Gå til innhold

Jenter og store tatoveringer - sleeve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du om jenter med mye tatoveringer, sleeve o.l? Har du det selv, eller har du lite eller ingen tatoveringer? 

Jeg personlig er for denne "hvis man føler det er riktig for seg, så gjør man det" - tankegangen, og tenker at det må være opp til hver enkelt, man er jo voksen og kan bestemme selv. Samtidig er jeg veldig glad i det naturlige og det å holde på det "menneskelige" og har ingen tatoveringer eller gjort noe annet med kroppen min selv. Derfor synes jeg ikke det er sånn veldig pent med sleeve eller egentlig alle ekstreme forandringer på kroppen, men det er bare min personlige mening. Men i dag er det jo så sykt mange jenter med veldig mye tatoveringer og sleeve oppover ene armen, etc. Og jeg tenker at de må jo kanskje tenke annerledes om dette en gang? For det er vel en trend, er det ikke? Og hva vil de da tenke om mange år? Eller er det mer sannsynlig at de vil komme til å bære det med stolthet resten av livet? 

Hva tenker dere om dette? Og hva synes dere? :) 

Husk at dette ikke er en diskusjon eller persondebatt om mine eller andres tanker og meninger, men en generell debatt om temaet :) så vær så snill, vi må respektere hverandres tanker. 

Og grunnen til at jeg spør angående kun jenter er fordi jeg har en oppfatning av at sleeve på jenter er noe som har "tatt av" de siste årene. 

Anonymkode: 2905c...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synest det kan være veldig fint på enkelte. Noen ser man bare og tenker; "ja, HUN passer det!". Kommer også veldig an på tatoveringene. 

Har egentlig veldig lyst på det, men tørr ikke :ninja: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kler det veldig godt.

Men mange angrer seg etter en tid, for tatoveringer de har tatt.

Anonymkode: 93f7b...76f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Moonwalker skrev:

Jeg synest det kan være veldig fint på enkelte. Noen ser man bare og tenker; "ja, HUN passer det!". Kommer også veldig an på tatoveringene. 

Har egentlig veldig lyst på det, men tørr ikke :ninja: 

Ja, jo, det kan jeg også tenke, men så tenker jeg jo i samme slengen at "er det like fint om 40 år?" :P jeg er ikke så veldig YOLO av meg :ler:

Anonymkode: 2905c...657

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jo, det kan jeg også tenke, men så tenker jeg jo i samme slengen at "er det like fint om 40 år?" :P jeg er ikke så veldig YOLO av meg :ler:

Anonymkode: 2905c...657

Personlig synest jeg at det kan være skikkelig fint og kult med velgjennomførte tatoveringer/sleeves osv og slikt på mange eldre. Kroppen kan fortelle en livshistorie.

Merk nå at jeg skrev velgjennomførte. Typiske "tok denne på en guttetur/jentetur til ayia napa" legger jeg ikke under det. Forteller jo en historie de også, men jeg har en del fordommer mot tatoveringer som så og si alle har.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moonwalker skrev:

Personlig synest jeg at det kan være skikkelig fint og kult med velgjennomførte tatoveringer/sleeves osv og slikt på mange eldre. Kroppen kan fortelle en livshistorie.

Merk nå at jeg skrev velgjennomførte. Typiske "tok denne på en guttetur/jentetur til ayia napa" legger jeg ikke under det. Forteller jo en historie de også, men jeg har en del fordommer mot tatoveringer som så og si alle har.

Hva tenker du er tatoveringer som alle har? 

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har half sleeve på begge armene og vil bære de helt fint gjennom livet. Begge kan bygges på og endres på om jeg vil. De er black&grey som er litt mer dus enn ren sort. Det er 20 år siden min første tatovering. Angrer fortsatt ikke. 

Anonymkode: f7375...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moonwalker skrev:

Personlig synest jeg at det kan være skikkelig fint og kult med velgjennomførte tatoveringer/sleeves osv og slikt på mange eldre. Kroppen kan fortelle en livshistorie.

Merk nå at jeg skrev velgjennomførte. Typiske "tok denne på en guttetur/jentetur til ayia napa" legger jeg ikke under det. Forteller jo en historie de også, men jeg har en del fordommer mot tatoveringer som så og si alle har.

Ja kan si meg enig i det, det kan jo være litt tøft. Men da må det jo helst kanskje være en del av en veldig personlig og "gjennomført" stil som samsvarer med dette, har sett en del tatoveringer på gamle mannfolk som man ser de har tatt når de var veldig unge, altså de har grønnskjær i seg og ser generelt malplasserte ut. 

