Gå til innhold

Flytte fra omgangskretsen for å få jobb...


Tåkedis

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg litt på vei her.... Jeg (21) har lenge visst AKKURAT hvilket studie jeg skal velge, men så klarte jeg å tukle det til med søknaden slik at førstevalget mitt ikke står på lista i det hele tatt lenger:cry3:Får ikke gjort noe med det nå, så jeg prøver å skaffe meg en deltidsjobb (helt umulig!), og heller søke igjen til neste år. Alle de beste vennene mine og resten av omgangskretsen min bor fortsatt her i hjembyen min, som er årsaken til at jeg egentlig ikke ønsker å flytte vekk. Men så har det seg slik at jeg har fått et jobbtilbud på et callsenter i Irland gjennom venninna mi. Hun flytter alikevel tilbake hit til sommeren, som betyr at jeg evt forblir der alene. Jeg har jo ikke lyst til å dra fra vennene mine, men jeg kan ikke loke rundt i et helt år til heller... Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde reist avgårde til Irland, du treffer jo folk der som du kan henge med. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tåkedis skrev:

Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg litt på vei her.... Jeg (21) har lenge visst AKKURAT hvilket studie jeg skal velge, men så klarte jeg å tukle det til med søknaden slik at førstevalget mitt ikke står på lista i det hele tatt lenger:cry3:Får ikke gjort noe med det nå, så jeg prøver å skaffe meg en deltidsjobb (helt umulig!), og heller søke igjen til neste år. Alle de beste vennene mine og resten av omgangskretsen min bor fortsatt her i hjembyen min, som er årsaken til at jeg egentlig ikke ønsker å flytte vekk. Men så har det seg slik at jeg har fått et jobbtilbud på et callsenter i Irland gjennom venninna mi. Hun flytter alikevel tilbake hit til sommeren, som betyr at jeg evt forblir der alene. Jeg har jo ikke lyst til å dra fra vennene mine, men jeg kan ikke loke rundt i et helt år til heller... Hva skal jeg gjøre?

Pælm deg avsted til Irland. Gi flatt faen for at studiet røk i år, hadde jeg vært deg hadde jeg gladelig tatt et år med jobb FØR studietiden. Erfaring er kjempe viktig, uansett hvor det er fra, når du skal ut i jobb. Du kan spare deg opp litt penger OG får erfaring og forhåpentligvis noen nye venner. Dette blir kjempebra, kast deg avsted og lykke til! 

Anonymkode: 7cc3c...abd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kanskje uansett reise fra venner når du skal studere, så det er ikke store forskjellen på dette. Om du er litt utadvendt og selvstendig blir dette bare en opplevelse. Dessuten får du god trening i språket og får oppleve en annen kultur. Sørg for å ha skriftlig kontrakt i orden før du drar! Og så kan du vel forhøre deg med venninna di som allerede er der om hvordan hun har likt seg der borte? 

Anonymkode: 185dd...c83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis til Irland! Dette blir en kjempeopplevelse. Husk at man som oftest angrer på det man ikke gjør, ikke det man gjør.

Anonymkode: 562e9...0fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg skjønner ikke at dette er noe å tenke på en gang! 😂 Reis! Helt perfekt mulighet siden det uansett ikke ble studier. Vennene dine her her når du kommet hjem igjen og du får nye venner i Irland.

Anonymkode: 543b5...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...