Gå til innhold

Ulykke - løgn om hvordan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg har klart å ødelegge mye for meg selv ved å fortelle en løgn som jeg trodde ville beskytte meg, men nå sitter jeg fast. Saken har seg slik at jeg var i en ulykke i utlandet, men ingen viste at jeg var i utlandet. Jeg vil heller ikke at noen skal vite det nå på grunn av personlige grunner. Men mitt ansikt ble veldig hardt skadet, jeg ble veldig hoven over hele ansiktet, blåmerker over nesten hele ansiktet, nesen ser flatt, hoven og stor ut og kjeven er forskjøvet. Jeg synes til og med kjeven ser annerledes ut. Jeg har hjernerystelse, ansiktet mitt er i tillegg helt numment og jeg prater veldig rart. Så å skjule skadene har jeg ikke klart å skjule. 

Saken har seg nå slik at alle presser på at jeg må anmelde saken. Familie og venner skjønner ikke hvorfor jeg ikke har vært i avhør ang. denne ulykken. De mener også at jeg må søke erstatning for å rette opp i ansiktet mitt om ting ikke faller på plass. De vil også at denne ulykken skal stå på papiret slik at om jeg får varige skader så har jeg bevis på det. Jeg forstår veldig godt hva de mener, jeg vet at de vil det beste for meg. Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal svare, jeg sier jeg ikke husker noe og det gjør jeg faktisk ikke heller etter at ulykken skjedde for jeg var faktisk bevisstløs. Men siden jeg har sagt at ulykken skjedde her hjemme og at jeg satt i bilen til en venn så er familie og venner på meg om dette hele tiden. Jeg er redd for at jeg ikke lengre høres troverdig ut. Jeg vil virkelig ikke at de skal finne ut av hvor jeg var og hvorfor jeg var der jeg var. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av denne situasjonen nå. Vet at jeg vil få til svar at jeg må bare si det som det er nå, men jeg kan virkelig ikke. Vet ikke hvordan jeg kan svare på at det ikke har vært avhør eller hvorfor jeg ikke kan få erstatning. Ei heller hva som har skjedd med de som var involvert i ulykken.

Anonymkode: bd264...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke annet valg enn å gå til politiet og fortelle sannheten.

Anonymkode: 34938...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt krise om de får vite at du var i utlandet? Kan du muligens fortelle en halvsannhet - at du kom over en utrolig billig pakketur på finn til Langtvekkistan, eller fikk rabattkode/fribillett  til danskebåten av en venn som likevel ikke kunne benytte seg av den? Danskebåten gir jo vekk gratisbilletter både titt og ofte her jeg bor i hvert fall.

Anonymkode: 2ac65...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere

Jeg har klart å ødelegge mye for meg selv ved å fortelle en løgn som jeg trodde ville beskytte meg, men nå sitter jeg fast. Saken har seg slik at jeg var i en ulykke i utlandet, men ingen viste at jeg var i utlandet. Jeg vil heller ikke at noen skal vite det nå på grunn av personlige grunner. Men mitt ansikt ble veldig hardt skadet, jeg ble veldig hoven over hele ansiktet, blåmerker over nesten hele ansiktet, nesen ser flatt, hoven og stor ut og kjeven er forskjøvet. Jeg synes til og med kjeven ser annerledes ut. Jeg har hjernerystelse, ansiktet mitt er i tillegg helt numment og jeg prater veldig rart. Så å skjule skadene har jeg ikke klart å skjule. 

