Gå til innhold

Hvordan få normal døgnrytme?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter mangen år me skift jobbing er jeg helt tullerusk. Jeg har blitt et c-menneske. 

Jeg greier greier ikke å stå opp kl 7/8 å være våken til 10/11 på kvelden. Blir dau trøtt mitt på dagen må kjempe om å ikke sove middag. (Som ofte kan bli 2-3 timer) og hvis jeg holder ut så orker jeg ingenting!  

Jobber jeg dag vakt så må jeg hjem å sove for å i heletatt ha energi til å lage middag. 

Men står jeg opp sent alt fra 12-5 (hvis jeg har jobbet natt) har jeg ingen problem med å være våken 16 timer og fungere normalt. 

Har flere ganger gått på melatonin for å balansere søvnhormon, ikke altid det har effekt. Har lampe som simulerer dagslys, vekker med der og da men det varer ikke lenge. 

Hjelp! :(  

Anonymkode: f349f...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktig å få nok søvn i en slik overgang. 

Det er trikset mitt for å unngå jetlag. Jeg prøver å sette av tid både rett før jeg reiser, og når jeg er kommet frem, til å sove meg inn i den nye døgnrytmen. 

Med for mye søvn går det veldig lett, med underskudd på søvn blir det verre og verre. 

Om det fungerer i ditt tilfelle vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trener du?

Anonymkode: 6d33e...40a

Ikke mer enn en times tur rundt 3 ganger i uken.. 

Ts

Anonymkode: f349f...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stan skrev:

Det er viktig å få nok søvn i en slik overgang. 

Det er trikset mitt for å unngå jetlag. Jeg prøver å sette av tid både rett før jeg reiser, og når jeg er kommet frem, til å sove meg inn i den nye døgnrytmen. 

Med for mye søvn går det veldig lett, med underskudd på søvn blir det verre og verre. 

Om det fungerer i ditt tilfelle vet jeg ikke. 

Takk for tips :) 

sover mer en nok, kroppen vil ikke fungere på dagtid rett å slett .. 

Nå døgner jeg for å bli helt slått ut når kvelden kommer så kansje jeg for dypere søvn og blir helt uthvilt . Tenker at det er søvnkvaliteten det er noe galt med, sover veldig lett og våkner flere ganger om natten. 

Ts

Anonymkode: f349f...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å sove to ganger per døgn ville jeg gitt det et forsøk. Altså ikke noe stress, men at du velger dette selv og setter klokka på ringing, slår av telefoner og deler opp døgnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...