Gå til innhold

Hvorfor blir folk som er langt nede straffet og hatet av andre?


Gjest Klopp

Anbefalte innlegg

Gjest Klopp

Folk som sliter psykisk, er langt nede og kraftig deprimert. Vil bare.. Mange klarer ikke jobbe og går på nav eller er ufør (selv er jeg ung ufør) pga dette. Hvorfor er det så mange som hater oss og presser oss enda mer ned? Prøver de å utrydde oss helt? Få oss så langt ned at vi ikke orker mer?

Noen av de som får barn blir barnet fratatt. For barnevernet mener de er for gal til å ha barn. Kanskje det eneste lyspunktet de hadde i livet var sønnen eller datteren. Å personen blir enda mer nedfor. Kjenner litt til ei som ble fratatt barnet. Vet hvem hun er. Hun var ei god mor, men hun slet psykisk og var deprimert enda hun fikk hjelp. Hun ble litt mer lykkelig når barnet kom. Hun hadde det godt med ungen sin og kom på andre tanker når hun var mor. Men de kom å tok barnet hennes. Hvorfor gjør folk det verre? Hvorfor tar de barn som ikke har det vondt? Frykter for at jeg aldri får ha noe med mitt barn å gjøre når jeg blir far og tanken knuser meg enda mer.

I forhold er det ikke lov å være lei seg og deprimert i flere dager. Er noen langt nede og sliter litt psykisk. Ja da er det DUMP HAN/HENNE med en gang. Kjæresten rømmer og finner seg noen som har et perfekt liv. De som sliter og er langt nede må leve alene og bli enda sykere av ensomheten. Kun singellivet, ff og ons som fungerer for oss.

Folk som har hatt en tung oppvekst og har et tungt liv. Ja de må man holde seg unna. De gjør deg ulykkelig, de er farlige, de er psykopater og de må holde seg alene. Det er det tusenvis som mener.

Ord jeg har fått høre er taper av samfunnet, psykopat (noe jeg absolutt ikke er), snylter, gal, bitter, skaff deg hjelp og mye mer.. Sånn er det mange som får høre hvor enn de er. 

Hjelp får jeg og har jeg fått i mange mange mange år. Men hjelper det? Noen hjelper det. Meg hjelper det ikke. Etter å ha gått så lenge. Hvorfor føler jeg meg ikke lykkelig da? Hvorfor har ikke livet endret seg? Alle blir ikke frisk på 123. Men det er det folk forventer! Ellers er det bare å gi deg opp og la deg ligge alene i mørket og kulden. Sånn jeg opplever det. Heldige de som ikke har det sånn. Livet blir tyngre og tyngre for hvert år synes jeg. Jeg teller på dager jeg er glad, og dager jeg er nedfor. Det er mye flere dager jeg er nedfor og det blir flere og flere av dem. 

"Du må jo gjøre noe selv for at livet skal endre seg og bli bedre. Ikke bare sitte å deppe. Det hjelper ingenting". Tror du ikke jeg prøver? Tror du ikke mange andre prøver? De som virkelig vil prøve, prøver. For noen blir det bedre. For andre ikke. Hvorfor blir det ikke bedre da? Hvorfor skal noen leve i et evig mørke? For min del ser fremtiden mørk ut og jeg frykter fremtiden. Gruer meg. Men innerst inne har jeg et lite håp om at alt blir bedre og det blir flere lykkelige dager enn vonde dager. Jeg håper at Gud har en god plan for meg i fremtiden. Lov å håpe.

Men det ser ut som at de som har et perfekt liv får enda mer perfekt liv, og de som har et vondt liv får det bare vondere og vondere. Livet er veldig HARDT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de ikke er som flertallet.

Anonymkode: a8c69...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de ikke er som flertallet.

Anonymkode: a8c69...acd

Men hvorfor må alle være like for å bli godtatt? Lurer på om folk føler seg bedre etter å hakke ned på de som alt er langt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Klopp skrev:

 

Noen av de som får barn blir barnet fratatt. For barnevernet mener de er for gal til å ha barn. Kanskje det eneste lyspunktet de hadde i livet var sønnen eller datteren.

