Gå til innhold

Hva er det beste med å være singel?


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

Denne tråden ligner på tråden om "Hva er det beste med å bo alene?" bare en litt annerledes problemstilling. Og klart noen kan si "det kan jeg når jeg har kjæreste også" blablabla, så alt passer jo ikke alle, men sånn er det alltid! :biggrin: Kom med dine grunner!

  • Jeg får bo alene (og sove alene) og alt det medfører:
    http://forum.kvinneguiden.no/topic/1025418-hva-er-det-beste-med-%C3%A5-bo-alene/
  • Jeg slipper å bytte sengetøy så ofte (for jeg er en gris som hater å bytte sengetøy når det bare er til meg selv)
  • Jeg slipper å være forelska! Herlighet hjernen min fungerer mye bedre uten vondt i magen, kvalme og kribling hele tiden, og hyperaktiviteten i hjernen som forelskelsen medførte
  • Jeg har mye mer fokus på andre ting som er viktige, og mer konsentrasjon og overskudd til vanskelige tankeoppgaver
  • Det er plass til andre ting (som hva andre folk driver med, eller praktiske ting i hjemmet) i hodet (enn kjæresten og forelskelsen)
  • Jeg har mer tid å bruke på venner
  • Jeg er ikke bekymra for "hva om det ikke funker" og lignende kverning
  • Jeg klarer å lese en bok
  • Inspirasjon til ting å skrive om, og inspirasjon til å jobbe med seg selv
  • Jeg kan være litt rushjen (?) når jeg er innom butikken fordi det er ingen sjangs for å møte kjæresten tilfeldig
  • Mensen får lov å komme på besøk når hun vil!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Friheten til å ikke ta hensyn til noen

Kunne le, gråte, synge, danse når jeg vil/føler for det

Lage den maten jeg vil ha, se det jeg ønsker å se på tv, spille den musikken jeg vil høre

Gå på besøk / invitere til besøk akkurat når det passer meg

 

Anonymkode: b131d...e19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene når jeg vil, legge meg når jeg vil, spise når og hva jeg vil, bruke penger på det jeg vil, velge når jeg vil være sosial. 

Anonymkode: e47c8...b30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre akkurat det jeg vil. Det dekker det meste tror jeg :P åsså får jeg ha mine sære vaner i fred! 

Anonymkode: 356ca...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper å shave alt håret fra halsen og ned hver eneste dag.

Mer og bedre fokus på karriere og venner og andre ting i livet. Kjæreste tar mye hjernekapasitet og emosjonell kapasitet. 

Bedre søvnkvalitet. Får ikke sove med noen i senga, dessverre er det ikke akseptert å kaste kjæresten ut etter sex eller at han sover på sofaen eller noe. 

Kan flørte med og ligge med hvem jeg vil. Jada, litt tullete ting å si, og kjæreste er bedre enn one night stands, men det er noe med å bare ha friheten og at muligheten ligger der. Man vet aldri hvem man møter rundt neste sving i livet liksom. Og flørting er veldig gøy, særlig når man ikke har noen grenser å bekymre seg for.

Elsker å bo alene, og gjør det når jeg har kjæreste også, så alle de tingene med å kunne spise is til middag eller ligge i sofaen og klø seg i hakket en hel dag er ikke noe et forhold setter hinder for :ler:

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan flørte med folk, 

mindre kø på badet

ha hele klesskapet for meg selv :) ellers kommer jeg ikke på noe mye gitt

Anonymkode: f72b8...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags snåle, kontrollerende kjærester er det dere har hatt, som har hindret dere i å gjøre alle disse tingene? Bortsett fra det med sex med andre, åpenbart. :P

Endret av Okapi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at jeg kan være akkurat så mye alene som jeg vil og at jeg slipper "tvangssosialisering" med vennene og familien hans. Jeg liker også at jeg kan spise den maten jeg vil, trene og sove når jeg vil. Jeg liker uansett å kjøre mitt eget løp og er ikke lagd for å følge etter en mann :)

Anonymkode: efae2...415

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
28 minutter siden, Okapi skrev:

Hva slags snåle, kontrollerende kjærester er det dere har hatt, som har hindret dere i å gjøre alle disse tingene? Bortsett fra det med sex med andre, åpenbart. :P

Jeg er litt enig med deg, forhåpentligvis finner man jo en kjæreste som man kan gråte og le med når man vil, og som ikke kontrollerer hva du gjør. Men en del av tingene (i hvertfall de jeg nevnte) er ikke noe kjæresten aktivt har hindret, men det å være forelsket og litt i kjæresterus har hindre, på en måte.

