Gå til innhold

Noen som har blitt gravide før de fikk tilbake mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ventet på mensen i 6 mnd. nå etter at jeg sluttet på pillen. Er det fremdeles vits at vi styrer på og har sex hver dag i tilfelle eggløsning skjer, selv om jeg ikke har fått mensen tilbake?

Anonymkode: 2c3f6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en SA og da fikk jeg aldri mensen tilbake før 9 mnd etter :) Ble altså gravid på den første EL, men vet ikke om det er det samme som du tenker på..

Anonymkode: d774b...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du det er styr å ha sex? 

Anonymkode: f20fb...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du det er styr å ha sex? 

Anonymkode: f20fb...14e

ja syntes annenhver dag er litt styr. Ikke bare hyppigheten, men at det MÅ være annenhver dag. "oj nå er det torsdag, så nå må vi pule" er liksom ikke så romantisk...

 

TS

Anonymkode: 2c3f6...22f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en SA og da fikk jeg aldri mensen tilbake før 9 mnd etter :) Ble altså gravid på den første EL, men vet ikke om det er det samme som du tenker på..

Anonymkode: d774b...7fb

ja det er det jeg tenker på. kommer eggløsning alltid FØR mensen liksom? Eller er det litt høna og egget? Takk for svar...

 

TS

Anonymkode: 2c3f6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja det er det jeg tenker på. kommer eggløsning alltid FØR mensen liksom? Eller er det litt høna og egget? Takk for svar...

 

TS

Anonymkode: 2c3f6...22f

Eggeløsning kommer alltid før mensen ja :) 

 

Når egget kommer ned til livmoren uten å ha blitt befruktet, slik det som oftest gjør, vil egget støtes ut sammen med det "redet" som har bygd seg opp og da blør kvinnen i noen dager. Da har altså ikke noe egg blitt befruktet i eggeløsningen, noe som tilsier at eggeløsningen alltid kommer før mensen (ca 14 dager før).

Anonymkode: d774b...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eggeløsning kommer alltid før mensen ja :) 

 

Når egget kommer ned til livmoren uten å ha blitt befruktet, slik det som oftest gjør, vil egget støtes ut sammen med det "redet" som har bygd seg opp og da blør kvinnen i noen dager. Da har altså ikke noe egg blitt befruktet i eggeløsningen, noe som tilsier at eggeløsningen alltid kommer før mensen (ca 14 dager før).

Anonymkode: d774b...7fb

Det for mening ja. Takk for svar!

 

ts

Anonymkode: 2c3f6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja det er det jeg tenker på. kommer eggløsning alltid FØR mensen liksom? Eller er det litt høna og egget? Takk for svar...

 

TS

Anonymkode: 2c3f6...22f

Du kan teoretisk bli gravid straks eggløsningen kommer i gang, altså uten å ha få mens tilbake hvis du befruktes på 1. eggløsning. Men du vet ikke når det vil skje..kanskje heller ha sex når du har lyst og vil en stund? Du kan bli gravid likevel. Og når du får mensen tilbake, hvis du ikke blir gravid før? Da vet du at du kan bli gravid og kan starte opp prøving på alvor med "tvangssex"

Det er bare er noen dager i mnd du kan bli gravid når syklus er i gang igjen. Du trenger altså bare ha "tvangssex" annen hver dag en ukes tid hver måned. 

 

 

 

Anonymkode: 5c9c3...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid 2 uker etter p-pilleslutt. Så, ja, det er fult mulig å bli gravid før du får mensen tilbake. Jeg hadde ikke fått noen mens, men hadde eggløsning to uker etter jeg sluttet på pillen.. Og ble dermed gravid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid igjen rett etter en SA uten å ha hatt mensen først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan teoretisk bli gravid straks eggløsningen kommer i gang, altså uten å ha få mens tilbake hvis du befruktes på 1. eggløsning. Men du vet ikke når det vil skje..kanskje heller ha sex når du har lyst og vil en stund? Du kan bli gravid likevel. Og når du får mensen tilbake, hvis du ikke blir gravid før? Da vet du at du kan bli gravid og kan starte opp prøving på alvor med "tvangssex"

Det er bare er noen dager i mnd du kan bli gravid når syklus er i gang igjen. Du trenger altså bare ha "tvangssex" annen hver dag en ukes tid hver måned. 

 

 

 

Anonymkode: 5c9c3...c33

Ja jeg vet det, det er bare at vi har ventet så mang mnd. At jeg føler vi ikke har 'råd' til å gå glipp av en eggløsning... Vi har kuttet ned til annenhver dag, men det er ikke spesielt lystbetont lengre :( sex for sexens skyld er utrolig mye bedre enn sex for befruktningens skyld...

 

ts

Anonymkode: 2c3f6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet det, det er bare at vi har ventet så mang mnd. At jeg føler vi ikke har 'råd' til å gå glipp av en eggløsning... Vi har kuttet ned til annenhver dag, men det er ikke spesielt lystbetont lengre :( sex for sexens skyld er utrolig mye bedre enn sex for befruktningens skyld...

 

ts

Anonymkode: 2c3f6...22f

:(  Skjønner at det er kjipt å gå å vente og at du vil at alt skal skje nå..

Anonymkode: 5c9c3...c33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen og få resept på primulot-N. Det kan få i gang syklusen din.

Anonymkode: 36544...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 31. mai 2016 at 19.31, AnonymBruker skrev:

Gå til legen og få resept på primulot-N. Det kan få i gang syklusen din.

Anonymkode: 36544...2aa

Oj! Interessant.  Kan man bare be om det? Jeg trodde man uansett måtte gå et år før man får noe hjelp?

 

ts

Anonymkode: 2c3f6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp samme erfaringer som deg. Dro til gynekolog og fikk resept på pergotime. Første mens kom akkurat 6 mnd etter prevensjonslutt. Utrolig ustabilt da. Hittil har det kun gått en ukes tid og har mensen noen timer hver dag, men ikke om natta. Ofte u gang etter første måltid.

Anonymkode: fec69...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj! Interessant.  Kan man bare be om det? Jeg trodde man uansett måtte gå et år før man får noe hjelp?

 

ts

Anonymkode: 2c3f6...22f

når det kommer til mensen så er det et halvt år man skal vente fordi det kan ta så lang tid å stabilisere hormoner osv. men skjer det ikke noe innen den tid så drar man til legen :)

Anonymkode: 3b2bb...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp samme erfaringer som deg. Dro til gynekolog og fikk resept på pergotime. Første mens kom akkurat 6 mnd etter prevensjonslutt. Utrolig ustabilt da. Hittil har det kun gått en ukes tid og har mensen noen timer hver dag, men ikke om natta. Ofte u gang etter første måltid.

Anonymkode: fec69...291

kan jeg spørre om hvordan syklusen din var før du begynte på prevensjon? Jeg val liksom helt stabil før, og har alltid kunnet stille klokken etter mensen, men etter prevensjonsslutt, så er alt bare tull...

 

TS

Anonymkode: 2c3f6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

når det kommer til mensen så er det et halvt år man skal vente fordi det kan ta så lang tid å stabilisere hormoner osv. men skjer det ikke noe innen den tid så drar man til legen :)

Anonymkode: 3b2bb...e4a

ok, takk for svar. Da bør jeg kanskje komme meg til legen...

 

TS

Anonymkode: 2c3f6...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...