Gå til innhold

"Ikke lagd for forhold", sa han på daten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på date, og han jeg var på date med, måtte gå på do to ganger i løpet av daten. Begge gangene tok han med seg mobilen. Hva menes med det? Ene gangen, etter at han kom fra do, begynte han å prate om at de damene han har datet før, har ikke vært "Lagd for å være i forhold", fordi de har hatt traumatiske opplevelser, og opplevd traumatiske ting, sånn at de har tatt det med i forholdet... Jeg mener, at som person vokser man og modnes av alle opplevelser i livet, om det er godt eller vondt. Han forventer vel ikke at alle kvinner skal være helt fri for å oppleve vonde ting, når de har nådd voksen alder. Vil han kun date kvinner som har seilt på rosa skyer hele livet gjennom da? Er han totalt blottet for empati, og evner ikke å støtte opp og hjelpe om partneren har det litt tungt? Jeg sa ingenting, men sa at det er vel naturlig at de bærer med seg litt fra opplevelser, men at man fint kan fungere i forhold for det. Jeg sa ingenting om at jeg har opplevd vonde ting, vært i voldelige forhold, og en vond barndom. Det var første daten. Han fortalte også om en kjæreste som kutta kontakten helt med han, plutselig, dagen etter at hun hadde vært på middag hos hans mor med han, og dette etter fem måneder. Jeg begynner å lure på om hva som er årsaken til det, og også hvorfor han kan tenke på kvinner som ubrukelige fordi de har opplevd traumatiske ting? Daten var hyggelig, men jeg lurer på om han sa det fordi han egentlig ikke er interessert, eller fordi han rett og slett har det synet... 

Anonymkode: d2dd0...768

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker ikke som han er lagd for forhold selv.

Anonymkode: cdbae...a94

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mener er vel at de tydelig har hatt "bagasje" og ikke evnet å komme seg videre, og som resultat ikke var veldig gode partnere. Jeg synes ikke det vitner om mangel på empati, det er helt menneskelig at man ikke vil ha en kjæreste som alltid er på "minussiden". 

Ellers synes jeg dette er altfor mye prat om ekser til å være en første date, og det i seg selv hadde jeg tatt som et stort rødt flagg. 

Anonymkode: 052cf...c71

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker forutinntatt spør du meg.

Anonymkode: ff322...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig samtaleemne på første date. Var det han som tok opp emnet? Virker som ganske trangsynt, alle får vel mer "bagasje" jo eldre man blir, både på godt og vondt...

Anonymkode: cc1fb...441

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en lite empatisk fyr. Klart at ingen ønsker vel først og fremst en partner som har opplevd masse kjipt, men realiteten er jo at en god del har vært i gjennom noe mindre hyggelig. Han virker forutinntatt og egoistisk. Hadde vært en dealbreaker for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som en litt spesiell type.Å legge ut om dette på første date er for meg et dårlig tegn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig positivt syn her.. høres ut som en jeg ikke ville gått videre med, men du må nesten se helhet.

Anonymkode: 9b66b...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg blir noe usikker selv, siden jeg har opplevd helt grusomme ting. Jeg har likevel mye å tilby i et forhold. Han sa på slutten at han hadde hatt det veldig hyggelig, gav klem, og sa at jeg vet hvor jeg finner han. Jeg sa likeså. Ikke hørt noe fra han på hele dagen, selv om han spurte meg i går om jeg hadde noen planer for i dag. 

Anonymkode: d2dd0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener, at som person vokser man og modnes av alle opplevelser i livet, om det er godt eller vondt. Han forventer vel ikke at alle kvinner skal være helt fri for å oppleve vonde ting, når de har nådd voksen alder. Vil han kun date kvinner som har seilt på rosa skyer hele livet gjennom da? Er han totalt blottet for empati, og evner ikke å støtte opp og hjelpe om partneren har det litt tungt? 

Anonymkode: d2dd0...768

Antagelig. 

Anonymkode: 99ade...252

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du tenker for mye.

Bare drit i det, og heller ta en dag av gangen.

Kvinners evne til å overanalysere ting og prøve lese mellom linjene, kan noen ganger feile hardt.

Anonymkode: af2b5...0f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at du henger deg så mye opp i dette. Det er jo soleklart at denne mannen ikke passer for deg, når du har en del negativ bagasje. Det er da bare fint at han sa det på første date, så slipper du å bruke mer tid på han. Du trenger en mann med mer tålmodighet, forståelse og empati. Alle menn er ikke slik, og det er vel helt greit.