Barnevernet er der for barna, ikke voksne mennesker. Om mor eller fars liv blir bedre med et barn er sådan irrelevant. Det er også irrelevant om de var enda verre før. Det eneste som spiller noen rolle er hvor gode de er som omsorgspersoner.

Du kjenner denne kvinnen som en voksen bekjent, ikke som en profesjonell. Barnevernet har en vanskelig jobb, spesielt fordi de har taushetsplikt, og aldri kan forsvare seg. De har grunner til å frata folk barna, og psykisk sykdom er en av dem.

Du snakker mye om hvor ille det er å være deprimert eller psykisk syk - da ville det være naturlig at du også innse at barnas sjanser for å ikke ende opp samme sted er bedre om de vokser opp i et annet hjem. 

Anonymkode: 0c5b3...f55

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Klopp skrev:

Men hvorfor må alle være like for å bli godtatt? Lurer på om folk føler seg bedre etter å hakke ned på de som alt er langt nede.

Det er bare slikt samfunnet er. Hvorfor vet jeg ikke.

Anonymkode: a8c69...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Vet godt hvordan det er, du klarer å sette ord på det. 

Folk som tror de er så mye bedre enn andre, og tråkker de som i momentet er litt svakere ned. Folk snakker så mye om karma, men ingen lever etter det. Behandle andre som man vil bli behandlet selv. Det er ingen medmenneskelighet, forståelse, typisk norsk å være fordømmende. Og folk snakker så mye om empati... Til syvende og sist, er det jammen meg ikke mange forståelsesfulle, snille og empatiske mennesker omkring her til lands. 

Det er statusjag, utseendejag, og det skal være finest og flottest og dyrest... Ja, da er man suksessfull liksom. Mens det er hvordan man er som person og hvordan man behandler personer rundt seg, som viser hva slags menneske man egentlig er. Det avles på ytre verdier og ikke indre verdier.

Noen ganger gir man bare opp troen på menneskeheten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting til unge-uføre får ikke lov og kjøre bil om de får lov eller ikke er bare flaks.

Anonymkode: 6b212...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Klopp skrev:

Folk som sliter psykisk, er langt nede og kraftig deprimert. Vil bare.. Mange klarer ikke jobbe og går på nav eller er ufør (selv er jeg ung ufør) pga dette. Hvorfor er det så mange som hater oss og presser oss enda mer ned? Prøver de å utrydde oss helt? Få oss så langt ned at vi ikke orker mer?

Noen av de som får barn blir barnet fratatt. For barnevernet mener de er for gal til å ha barn. Kanskje det eneste lyspunktet de hadde i livet var sønnen eller datteren. Å personen blir enda mer nedfor. Kjenner litt til ei som ble fratatt barnet. Vet hvem hun er. Hun var ei god mor, men hun slet psykisk og var deprimert enda hun fikk hjelp. Hun ble litt mer lykkelig når barnet kom. Hun hadde det godt med ungen sin og kom på andre tanker når hun var mor. Men de kom å tok barnet hennes. Hvorfor gjør folk det verre? Hvorfor tar de barn som ikke har det vondt? Frykter for at jeg aldri får ha noe med mitt barn å gjøre når jeg blir far og tanken knuser meg enda mer.

I forhold er det ikke lov å være lei seg og deprimert i flere dager. Er noen langt nede og sliter litt psykisk. Ja da er det DUMP HAN/HENNE med en gang. Kjæresten rømmer og finner seg noen som har et perfekt liv. De som sliter og er langt nede må leve alene og bli enda sykere av ensomheten. Kun singellivet, ff og ons som fungerer for oss.

Folk som har hatt en tung oppvekst og har et tungt liv. Ja de må man holde seg unna. De gjør deg ulykkelig, de er farlige, de er psykopater og de må holde seg alene. Det er det tusenvis som mener.

Ord jeg har fått høre er taper av samfunnet, psykopat (noe jeg absolutt ikke er), snylter, gal, bitter, skaff deg hjelp og mye mer.. Sånn er det mange som får høre hvor enn de er. 

