Gå til innhold

"Ikke lagd for forhold", sa han på daten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mulig. Likevel er det merkelig å ikke høre en eneste lyd etter et stevnemøte. Jeg er litt gammeldags, og forventer at mannen tar kontakt. Noe han ikke gjør. Det passer seg ikke om jeg gjør det. 

Anonymkode: d2dd0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig. Likevel er det merkelig å ikke høre en eneste lyd etter et stevnemøte. Jeg er litt gammeldags, og forventer at mannen tar kontakt. Noe han ikke gjør. Det passer seg ikke om jeg gjør det. 

Anonymkode: d2dd0...768

Sannsynligvis er han ikke interessert, men det er jo en viss mulighet for at han bare er usikker. Du har ikke noe å tape på å kontakte han hvis du er interessert selv :)

Anonymkode: b2f73...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette med å "ikke være lagd for forhold", det er jo noe man gjerne sier hvis man ikke føler det klaffer helt. Sannsynligvis er han ikke lagd for forhold med deg, men vil sannsynligvis være det dersom han treffer den rette. 

Anonymkode: b2f73...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det første daten dere var på? Synes det er merkelig  og et dårlig tegn i seg selv å prate om ekser når man er på date jeg da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tutte skrev:

Var det første daten dere var på? Synes det er merkelig  og et dårlig tegn i seg selv å prate om ekser når man er på date jeg da.

Folk som prater om ekser kan være en indikasjon å bitterhet og det lyser varseltrekanter lang vei for min del. 

Anonymkode: b2f73...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette med å "ikke være lagd for forhold", det er jo noe man gjerne sier hvis man ikke føler det klaffer helt. Sannsynligvis er han ikke lagd for forhold med deg, men vil sannsynligvis være det dersom han treffer den rette. 

Anonymkode: b2f73...bec

Jeg tror han sa det for å gi ts klart tegn på at han ikke var interessert. Sånt sett vil hun ikke høre fra han uansett hva han sa etterpå. Og jeg tror hun skal bare være glad til og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Agnetha skrev:

Jeg tror han sa det for å gi ts klart tegn på at han ikke var interessert. Sånt sett vil hun ikke høre fra han uansett hva han sa etterpå. Og jeg tror hun skal bare være glad til og gå videre.

Skrev ikke TS at mannen hadde sagt at damene han hadde datet før ikke var lagd for forhold? Det var vel ikke han selv han mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Agnetha skrev:

Jeg tror han sa det for å gi ts klart tegn på at han ikke var interessert. Sånt sett vil hun ikke høre fra han uansett hva han sa etterpå. Og jeg tror hun skal bare være glad til og gå videre.

Sannsynligvis ja. Det er noe selvmotsigende å være på date og samtidig si at man ikke er laget for et forhold spør du meg. Hvorfor gidder man i det hele tatt å date hvis man uansett ikke ønsker et forhold? Er jo å kaste bort sin egen og andres tid. 

Anonymkode: b2f73...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha
4 minutter siden, Tutte skrev:

Skrev ikke TS at mannen hadde sagt at damene han hadde datet før ikke var lagd for forhold? Det var vel ikke han selv han mente.

Jo. Men jeg syns det virker som om han ikke var fornøyd med ts, iom at han valgte å fokusere på negativt prat om ekser istedenfor å være tilstede og nyte samtale med henne om mer positive ting. At han tok med seg mobilen på toalettet kan tyde på at han sjekket meldinger etc. (Nå sier ikke ts noe om hvor de befant seg, men om det var trygt å la tlf ligge og han tok den med seg når han bare skulle TISSE, så syns jeg det hele virker lite lovende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Agnetha skrev:

Jo. Men jeg syns det virker som om han ikke var fornøyd med ts, iom at han valgte å fokusere på negativt prat om ekser istedenfor å være tilstede og nyte samtale med henne om mer positive ting. At han tok med seg mobilen på toalettet kan tyde på at han sjekket meldinger etc. (Nå sier ikke ts noe om hvor de befant seg, men om det var trygt å la tlf ligge og han tok den med seg når han bare skulle TISSE, så syns jeg det hele virker lite lovende.)