Men kom med dine egne punkt da! Noen gode ting må det være med å være singel! :biggrin: (All by myseeeeelf. :grine: Neida.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er det beste med å være singel:

  • Ingen kjøper meg mat, jeg får gleden av å vurdere hva jeg vil lage av en halv flaske Proseco og ketchup når jeg sjekker kjøleskapet
  • Ingen lager meg mat, jeg slipper gleden av å få servert en varm middag
  • Ingen varm myk kropp for å holde meg med selskap når jeg sover
  • Jeg slipper å dele mine innerste tanker og følelser med noen
  • Jeg slipper å snakke om hva som er vanskelig
  • Ingen forteller meg at jeg må slutte å drikke, ingen tar fra meg spriten min
  • Jeg kan våkne på merkelige steder uten at noen blir bekymret
  • Jeg slipper å dele mine reiser eller opplevelser med noen andre
  • Jeg slipper å glede meg til å komme hjem
  • Får gleden av å ha sex med noen som ikke vet hva jeg liker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Slipper å forholde meg til "svigers" og damas familie (ikke det at det alltid har vært slitsomt, men det er jo uansett ikke alle man kommer like godt overens med)
  • Kan innrede slik jeg vil
  • Kan lage hva jeg vil av mat
  • Ingen som blir sjalu på venneturer og lignende (der det er kvinner med)
  • Ingen som reagerer om det er en del overtid på jobben
  • Generelt mer tid til venner og andre ting
  • Slipper bekymringer for "oss to og fremtiden"
  • Kan bruke pengene slik jeg ønsker det selv både med tanke på sparing og forbuk
  • Slipper "kjipe" parfeier til All inclusive hoteller (mye bedre med storbyferier og/eller opplevelsesferier)
  • Null stress å komme hjem kl. 06 fra en fuktigere kveld på byen om jeg så ønsker
  • Kan drite i en bøtte ved sofaen for å slippe å bruke tid på å gå på dass under en fotballkamp. Ingen som bryr seg om jeg ikke tømmer den med en gang heller. 

Anonymkode: eb5fe...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg synes dette er det beste med å være singel:

  • Ingen kjøper meg mat, jeg får gleden av å vurdere hva jeg vil lage av en halv flaske Proseco og ketchup når jeg sjekker kjøleskapet
  • Ingen lager meg mat, jeg slipper gleden av å få servert en varm middag
  • Ingen varm myk kropp for å holde meg med selskap når jeg sover
  • Jeg slipper å dele mine innerste tanker og følelser med noen
  • Jeg slipper å snakke om hva som er vanskelig
  • Ingen forteller meg at jeg må slutte å drikke, ingen tar fra meg spriten min
  • Jeg kan våkne på merkelige steder uten at noen blir bekymret
  • Jeg slipper å dele mine reiser eller opplevelser med noen andre
  • Jeg slipper å glede meg til å komme hjem
  • Får gleden av å ha sex med noen som ikke vet hva jeg liker

Du er kul. 

Anonymkode: eb5fe...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er kul. 

Anonymkode: eb5fe...376

Er du sarkastisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, amativeReflection skrev:

Er du sarkastisk?

Nei. For jeg er også kul. 

Anonymkode: eb5fe...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vite at man har det utrolig godt med meg selv og at jeg ikke føler at en mann kunne ha gitt meg noe ekstra. Utrolig behagelig tilværelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Macro skrev:

Å vite at man har det utrolig godt med meg selv og at jeg ikke føler at en mann kunne ha gitt meg noe ekstra. Utrolig behagelig tilværelse.

Hva med en kvinne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
18 timer siden, Rainstorm skrev:

Denne tråden ligner på tråden om "Hva er det beste med å bo alene?" bare en litt annerledes problemstilling. Og klart noen kan si "det kan jeg når jeg har kjæreste også" blablabla, så alt passer jo ikke alle, men sånn er det alltid! :biggrin: Kom med dine grunner!

  • Jeg slipper å irritere meg over at dama går rundt og promper og raper
  • Jeg slipper å måtte hele tiden være den som bytter sengetøy fordi dama liker å sove i en svinesti
  • Jeg slipper å måtte forholde meg til en person som går rundt og :bond: hele tiden fordi hun er forelska
  • Jeg slipper å ha kleine samtaler om hvor vi står og om ting fungerer
  • Jeg slipper å måtte lese for henne på senga fordi hun ikke greier å lese en bok selv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Okapi skrev:

Hva slags snåle, kontrollerende kjærester er det dere har hatt, som har hindret dere i å gjøre alle disse tingene? 

Det er jo fordi jeg ikke ønsker en kjip kjæreste at jeg er singel. Hadde jeg hatt lyst så hadde jeg fått kjæreste for jeg menn som er interessert.

Anonymkode: 61496...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
5 minutter siden, PseudonymBruker skrev:
  • Jeg slipper å irritere meg over at dama går rundt og promper og raper
  • Jeg slipper å måtte hele tiden være den som bytter sengetøy fordi dama liker å sove i en svinesti
  • Jeg slipper å måtte forholde meg til en person som går rundt og :bond: hele tiden fordi hun er forelska
  • Jeg slipper å ha kleine samtaler om hvor vi står og om ting fungerer
  • Jeg slipper å måtte lese for henne på senga fordi hun ikke greier å lese en bok selv

Haha! Du vet at akkurat disse tingene hadde du heller holdt ut med, siden det er meg. ;)
Og poenget er jo at jeg skifter sengetøyet når du er her! Og du, de kleine samtalene, de har vi jo ikke, holder det inni meg. Men jeg elsker når du leser til meg, i badekaret, og foran peisen, og mens vi går på skitur og det hele! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...