Hjelp får jeg og har jeg fått i mange mange mange år. Men hjelper det? Noen hjelper det. Meg hjelper det ikke. Etter å ha gått så lenge. Hvorfor føler jeg meg ikke lykkelig da? Hvorfor har ikke livet endret seg? Alle blir ikke frisk på 123. Men det er det folk forventer! Ellers er det bare å gi deg opp og la deg ligge alene i mørket og kulden. Sånn jeg opplever det. Heldige de som ikke har det sånn. Livet blir tyngre og tyngre for hvert år synes jeg. Jeg teller på dager jeg er glad, og dager jeg er nedfor. Det er mye flere dager jeg er nedfor og det blir flere og flere av dem. 

"Du må jo gjøre noe selv for at livet skal endre seg og bli bedre. Ikke bare sitte å deppe. Det hjelper ingenting". Tror du ikke jeg prøver? Tror du ikke mange andre prøver? De som virkelig vil prøve, prøver. For noen blir det bedre. For andre ikke. Hvorfor blir det ikke bedre da? Hvorfor skal noen leve i et evig mørke? For min del ser fremtiden mørk ut og jeg frykter fremtiden. Gruer meg. Men innerst inne har jeg et lite håp om at alt blir bedre og det blir flere lykkelige dager enn vonde dager. Jeg håper at Gud har en god plan for meg i fremtiden. Lov å håpe.

Men det ser ut som at de som har et perfekt liv får enda mer perfekt liv, og de som har et vondt liv får det bare vondere og vondere. Livet er veldig HARDT!!

Huff, så trist og høre at du har det så vanskelig! Å slite psykisk byr dessverre på mange utfordringer og problemer! Tror mange som har en sånn oppfatning mangler kunnskap og klarer ikke forstå! I dagens samfunn er vi mer selvopptatt og gir blaffen i naboen, og det er lettere og trekke seg unna enn og tilegne seg kunnskap og forståelse! Jeg har vært sammen med en rusmisbruker i mange år, han har også psykiske problemer(rus og psyken er jo nært relatert) og mange kan for eks ikke skjønne hvorfor jeg elsker han med så mye problemer bla bla. Det irriterer meg! Han er da like mye verdt og elske fordet! Jeg føler virkelig med deg, og håper virkelig du har MYE godt i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En ting til unge-uføre får ikke lov og kjøre bil om de får lov eller ikke er bare flaks.

Anonymkode: 6b212...530

Så klart uføre får lov til å kjøre bil... Så lenge det ikke er pga epilepsi eller andre sykdommer som kan føre til at man ikke klarer å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, MadameDeRosa skrev:

Så klart uføre får lov til å kjøre bil... Så lenge det ikke er pga epilepsi eller andre sykdommer som kan føre til at man ikke klarer å kjøre bil.

Nei jeg kjenner en ufør. Som pågrunn av noe bagateller fra barneskolen. Er for farlig til å kjøre ifølge fylkeslegen.

Anonymkode: 6b212...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg kjenner en ufør. Som pågrunn av noe bagateller fra barneskolen. Er for farlig til å kjøre ifølge fylkeslegen.

Anonymkode: 6b212...530

Det betyr ikke at alle som er uføre, ikke kan kjøre bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norske folk å sparke de som ligger nede :(

Anonymkode: ce92e...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Klopp skrev:

Hvorfor er det så mange som hater oss og presser oss enda mer ned? Prøver de å utrydde oss helt? Få oss så langt ned at vi ikke orker mer?

 

10 minutter siden, Klopp skrev:

Men det ser ut som at de som har et perfekt liv får enda mer perfekt liv, og de som har et vondt liv får det bare vondere og vondere.

Jeg føler det samme.

Anonymkode: db82a...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen menneskerett å ha barn. Om man som følge av psykisk sykdom ikke evner gi barnet den omsorgen og oppfølgningen h*n har krav på så er det bare rett og rimelig at barnevernet finner et annet hjem for barnet så h*n får en sunn oppvekst i stabile og trygge rammer.

Omsorgssvikt kan få alvorlige konsekvenser og det medfører ofte en skjevutvikling som vil følge barnet livet ut. 

Videre så tenker jeg at det er veldig positivt at du fremdeles har håp om bedring. En leveregel jeg er glad i går i "Så lenge det er liv er det håp. Det er alltid lys i enden av tunnelen". 

Men behandlerne dine har rett; det er du selv som må ta krafttakene. De kan ikke gjøre jobben for deg, alt de kan gjøre er å gi deg verktøyene som du kan bruke til å hjelpe deg selv. 

