Gå til innhold

Gode pizzeriaer i Oslo (utenom de ''kjente'')?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet dere om noen høykvalitets pizza-sjapper i Oslo?

Da snakker jeg ikke Peppes eller Dolly, heller ikke Domino's og Pizzabakeren.

Jeg snakker om disse små filiaene eid av familier gjennom generasjoner, de du stikker innom for å få følelsen av at du får noe ''lokalt'' og ikke masseprodusert. Gjerne take-away.

Har bare kommet borti to til nå, og begge smakte like bra på sine måter, men var bare vanskelig å sammenligne når man ikke finner sitt eget lille ''feriested'' uten flere alternativer. Den ene ga meg dog diare, så altfor skitten pizza skal det ikke være, det skal bare ikke være en masseprodusert bedrift.

Anonymkode: 39772...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cin Cin Cafè har utrolig god pizza! Kokken er italiensk og henter selv mange av råvarene fra Italia. Anbefales! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Hells Kitchen på Youngstorget har utrolig god pizza! Og Lofthus Samvirkelag på Torshov/Sandaker er også veldig bra.

Anonymkode: 5dc55...f6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofthus er også på Tranen på Kiellands Plass. Nydelig, og litt uvanlig pizza. 

Anonymkode: f2595...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza da mimmo på Frogner har fantastisk pizza! Bittelite sted med bare noen få bord, stemningsfullt, super service og som sagt veldig god mat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Egon sin pizzalunchbuffet, da kan jeg bruke en hel dag til å spise meg mett. Den er eid av en liten familie som heter Egon-banden, de har laget noen filmer også.

De har også salat, så den passer seg for damer også. Ølen er litt stivt priset da, men etter en 7-9 stykker gjør det meg ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes Ladegården fremdeles? Der har/hadde de god pizza iallefall.

Anonymkode: d2630...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bananfluggu skrev:

Pizza da mimmo på Frogner har fantastisk pizza! Bittelite sted med bare noen få bord, stemningsfullt, super service og som sagt veldig god mat.

Kunne ikke vært mer uenig. Er det lenge siden du har vært der? Jeg hadde lenge hatt lyst til å spise på Pizza da mimmo, men Gud så skuffet jeg ble. Pizzaen bestod av en svær bunn med litt fyll i midten og smakte utrolig tamt. Skal ikke spise der igjen.

Pizza Panchetta har utrolig god take away pizza. Mine favoritter er nr. 29 og nr. 32. Anbefales! Rimelig og veldig godt. 

Anonymkode: 2f65b...0ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke vært mer uenig. Er det lenge siden du har vært der? Jeg hadde lenge hatt lyst til å spise på Pizza da mimmo, men Gud så skuffet jeg ble. Pizzaen bestod av en svær bunn med litt fyll i midten og smakte utrolig tamt. Skal ikke spise der igjen.

Pizza Panchetta har utrolig god take away pizza. Mine favoritter er nr. 29 og nr. 32. Anbefales! Rimelig og veldig godt. 

Anonymkode: 2f65b...0ff

Det er vel et års tid siden jeg var der sist, ja. Men var der jevnlig før og har aldri hatt dårlige opplevelser. Tynn, god bunn, deilige smaker, alltid likt deres hvite pizzaer best.

Pancetta derimot (den i Kirkeveien) synes jeg har helt medium pizza. Helt ok, men alt smaker så likt! Det er den derre...liksom-italiano-men-ikke-helt-smaken som mange slike steder har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke vært mer uenig. Er det lenge siden du har vært der? Jeg hadde lenge hatt lyst til å spise på Pizza da mimmo, men Gud så skuffet jeg ble. Pizzaen bestod av en svær bunn med litt fyll i midten og smakte utrolig tamt. Skal ikke spise der igjen.

Pizza Panchetta har utrolig god take away pizza. Mine favoritter er nr. 29 og nr. 32. Anbefales! Rimelig og veldig godt. 

Anonymkode: 2f65b...0ff

Jeg er veldig enig med deg! Jeg har vært på Pizza da Mimmo to ganger, første gang i 2006, og så på nytt igjen i fjor (fordi jeg ble overtalt av noen venninner :rolleyes: )

Jeg synes pizzaen der er skikkelig oppskrytt, og absolutt ikke blant de bedre i Oslo. Lokalet er jo forsåvidt koselig og intimt, men definitivt ikke koselig nok til å veie opp for den kjipe pizzaen...

Anonymkode: 5dc55...f6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig enig med deg! Jeg har vært på Pizza da Mimmo to ganger, første gang i 2006, og så på nytt igjen i fjor (fordi jeg ble overtalt av noen venninner :rolleyes: )

Jeg synes pizzaen der er skikkelig oppskrytt, og absolutt ikke blant de bedre i Oslo. Lokalet er jo forsåvidt koselig og intimt, men definitivt ikke koselig nok til å veie opp for den kjipe pizzaen...

Anonymkode: 5dc55...f6f

Ja, ikke sant!! Skjønner ikke hvordan de kan ha så godt rykte?! Vanvittig oppskrytt! Var nesten ikke noe fyll, kun litt i midten og det smakte så tamt. Prøvde å ta på olje og salt, men hjalp ingenting på den kjipe smaken. Ikke verdt 200kr for den bunnen med litt skinke (ikke god skinke, men typisk billig skinke uten smak) og sopp i midten.. Ikke noe smak på pizzasausen heller.. 

Noen som har spist pizza på Villa Paradiso forresten? Var det bra?

Anonymkode: 2f65b...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pizzeria la pietra på Vålerenga! Alltid vært fornøyd! Har bare kjøpt takeaway der, men de har noen bord også, men ikke de hyggeligste lokalene, så best for tale away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktøren på Løkka

Anonymkode: 545cf...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 28.5.2016 at 21.13, amativeReflection skrev:

Jeg liker Egon sin pizzalunchbuffet, da kan jeg bruke en hel dag til å spise meg mett. Den er eid av en liten familie som heter Egon-banden, de har laget noen filmer også.

De har også salat, så den passer seg for damer også. Ølen er litt stivt priset da, men etter en 7-9 stykker gjør det meg ingenting.

Syns det er sykt rart at du tror damer må velge salat?

Anonymkode: 264e4...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er sykt rart at du tror damer må velge salat?

Anonymkode: 264e4...f72

Jeg digger at det akkurat den biten av innlegget mitt du føler er unøyaktig. Jeg har ingen formening om hva kvinner skal spise, men jeg har observert at mange kvinner liker å spise salat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa paradiso på løkka! hvis du går rundt hjørnet har de også en liten sjappe som hører til villa , de har hjemmelaget foccacia som bunn! Og masse forskjellige tilbehør oppå, mye utenom det vanlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...