Ja det er sant. Menn som prater negativt om ekser eller om ekser i det hele tatt er ikke positivt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis ja. Det er noe selvmotsigende å være på date og samtidig si at man ikke er laget for et forhold spør du meg. Hvorfor gidder man i det hele tatt å date hvis man uansett ikke ønsker et forhold? Er jo å kaste bort sin egen og andres tid. 

Anonymkode: b2f73...bec

Han sa ikke at han selv ikke var lagd for forhold, men at damer han har datet før, har ofte vært damer som har opplevd traumatiske ting, og derfor mener han at de ikke var lagd for forhold.

Anonymkode: d2dd0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Agnetha skrev:

Jo. Men jeg syns det virker som om han ikke var fornøyd med ts, iom at han valgte å fokusere på negativt prat om ekser istedenfor å være tilstede og nyte samtale med henne om mer positive ting. At han tok med seg mobilen på toalettet kan tyde på at han sjekket meldinger etc. (Nå sier ikke ts noe om hvor de befant seg, men om det var trygt å la tlf ligge og han tok den med seg når han bare skulle TISSE, så syns jeg det hele virker lite lovende.)

Når jeg tenker etter, klarte han å vri enkelte ting til negativt. Han sa at han hadde sjekket min facebookprofil, men dette fordi vi kommuniserte gjennom messenger. Da har han sett enkelte bilder, som f eks yndlingsferiestedet. Via messenger før daten skrev han: Vi har vært der fire ganger

Jeg: Har du? :) Jeg elsker det stedet

Han: Ja, men vi skal ikke tilbake dit igjen for å si det sånn. 

(han syntes han hadde sett det stedet nok, og klarte å vri det også til noe negativt.) 

Jeg vet ærlig talt ikke helt hva som gikk galt, men tror at han kanskje ringte med noen på do, hvorfor skulle han ellers ta med mobilen? Fikk en liten mistanke om at han kjente noen som kjenner til meg, og vet hva jeg har opplevd, at det er kanskje derfor han sa det der. Ikke vet jeg. Det er jo ikke sånn at jeg ikke fungerer i et forhold pga det. Og å dra alle damer under en kam. Han ramset videre opp om damer som han datet. "Henne datet jeg i tre måneder, jeg ville være sammen med henne, men det ville ikke hun, så jeg vet ikke hvorfor, men hun ville ikke." "En annen datet jeg og var kjærester med i fem måneder, så tok jeg henne med hjem på middag til min mor, og etter det hørte jeg aldri mer fra henne." "så har det vært litt smådating her og der..." 

Det ble plutselig mange han hadde datet, bare i løpet av dette siste året. Jeg vet ikke hvorfor han ramset opp dette, men han startet med å spørre meg hvor lenge jeg har vært singel, så jeg var ærlig, og sa at jeg hadde vært singel i ett og et halvt års tid. 

Anonymkode: d2dd0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg tenker etter, klarte han å vri enkelte ting til negativt. Han sa at han hadde sjekket min facebookprofil, men dette fordi vi kommuniserte gjennom messenger. Da har han sett enkelte bilder, som f eks yndlingsferiestedet. Via messenger før daten skrev han: Vi har vært der fire ganger

Jeg: Har du? :) Jeg elsker det stedet

Han: Ja, men vi skal ikke tilbake dit igjen for å si det sånn. 

(han syntes han hadde sett det stedet nok, og klarte å vri det også til noe negativt.) 

Jeg vet ærlig talt ikke helt hva som gikk galt, men tror at han kanskje ringte med noen på do, hvorfor skulle han ellers ta med mobilen? Fikk en liten mistanke om at han kjente noen som kjenner til meg, og vet hva jeg har opplevd, at det er kanskje derfor han sa det der. Ikke vet jeg. Det er jo ikke sånn at jeg ikke fungerer i et forhold pga det. Og å dra alle damer under en kam. Han ramset videre opp om damer som han datet. "Henne datet jeg i tre måneder, jeg ville være sammen med henne, men det ville ikke hun, så jeg vet ikke hvorfor, men hun ville ikke." "En annen datet jeg og var kjærester med i fem måneder, så tok jeg henne med hjem på middag til min mor, og etter det hørte jeg aldri mer fra henne." "så har det vært litt smådating her og der..." 

