Gå til innhold

Jeg er gravid, han vil ikke at jeg skal beholde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg var gravid for noen uker siden. Jeg fortalte det til han og reaksjonen hans var at vi uansett hva jeg valgte kom til å finne en løsning på det og at han skulle støtte meg, men det beste hadde vært om jeg tok abort og at vi heller prøvde igjen om noen år. Jeg er egentlig kjempe enig, men jeg tror ikke jeg klarer å ta abort. Jeg har tatt abort med han for noen år siden også og da slet jeg med det ganske lenge etterpå.  ( Jeg går på p sprøyte så prøver ikke dette med vilje og forgje gang var det p stav..)

Er det super egoistisk av meg å beholde ? 

Anonymkode: 3c83e...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

Du har tatt en abort en gang og har kjent på følelsen allerede, så da er spørsmålet om du vil kunne leve med det en gang til. Vi er så heldige at vi bestemmer dette helt selv, men om han ikke vil ha et barn så må du evt regne med å bli alenemor, er det noe du vil klare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du er ikke! egoistisk om du beholder. Det er superegoistisk og ganske ekkel tankegang fra hans side, at han vil at du skal ta livet av fosteret du bærer nå, til fordel for et annet barn dere kan få om noen få år Det er liv det er snakk om, ikke en ny sofa. 

Anonymkode: a3a56...c31

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at han ikke ville gått fra meg hvis jeg ønsket å beholde, og han hadde nok begynt å glede seg etterhvert, er bare veldig vanskelig å måtte ta valget alene, føler meg som den egoisten som må ta det valget når jeg vet hva han tenker om saken. 
Føler at hvis jeg tar abort så kan det jo hende jeg blir fort gravid igjen. Prevensjon har aldri fungert optimalt på meg, og han vil jo ikke bruke kondom selv. Og jeg orker ikke alle abortene, jeg tar det så innpå meg.
TS

Anonymkode: 3c83e...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at han ikke ville gått fra meg hvis jeg ønsket å beholde, og han hadde nok begynt å glede seg etterhvert, er bare veldig vanskelig å måtte ta valget alene, føler meg som den egoisten som må ta det valget når jeg vet hva han tenker om saken. 
Føler at hvis jeg tar abort så kan det jo hende jeg blir fort gravid igjen. Prevensjon har aldri fungert optimalt på meg, og han vil jo ikke bruke kondom selv. Og jeg orker ikke alle abortene, jeg tar det så innpå meg.
TS

Anonymkode: 3c83e...61e

:hjerte:støtte:hjerte:

Anonymkode: 98641...b58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at han ikke ville gått fra meg hvis jeg ønsket å beholde, og han hadde nok begynt å glede seg etterhvert, er bare veldig vanskelig å måtte ta valget alene, føler meg som den egoisten som må ta det valget når jeg vet hva han tenker om saken. 
Føler at hvis jeg tar abort så kan det jo hende jeg blir fort gravid igjen. Prevensjon har aldri fungert optimalt på meg, og han vil jo ikke bruke kondom selv. Og jeg orker ikke alle abortene, jeg tar det så innpå meg.
TS

Anonymkode: 3c83e...61e

Seriøst? Han vil ikke bruke optimalt med prevensjon, men han vil heller ikke at du skal bli gravid??? Mest idiotiske jeg har hørt. Da synes jeg at dere burde ta konsekvensene og beholde, istedefor å holde på med abort.

 

Anonymkode: 43cb3...bf5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg orker ikke alle abortene, jeg tar det så innpå meg.

Anonymkode: 3c83e...61e

Da bør du absolutt ikke ta abort.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det super egoistisk av meg å beholde ? 

Anonymkode: 3c83e...61e

Hva er egoistisk med å ikke ta abort? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Er det super egoistisk av meg å beholde ? 

Anonymkode: 3c83e...61e

Vil du beholde fordi du ikke klarer å ta abort eller fordi du faktisk har lyst på barnet? For jeg synes det er en stor forskjell...

Anonymkode: f9ec0...538

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Testosteron skrev:

Hva er egoistisk med å ikke ta abort? 

At det ikke passer sånn egentlig pga jobb. Og siden han ikke vil og jeg da tar en avgjørelse om noe som kommer til å forandre han sitt liv uten at han har så mye å si om det..

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du beholde fordi du ikke klarer å ta abort eller fordi du faktisk har lyst på barnet? For jeg synes det er en stor forskjell...

