Gå til innhold

Hvor gammel var du da du kjøpte hytte?


Ny Bruker

Hyttekjøp  

11 stemmer

  1. 1. Hvor gamle var dere?

    • før 30 år
      1
    • 30-35 år
      3
    • 35-40 år
      4
    • 40-45 år
      2
    • 45-50 år
      0
    • 50+ år
      1


Anbefalte innlegg

Dere som sparte/tok opp et lån til hytte selv. Altså ikke noe arv eller hjelp fra familien, men bare penger du (og evt. partneren din) tjente. Hvor gamle var dere da dere forstod at det er greit og kanskje også lurt å kjøpe en hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hytte selv, men ser i min omgangskrets at de fleste som kjøper hytte kjøper det i alderen mellom 35-40 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg var 39. 
Det er ikke så mange i vennegjengen som har hytte, og de som har skaffet seg hytte har vært i aldersspekteret 30 - 45. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygde selv da jeg var 8.

Anonymkode: 618f9...189

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytte? Først må folk komme seg inn på boligmarkedet før en tenker tanken hytte

Anonymkode: 2dd79...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første pri er vel og ha tid til å bruke hytten du kjøper. Noe veldig mange ikke har, men samfunnet idag er ikke skapt for at folk kjøper det de trenger. Dem kjøper ting for og imponere naboen, venner osv.. Noe som blir helt feil. Dem synker seg ned i gjelden, og blir ikke gjeldsfri før dem dør engang. Litt trist egentlig. Kjøp en hytte om du har tid, og penger. Det er det vel ikke så mange som har idag?

Anonymkode: 3f81a...1f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med dette, da jeg er i starten av 20-årene. Men jeg kan jo svare for foreldrene mine. De startet livet sammen som 19 åringer uten noen penger, og kjøpte seg hytte for tre år siden, i en alder av 43-44. De har aldri arvet noen penger eller fått hjelp.

Anonymkode: 31b69...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.5.2016 at 8.13, Ny Bruker skrev:

Dere som sparte/tok opp et lån til hytte selv. Altså ikke noe arv eller hjelp fra familien, men bare penger du (og evt. partneren din) tjente. Hvor gamle var dere da dere forstod at det er greit og kanskje også lurt å kjøpe en hytte?

Det kan aldri bli lønnsomt, om det er det du mener med lurt.

Anonymkode: 13f3a...8ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan aldri bli lønnsomt, om det er det du mener med lurt.

Anonymkode: 13f3a...8ec

Hva mener du med aldri? 

Hvis du isolert sett ser på det siste året har det vært en prisstigning på 6%. Selv med lån vil du kunne tjene på dette. 

http://eiendomnorge.no/boligprisstatistikken/#fritidsstatistikker

 

Anonymkode: 471ed...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Hvis jeg skal kjøpe hytte, blir det nok når jeg er enten 30-35 år eller 35-40 år. Jeg HAR en hytte, men det kan jo hende at noen tenner på den og jeg må kjøpe ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan aldri bli lønnsomt, om det er det du mener med lurt.

Anonymkode: 13f3a...8ec

Tja, for oss stod det mellom å kjøpe en hytte rett utenfor byen, eller selge leilighet og kjøpe et hus med hage i byen. Vi beholdt leilighet, kjøpte hytte, er veldig fornøyd med den fordelingen av tid og penger og "sparte" noe på det et slikt hus ville kostet oss.

Anonymkode: 014cf...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, for oss stod det mellom å kjøpe en hytte rett utenfor byen, eller selge leilighet og kjøpe et hus med hage i byen. Vi beholdt leilighet, kjøpte hytte, er veldig fornøyd med den fordelingen av tid og penger og "sparte" noe på det et slikt hus ville kostet oss.

Anonymkode: 014cf...c28

Samme for oss. Vi har spart mye på å kjøpe hytte istedenfor å flytte nærmere byen. Dette er også fordi vi bruker den veldig mye og virkelig er som vårt "andre hjem".

Anonymkode: 56e24...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi kjøpte hytta vår var jeg 27 og mannen min 33. Vi kom tilfeldigvis over drømmehytta og slo til. Vi bruker den mest i sommerhalvåret, den ligger ved sjøen. 

Anonymkode: 22041...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte hyttetomt da vi var rundt 30 og noen år senere var hytta bygd og klar til innflytning. For oss har det vært en god investesring, vi brukte i overkant av to millioner på tomt og bygging, nå er hytta verdt nesten det dobbelte. Men vi trives så godt med den at det ikke er aktuelt å selge, så det er jo penger vi ikke har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...