Gå til innhold

fjernkontroll ødelagt, hvor kjøpe ny?


Michonne

Anbefalte innlegg

Fikk ny tv for 2 dager og vet ikke hva som skjedde. Hadde besøk... men det rant vann i fra fjernkontrollen den var klissvåt. Kjedelig. Hvor kjøper man ny? Clas olson? Eller må jeg ha samme merket som er på tven på fjernkontrollen?

Har rett og slett ikke peilig på sånt. Finnes det en app? Hørt om noe sånt. 

Ja noen som vet noe? en kontroll som ikke koster så mye? Håper på svar :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Logitech har noen, og de kan du programere fra weben. Jeg gjorde det med min som nå et pensjonert. Ellers er det noen du kan programere fra den gamle, men det går ikke nå.

Men for alt det jeg vet, kan det jo hende det et å få ferdigprogramerte universal fjernkontroller også

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids ringe forhandler hvor TVen ble kjøpt for å forhøre deg om de selger separate fjernkontroller. Ha gjerne klart produsent samt modellnummer klart på forhånd. Mulig det finnes en "universal-kontroller" på markedet også, og da spørs det om den er kompatibel med din TV.

Eventuelt kan du ta ut batteriet på din nåværende kontroller, og la den tørke ordentlig. Eksempelvis på et bad hvor det er varmt i noen dager for så å prøve ut om den fungerer i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok litt an på hvilke funksjoner du har på TVen. Hvis det er en ny tv med en del menyer og funksjoner tror jeg nok du må skaffe en original fjernkontroll, evt søk på nettet etter tv modell og fjernkontroll. Hvis du derimot kun forventer å kunne bytte kanal og endre lydstyrke så kan det hende en uoriginal fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan evt legge den fuktige fjernkontrollen uten batterier i en pose med ris. Ris tiltrekker seg fuktighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanskelig å kontakte tvbutikken å spørre der? 

Anonymkode: 70137...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...