Saken har seg nå slik at alle presser på at jeg må anmelde saken. Familie og venner skjønner ikke hvorfor jeg ikke har vært i avhør ang. denne ulykken. De mener også at jeg må søke erstatning for å rette opp i ansiktet mitt om ting ikke faller på plass. De vil også at denne ulykken skal stå på papiret slik at om jeg får varige skader så har jeg bevis på det. Jeg forstår veldig godt hva de mener, jeg vet at de vil det beste for meg. Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal svare, jeg sier jeg ikke husker noe og det gjør jeg faktisk ikke heller etter at ulykken skjedde for jeg var faktisk bevisstløs. Men siden jeg har sagt at ulykken skjedde her hjemme og at jeg satt i bilen til en venn så er familie og venner på meg om dette hele tiden. Jeg er redd for at jeg ikke lengre høres troverdig ut. Jeg vil virkelig ikke at de skal finne ut av hvor jeg var og hvorfor jeg var der jeg var. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av denne situasjonen nå. Vet at jeg vil få til svar at jeg må bare si det som det er nå, men jeg kan virkelig ikke. Vet ikke hvordan jeg kan svare på at det ikke har vært avhør eller hvorfor jeg ikke kan få erstatning. Ei heller hva som har skjedd med de som var involvert i ulykken.

Anonymkode: bd264...4d3

Å lyve om noe så alvorlig er det dummeste du finner på. Løgnen vil bli avslørt, før eller senere. Når du har vært i utlandet så skal saken anmeldes der. Du bør kontakte en advokat og forklare hva som skjedde for å få ivaretatt dine egne rettigheter, uansett hva som har skjedd og hvor du har vært og hvorfor. Her kan vi bare gjette på at du har vært innblandet i noe kriminelt, men også kriminelle skal ivaretaes, helsemessig. 

Du kan risikere at andre kontakter politiet på dine vegner og da sitter du virkelig i saksa. Du kan og risikere å ha fått varige skader. Jeg sitter med en opplevelse av at du ikke er i stand til å forstå konsekvensene av det du har viklet deg inn i og de avgjørelsene du har tatt. 

Anonymkode: d803b...7a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Du vil ikke ha råd om at du ikke skal fortelle sannheten, så da er det eneste alternativet du har å holde på den historien du har laget deg. For gudsskyld ikke bland inn politi/andre i løgnen din! Hold deg til det du har sagt, og ikke involver noen andre. 

Jeg håper du finner ut at det er beste er å legge kortene på bordet - særlig om du trenger oppfølging/hjelp, men om ikke: Ikke ta inn andre parter enn deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil første understreke at det IKKE er noe kriminelt som har skjedd!

Grunnen til hvorfor de ikke kan vite handler litt om at min familie ikke er åpne og forståelsesfulle slik som andre familier. De er veldig konservative i tankegangen og det vil føre til mer problemer enn det som allerede er nå om de får vite det. Jeg kan ikke forklare alt til dere i detaljer, men jeg vet bare at det ikke vil ende godt. Det vil bli verre, MYE verre. Jeg kan godt fortelle sannheten til venner, de er jeg ikke redd for. Jeg trodde ikke at de skulle presse så mye på dette, hadde jeg vist det så hadde jeg bare holdt meg hjemme og ikke sagt noe til de verste skadene hadde blitt litt bedre. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå da telefonen ringer hele tiden, familien presser veldig og jeg har faktisk ingen svar. Ja, jeg løy, det var en dårlig løgn, men der og da trodde jeg ikke at det skulle bli så stort som det har blitt nå.

 

Anonymkode: bd264...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da sender du melding om at du er opptatt og derfor vil telefonen være avslått inntil videre. Dra til noen venner og bli i noen dager.

Anonymkode: 34938...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som har skjedd så er du voksen, regner jeg med, og du bestemmer selv. Stå på ditt og si at du vil ikke anmelde. Du vil komme over dette og gå videre med livet ditt. 

Dette bør familien din respektere. 

Ikke vikle deg inn i flere løgner. Men si det du skriver til oss: Du vil ikke gjøre noe mere med dette. Du vil bli frisk og gå videre. Det er sannheten. Resten trenger de ikke å vite. 

God bedring :) 

Anonymkode: b663e...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyv om at du har anmeldt da

Anonymkode: 1d289...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo myndig går jeg ut i fra? Da er det jo bare å si at du har anmeldt saken, og etter en stund sier du den ble henlagt. Mer trenger de ikke å vite. Når det er sagt så synes jeg du burde få deg en ryggrad, du kan ikke leve etter hva familien din mener resten av livet. Håper du får hjelp til å fikse ansiktet ditt. :)

Anonymkode: 9f1f7...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. 

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...