Anonymkode: f9ec0...538

Jeg har lyst på barnet og derfor klarer jeg ikke abort.
TS

Anonymkode: 3c83e...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst på barnet og derfor klarer jeg ikke abort.
TS

Anonymkode: 3c83e...61e

Da bør du beholde det! :) 

Anonymkode: f9ec0...538

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du er ikke! egoistisk om du beholder. Det er superegoistisk og ganske ekkel tankegang fra hans side, at han vil at du skal ta livet av fosteret du bærer nå, til fordel for et annet barn dere kan få om noen få år Det er liv det er snakk om, ikke en ny sofa. 

Anonymkode: a3a56...c31

Så enig i dette !!

Anonymkode: e8368...fd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver i HI at du er "egentlig kjempe enig" om at dere skal vente, og lenger ned skriver du at du "har lyst på barnet"?

Du er hormonell nå, så det er forståelig at du er forvirret og ikke kan tenke klart. Jeg synes (ulikt andre) at det er fint at du tenker på hva kjæresten din mener. Dere er to stykker som ville blitt foreldre, ikke en. Din mening veier selvsagt like tungt som hans, men hans er da ikke irrelevant.

Personlig ville jeg ikke båret frem et barn som ikke var 100% ønsket fra begges foreldres side - det ville vært for vanskelig for meg. Men det er meg. 

Jeg ville booket en legetime og bedt om noen å snakke med. Da kan du samtidig ta opp prevensjon, kanskje spiral el.l. er noe for deg. 

Anonymkode: 72677...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du er ikke! egoistisk om du beholder. Det er superegoistisk og ganske ekkel tankegang fra hans side, at han vil at du skal ta livet av fosteret du bærer nå, til fordel for et annet barn dere kan få om noen få år Det er liv det er snakk om, ikke en ny sofa. 

Anonymkode: a3a56...c31

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det ikke passer sånn egentlig pga jobb. Og siden han ikke vil og jeg da tar en avgjørelse om noe som kommer til å forandre han sitt liv uten at han har så mye å si om det..

Anonymkode: 3c83e...61e

Men det er jo han som er egoistisk som bare tenker på seg selv, og som forsøker å få deg til å ta abort selv om du har store samvittighetskvaler med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant ut at jeg var gravid for noen uker siden. Jeg fortalte det til han og reaksjonen hans var at vi uansett hva jeg valgte kom til å finne en løsning på det og at han skulle støtte meg, men det beste hadde vært om jeg tok abort og at vi heller prøvde igjen om noen år. Jeg er egentlig kjempe enig, men jeg tror ikke jeg klarer å ta abort. Jeg har tatt abort med han for noen år siden også og da slet jeg med det ganske lenge etterpå.  ( Jeg går på p sprøyte så prøver ikke dette med vilje og forgje gang var det p stav..)

Er det super egoistisk av meg å beholde ? 

Anonymkode: 3c83e...61e

Han sier han støtter deg uansett ogdu har tidligere slitt etter en abort før. Nei jeg syns ikke det er egoistisk å beholde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver i HI at du er "egentlig kjempe enig" om at dere skal vente, og lenger ned skriver du at du "har lyst på barnet"?

Du er hormonell nå, så det er forståelig at du er forvirret og ikke kan tenke klart. Jeg synes (ulikt andre) at det er fint at du tenker på hva kjæresten din mener. Dere er to stykker som ville blitt foreldre, ikke en. Din mening veier selvsagt like tungt som hans, men hans er da ikke irrelevant.

Personlig ville jeg ikke båret frem et barn som ikke var 100% ønsket fra begges foreldres side - det ville vært for vanskelig for meg. Men det er meg. 

Jeg ville booket en legetime og bedt om noen å snakke med. Da kan du samtidig ta opp prevensjon, kanskje spiral el.l. er noe for deg. 

Anonymkode: 72677...792

Men han sier jo at de finner en løsning på det uansett hva hun velger. Ser ikke helt at han er totalt negativ til at ts beholder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha barnet så beholder du :) høres ut som vår situasjon for 5 år siden. Jeg valgte å beholde og begge er veldig glad for det i dag 😊 høres ikke ut som om han er helt uvillig heller. God klem og lykke til <3 dette fikser du! 

Anonymkode: 29c74...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold barnet. Dersom han ikke er enig kan du la være å beholde barnets far.

Anonymkode: b069d...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...