittøkt; hadde ikke verdens beste utgngspunkt. Ligget våken store deler av natta, for så å sove over vekkerklokka med to timer... så sitte 40 (!!!) minutter i telefonkø for å komme gjennom til legesenteret mitt. Det er dritklamt og skikkelig muggent ute. Men, kom meg nå ut for det!

Ble 5 minutter oppvarming på ellipsemaskinen, før 10 minutter på tredemølla, hvorav 1 min +3x30 sekunder var løping i intervaller. 4x10 knebøy med 8-10 kg kettlebell, planke 35 sekunder (ny rekord!) + 20 sekunder + 20 sekunder. Pluss en hel haug med tåhev, jeg kom ut av tellinga, både vanlig og ettbens. Fy faen det er tungt det! :O

Nå har jeg skikkelig jellylegs og spår at jeg kommer tll å være skikkelig støl i morra XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg krabba nesten opp trappene i bygården, så kjøpt er jeg i beina XD).

 

Har forresten bestemt meg for å droppe løpe 5 minutter innen første september-målet. Jeg har ikke nok fremgang på hvor lenge jeg kan løpe. Nå skal jeg fokusere på å få formen fra -1 til 0 først, ved å øke kondisjonen og få inn litt styrketrening. Løpinga kommer etterhvert. Men det er fortsatt målet med alt dette her, å kunne løpe lenge etterhvert!

Har også bestemt meg for at når jeg en gang kommer der hvor jeg greier å løpe 20 minutter sammenhengende, skal jeg bestille meg custom Nike løpesko :nigo: Det er nok et år eller mer til, men det er et fint mål og belønning å ha!

Snakker om belønninger. Med en gang jeg tipper under 100 kg, så kommer jeg til å begynne å sette til side 100 kr for hver kilo jeg går ned. Så når jeg er der hvor jeg er fornøyd med vekta, som jeg regner med er 65-70 kilo, kan jeg ta alle pengene jeg har spart opp og dra på en skikkelig shoppingrunde :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 12.7.2016 at 21.06, Nótt skrev:

Høres ut som en god økt og en veldig god plan. Synes du er veldig flink.

Takk snupp! :klem:

 

I dag blir det hardt å komme seg ut på trening... Jeg er skikkelig støl etter tirsdag, og jeg har sovet fryktelig dårlig i natt. De har holdt på å asfaltere gata på utsida her i natt, så jeg lå våken til nesten fem pga støyen :Gjesp: Var så varmt at vi kunne ikke lukke vinduene heller.

Men ut skal jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That's the spirit! :jepp: 

Men asfaltlegging til kl. 5 er rett og slett ikke ok, altså! Jeg tror jeg hadde blitt gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Wolfmoon skrev:

That's the spirit! :jepp: 

Men asfaltlegging til kl. 5 er rett og slett ikke ok, altså! Jeg tror jeg hadde blitt gal!

Var ikke langt unna! Jeg vurderte nesten å marsjere ned for å jage de bort :ler:

Men attituden her i byen er at det bor jo ikke folk i sentrum, så best å legge alt sånt bråkete arbeid til midt på natta, så det ikke går utover trafikken. For det er mye viktigere enn at det går utover folks nattesøvn!

S sover jo gjennom absolutt alt da, urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...