Ellers så er det ingen som har perfekte liv; alle har noe å stri med. Livet er utfordrende for alle og man vet aldri hva morgendagen vil bringe. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle svaret her er at noen blir ekstremt selvopptatte.

De tror ingen forstår dem, verden er imot dem og kanskje t.o.m. årsak for deres ulykke, dersom de noensinne er gjenstand for kritikk er det noen som vil "trykke dem ned", ingen andre har hatt det like vondt, alle er slemme.

HIs innlegg er typisk for dette. Spesielt "det ser ut som at de som har et perfekt liv får enda mer perfekt liv, og de som har et vondt liv får det bare vondere og vondere".

Ingen mennesker har et "perfekt liv". Det er så bra som du velger å gjøre det. Dersom man tror andres liv er "perfekt", er man simpelthen ignorant og uopplyst. Alle har sine sorger, noen mer enn andre. Noen lever gode liv til tross for at de har opplevd langt flere vonde ting enn noen burde oppleve. De deler ikke nødvendigvis dette med andre. Jeg går ikke rundt og forteller folk om depresjonen fra tenårene eller hvor mange begravelser jeg har vært i. Og jeg er heller ikke pliktig å gjøre dette for å få sympati. Jeg regner med at voksne mennesker forstår såpass.

Offermentalitet er noe av det verste jeg vet. Spesielt dersom man HAR opplevd vonde ting, er det kun en vei videre, og det er å unngå mennesker som suger livskraften ut av deg. De vil ikke strekke seg, de vil trekke deg ned på sitt nivå. Jeg har vært der nede, og jeg vil ikke tilbake. Du kan komme opp hit sammen med meg, men da må du være villig til å jobbe deg dit, i stedet for å bli for komfortabel der nede. 

 

Anonymkode: 0c5b3...f55

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn jeg også. 

Folk tror jeg har det topp og flott, fordi jeg kler meg bra, oppfører meg bra, og folk sier jeg har utsende med meg. 

Egentlig har jeg ingen venner, er innadvendt, inntrovert, deprimert (viser det ALDRI til noen, da får jeg slike ting TS skriver slengt i tryne) 

Så utenfor har jeg en maske som for folk til å tro at jeg er som dem, vis jeg hadde klaget om problemene mine så er det "bye bye"men når DE klager DA forventer de at du er støttende og skal høre etter...ok. 

Jeg er blitt vant med å være alene og mistet troen på folk. Jeg venter egentlig på at alt skal ende plutselig uten at jeg vet det.....samme det..

Anonymkode: c6575...3b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Klopp

Takk for svar alle. Synes det er vondt at verden e så urettferdig. Synes også det er trist at barna blir tatt bort fra foreldre pga forelderen er langt nede. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting til unge-uføre får ikke lov og kjøre bil om de får lov eller ikke er bare flaks.

Anonymkode: 6b212...530

Jeg kjører da bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Klopp skrev:

Takk for svar alle. Synes det er vondt at verden e så urettferdig. Synes også det er trist at barna blir tatt bort fra foreldre pga forelderen er langt nede. 

Jeg kjører da bil. 

Fokuset bør alltid ligge på barnets vel og ve, ikke den voksne. Det kan som sagt få katastrofale følger å la et barn voksne opp i et hjem med en psykisk syk mor eller far; viser til Breivik. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
7 minutter siden, WubWub skrev:

Fokuset bør alltid ligge på barnets vel og ve, ikke den voksne. Det kan som sagt få katastrofale følger å la et barn voksne opp i et hjem med en psykisk syk mor eller far; viser til Breivik. 

Nå er ikke alle psykisk syke drapsmaskiner. De færreste dreper. Friske folk dreper også.

Det er ikke alltid bra for barnet å bli fratatt fra foreldrene heller. Ihvertfall ikke der de har det godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klopp skrev:

Nå er ikke alle psykisk syke drapsmaskiner. De færreste dreper. Friske folk dreper også.

Det er ikke alltid bra for barnet å bli fratatt fra foreldrene heller. Ihvertfall ikke der de har det godt. 

Hva vet vel du om hvordan ungen hadde det hos henne?

Anonymkode: 780b9...0e6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...