Gå til innhold

Bulgaria - tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiser til Golden sands i juni og lurer på om noen har tips til utflukter, restauranter, ting å se osv for en ung venninnegjeng?

 

På forhånd takk for hjelpen.

Anonymkode: a9d04...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reist med tog i Bulgaria. Blant høydepunktene er Plovdid med masse romerske bygninger. Den ligger midt i landet.

Anonymkode: 3a621...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der med en venninnegjeng i fjor, og det hjelper nok veldig hvis du skrur ned forventningene omtrent ti hakk. I løpet av ei uke med prøving av forskjellige restauranter langs stranda/bargata i Golden Sands fikk vi ikke maten likt en eneste gang. Maten var heller ikke spesielt god eller spesielt billig. I tillegg hadde ingen av restaurantene eget toalett eller air condition. Du kunne derimot betale litt for å bruke et offentlig toalett uten doring eller papir. Det var et lite tog der som så koselig ut, og noen party-crews som hadde forskjellige tilbud. Veiene og infrastrukturen generelt i Bulgaria er veldig dårlig, så en båttur er sikkert fint. Mitt beste Bulgariatips er uten tvil: ikke kast bort pengene deres på å reise dit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med bruker over. Ustabilt vær er det også. Den eneste fordelen med Bulgaria er at det er forholdsvis billig. Ville heller valgt et annet sted var jeg dere.

Anonymkode: 297f4...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye i Bulgaria. Liker meg mye bedre i sunny Beach enn hva jeg gjør på Golden sands. Mega forskjell. Maten var forferelig uansett hvor vi var på golden s. Ingen ting å finne på bortsett fra å feste, og til og med utelivet var noe dritt! Er et lite tog som går der, men thats it liksom. Jeg skal (mest sannsynlig) aldri tilbake dit! Mange tunge bakker som var helt jævlige i varmen også. Var uheldig med beliggenheten på hotellet som selvfølgelig lå øverst i en av disse bakkene. Ble mye taxi- bare for 700 meter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 05/06/2016 at 17.18, Rosaprosa20 skrev:

Jeg var der med en venninnegjeng i fjor, og det hjelper nok veldig hvis du skrur ned forventningene omtrent ti hakk. I løpet av ei uke med prøving av forskjellige restauranter langs stranda/bargata i Golden Sands fikk vi ikke maten likt en eneste gang. Maten var heller ikke spesielt god eller spesielt billig. I tillegg hadde ingen av restaurantene eget toalett eller air condition. Du kunne derimot betale litt for å bruke et offentlig toalett uten doring eller papir. Det var et lite tog der som så koselig ut, og noen party-crews som hadde forskjellige tilbud. Veiene og infrastrukturen generelt i Bulgaria er veldig dårlig, så en båttur er sikkert fint. Mitt beste Bulgariatips er uten tvil: ikke kast bort pengene deres på å reise dit.

Nåja, det er positive og negative erfaringer med ett hvert sted man drar til.

Anonymkode: 1bf98...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5.6.2016 at 17.18, Rosaprosa20 skrev:

Jeg var der med en venninnegjeng i fjor, og det hjelper nok veldig hvis du skrur ned forventningene omtrent ti hakk. I løpet av ei uke med prøving av forskjellige restauranter langs stranda/bargata i Golden Sands fikk vi ikke maten likt en eneste gang. Maten var heller ikke spesielt god eller spesielt billig. I tillegg hadde ingen av restaurantene eget toalett eller air condition. Du kunne derimot betale litt for å bruke et offentlig toalett uten doring eller papir. Det var et lite tog der som så koselig ut, og noen party-crews som hadde forskjellige tilbud. Veiene og infrastrukturen generelt i Bulgaria er veldig dårlig, så en båttur er sikkert fint. Mitt beste Bulgariatips er uten tvil: ikke kast bort pengene deres på å reise dit.

Helt enig med deg. Bulgaria sugde. Og jeg kom fra Albania og Romania. Jeg ville helle dratt til Bosnia eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgaria kan være både dårlig eller bra.

Velger man et billig hotell uten å sjekke beliggenheten så er man naiv.

Har man ikke sett noe av innlandet før man dømmer et helt land så er man fryktelig snever.

Alle land har et variert tilbud. Reiser man forbi turisthølene så forandrer opplevelsene seg alltid stort sett til det bedre.

Men 99% er for late til å se mer enn det som finnes rett utenfor dårlige charterhoteller.

Kjøp det en guidebok for hele landet og opplev f.eks. noen togturer før dere dømmer et helt land!

Anonymkode: 3a621...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bulgaria kan være både dårlig eller bra.

Velger man et billig hotell uten å sjekke beliggenheten så er man naiv.

Har man ikke sett noe av innlandet før man dømmer et helt land så er man fryktelig snever.

Alle land har et variert tilbud. Reiser man forbi turisthølene så forandrer opplevelsene seg alltid stort sett til det bedre.

Men 99% er for late til å se mer enn det som finnes rett utenfor dårlige charterhoteller.

Kjøp det en guidebok for hele landet og opplev f.eks. noen togturer før dere dømmer et helt land!

Anonymkode: 3a621...86f

Jeg har vært i Sofa, det var et høl. Alle stedene var egentlig dårlig. Og jeg holdt på å miste hånden når jeg stakk den ut av et togvindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...