Det ble plutselig mange han hadde datet, bare i løpet av dette siste året. Jeg vet ikke hvorfor han ramset opp dette, men han startet med å spørre meg hvor lenge jeg har vært singel, så jeg var ærlig, og sa at jeg hadde vært singel i ett og et halvt års tid. 

Anonymkode: d2dd0...768

Han høres ut som litt av en gnom. En ting jeg reagerer på er der du sier han sa VI har vært der og VI skal ikke tilbake. Hvorfor sier han VI? Han høres ikke ut til å være noe å satse på og det et vel derfor damene har dumpet han. Håper du ikke tar deg altfor nær av slik dusteoppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spar deg til en mer sympatisk type :)

Anonymkode: a06fa...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Agnetha skrev:

Han høres ut som litt av en gnom. En ting jeg reagerer på er der du sier han sa VI har vært der og VI skal ikke tilbake. Hvorfor sier han VI? Han høres ikke ut til å være noe å satse på og det et vel derfor damene har dumpet han. Håper du ikke tar deg altfor nær av slik dusteoppførsel.

Han mente Vi som i han og sønnen. 

Anonymkode: d2dd0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal iallefall ikke sende han en melding eller noe, og hadde han vært interessert og/eller gentleman, så hadde han iallefall sendt en høflig melding. Men nei. Det hele ble nok bare helt feil.

Anonymkode: d2dd0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 28.5.2016 at 16.24, AnonymBruker skrev:

Var på date, og han jeg var på date med, måtte gå på do to ganger i løpet av daten. Begge gangene tok han med seg mobilen. Hva menes med det? Ene gangen, etter at han kom fra do, begynte han å prate om at de damene han har datet før, har ikke vært "Lagd for å være i forhold", fordi de har hatt traumatiske opplevelser, og opplevd traumatiske ting, sånn at de har tatt det med i forholdet... Jeg mener, at som person vokser man og modnes av alle opplevelser i livet, om det er godt eller vondt. Han forventer vel ikke at alle kvinner skal være helt fri for å oppleve vonde ting, når de har nådd voksen alder. Vil han kun date kvinner som har seilt på rosa skyer hele livet gjennom da? Er han totalt blottet for empati, og evner ikke å støtte opp og hjelpe om partneren har det litt tungt? Jeg sa ingenting, men sa at det er vel naturlig at de bærer med seg litt fra opplevelser, men at man fint kan fungere i forhold for det. Jeg sa ingenting om at jeg har opplevd vonde ting, vært i voldelige forhold, og en vond barndom. Det var første daten. Han fortalte også om en kjæreste som kutta kontakten helt med han, plutselig, dagen etter at hun hadde vært på middag hos hans mor med han, og dette etter fem måneder. Jeg begynner å lure på om hva som er årsaken til det, og også hvorfor han kan tenke på kvinner som ubrukelige fordi de har opplevd traumatiske ting? Daten var hyggelig, men jeg lurer på om han sa det fordi han egentlig ikke er interessert, eller fordi han rett og slett har det synet... 

Anonymkode: d2dd0...768

Altså, jeg er jente, men føler selv at jeg er ødelagt for forhold etter en voldtekt for nesten ti år siden. Har ikke hatt et forhold siden, og heller ikke vært interessert i et. Jeg vil tenke at flere har det synet, at de ikke orker å "deale" med de psykologiske konsekvensene, og det synes jeg burde være greit. Tror ikke han mente det "mot" deg, men heller dersom han følte at det var på vei pga. tidligere erfaringer. Jeg er fullt klar over at jeg stiller nederst på datingsstigen, dersom jeg tar opp min egen voldtekt...

Anonymkode: e59eb...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg er jente, men føler selv at jeg er ødelagt for forhold etter en voldtekt for nesten ti år siden. Har ikke hatt et forhold siden, og heller ikke vært interessert i et. Jeg vil tenke at flere har det synet, at de ikke orker å "deale" med de psykologiske konsekvensene, og det synes jeg burde være greit. Tror ikke han mente det "mot" deg, men heller dersom han følte at det var på vei pga. tidligere erfaringer. Jeg er fullt klar over at jeg stiller nederst på datingsstigen, dersom jeg tar opp min egen voldtekt...

Anonymkode: e59eb...7ed

At hva var på vei? 

 

Klem til deg, sånne opplevelser er vonde. :klem:

Anonymkode: d2dd0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...