Anonymkode: 44dbb...13c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har ikke gitt en enste lyd ifra seg på hele dagen, så da har ikke jeg heller mer å legge i dette. Hadde han vært interessert, så ville han ha sendt en melding i det minste.  Han gav heller ikke noe mye komplimenter, noe jeg bruker å få på date. Og når jeg tenker etter, tror jeg at han så litt ned på meg.

Anonymkode: d2dd0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han har ikke gitt en enste lyd ifra seg på hele dagen, så da har ikke jeg heller mer å legge i dette. Hadde han vært interessert, så ville han ha sendt en melding i det minste.  Han gav heller ikke noe mye komplimenter, noe jeg bruker å få på date. Og når jeg tenker etter, tror jeg at han så litt ned på meg.

Anonymkode: d2dd0...768

Tror du gjør lurt i det. Har motsatt oppfatning av deg hva angår komplimenter dog. Med masse komplimenter så tidlig tolker jeg det som en player.

Anonymkode: b13a4...bbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på date, og han jeg var på date med, måtte gå på do to ganger i løpet av daten. Begge gangene tok han med seg mobilen. Hva menes med det? Ene gangen, etter at han kom fra do, begynte han å prate om at de damene han har datet før, har ikke vært "Lagd for å være i forhold", fordi de har hatt traumatiske opplevelser, og opplevd traumatiske ting, sånn at de har tatt det med i forholdet... Jeg mener, at som person vokser man og modnes av alle opplevelser i livet, om det er godt eller vondt. Han forventer vel ikke at alle kvinner skal være helt fri for å oppleve vonde ting, når de har nådd voksen alder. Vil han kun date kvinner som har seilt på rosa skyer hele livet gjennom da? Er han totalt blottet for empati, og evner ikke å støtte opp og hjelpe om partneren har det litt tungt? Jeg sa ingenting, men sa at det er vel naturlig at de bærer med seg litt fra opplevelser, men at man fint kan fungere i forhold for det. Jeg sa ingenting om at jeg har opplevd vonde ting, vært i voldelige forhold, og en vond barndom. Det var første daten. Han fortalte også om en kjæreste som kutta kontakten helt med han, plutselig, dagen etter at hun hadde vært på middag hos hans mor med han, og dette etter fem måneder. Jeg begynner å lure på om hva som er årsaken til det, og også hvorfor han kan tenke på kvinner som ubrukelige fordi de har opplevd traumatiske ting? Daten var hyggelig, men jeg lurer på om han sa det fordi han egentlig ikke er interessert, eller fordi han rett og slett har det synet... 

Anonymkode: d2dd0...768

Poenget hans her er vel at han har kjent kvinner som ikke greier å vokse på sine erfaringer i livet.

Anonymkode: a50b2...349

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis han er gift og har barn så dater du da vel ikke han? Hæ? Er du helt korka eller?

Anonymkode: 31a5d...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han har ikke gitt en enste lyd ifra seg på hele dagen, så da har ikke jeg heller mer å legge i dette. Hadde han vært interessert, så ville han ha sendt en melding i det minste.  Han gav heller ikke noe mye komplimenter, noe jeg bruker å få på date. Og når jeg tenker etter, tror jeg at han så litt ned på meg.

Anonymkode: d2dd0...768

Her viser du jo allerede litt usikker tankegang. Han ga meg ikke komplimenter og du tror han så ed på deg, uten å få noen sikker indikasjon på det. Du og har jo et ansvar for å takke for daten, ikke bare han.

Anonymkode: a50b2...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva han egentlig legger i at han tydeligvis ikke ønsker "kvinner med bagasje". Det er normalt å ha en viss mengde bagasje jo eldre man blir, men det er noe helt annet å ha så mange plager som følge av den at man rett og slett sliter ut partneren i et forhold. Det er faktisk ikke veldig konstruktivt hvis den ene til stadighet har problemer som følge av tidligere forhold og/eller andre situasjoner. Offermentalitet er sjelden et attraktivt trekk.

Når det er sagt så virker det jo søkt å begynne å snakke om tidligere erfaringer på første date. Da syntes jeg man skal begynne med blanke kort og heller bruke det den andre sier for å vurdere om vedkommende har så mye bagasje at et forhold ikke vil være aktuelt. 

Anonymkode: b2f73...bec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvis han er gift og har barn så dater du da vel ikke han? Hæ? Er du helt korka eller?

Anonymkode: 31a5d...cc4

Han er ikke gift og har barn. Han har barn, men er singel. Så spar deg.

Anonymkode: d2dd0...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du leser for mye inn i dette.

Men han burde ikke prate om eksene så tidlig.

Kanskje han er veldig åpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...