Nå er det jo mye som har skjedd på tatoveringsfronten de siste årene da, så hvem vet om tatoveringene vil holde seg like fine i så mange år, på tross av at huden mister sin elastitet osv. 

Anonymkode: 2905c...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har half sleeve på begge armene og vil bære de helt fint gjennom livet. Begge kan bygges på og endres på om jeg vil. De er black&grey som er litt mer dus enn ren sort. Det er 20 år siden min første tatovering. Angrer fortsatt ikke. 

Anonymkode: f7375...c0b

Så kult å høre fra noen som har bært det så lenge allerede. Var det en "trend" når du tok de også? Planla du lenge hva du skulle ha, og hvorfor tok du det? :) 

Anonymkode: 2905c...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BeautyBox skrev:

Hva tenker du er tatoveringer som alle har? 

Ramser bare opp det jeg kommer på i farten som har vært klassikere: tribal, delfiner, stjerner, koi-fisk, sitt eget etternavn, ett eller annet skrevet i latin (ofte over brystkassen, datoer på barn og andre nære slektninger, barnas navn, små blomster i form av f.eks. tramp stamp, en sommerfugl, anker, hjerter, drømmefanger bak øret, og kinesiske tegn. Ja. Masse rart. Nå skal det sies at mye kan bli veldig fint i settingen, men som aleneståenende har jeg sett en del av dette som ikke er noe særlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kult å høre fra noen som har bært det så lenge allerede. Var det en "trend" når du tok de også? Planla du lenge hva du skulle ha, og hvorfor tok du det? :) 

Anonymkode: 2905c...657

Mine tatoveringer trenger ikke ha en spesiell betydning. Men de må være estetiske. Altså, jeg setter pris på gode skisser og tatovører som kan være kreative og dyktige kunstnere i tillegg til å kunne overføre skissen så og si identisk til hud. Jeg har myke linjer og vakre tegninger tatovert på kroppen. Totalt 8 stk. Jeg elsker de, og bærer de med stolthet. 

Har aldri vært opptatt av trender, eller hva andre syns om meg og mitt utseende. Er ganske feminin med negler, vipper og hår. Og så når sommeren kommer vises tatoveringene også. Totalpakken (altså meg) gjenspeiler personligheten min; jeg er meg selv, allsidig og uforutsigbar. 

Anonymkode: f7375...c0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattis

Helt ærlig så synes jeg det er litt harry på jenter, men det er noen få som kler det. På menn synes jeg det derimot som oftest er fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adipose

Siden jeg er rimelig greit tattovert selv, så det er vel kanskje svar nok :P Tror mange nok vil påstå at noen av mine er rimelig flåsete, og et par kan jeg for så vidt være enig i, men jeg liker dem allikevel. 

Jeg er ikke nødvendigvis av typen som er opphengt i at det skal ha alle mulige rare meninger, heller. Er mest literære skikkelser og insekter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har full sleeve på høyre arm, påbegynt i 2009, og holdt på en god stund for måtte fylle på siden armen tok dårlig til seg fargen. Angrer ikke, eneste er at jeg tenker nå er hva jeg kunne gjort/valgt for å gjøre den bedre. Den skal få et oppløft i løpet av dette året, noe jeg gleder meg til :) 

Jeg følger den er riktig for meg, noe jeg føler med alle tatoveringene jeg har, sikkert ikke som er enig, men tross alt jeg som skal gå med den og være fornøyd, og ene og alene mitt valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mange som kler tatoveringene sine. Så er det noen som ikke gjør det. Spesielt blir det for ille om det er for mye, det må være en balanse. Balanse i farger, motiv og mengde. 

Anonymkode: ab90c...0fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får gjøre som de vil, har selv sleeve men syns f.eks TCMN ikke kler sin. Ser malplassert ut. 

Anonymkode: 44ea9...88f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Margit Spat

Jeg er utatovert, og synes ikke det er noe fint med store tatoveringer, verken på menn eller kvinner. Folk må få lov å ha forskjellig smak, men personlig må jeg innrømme at jeg tenker at de som har skaffet seg de digre tatoveringene har litt mangelfull dømmekraft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose 2.0
Et øyeblikk siden, Margit Spat skrev:

Jeg er utatovert, og synes ikke det er noe fint med store tatoveringer, verken på menn eller kvinner. Folk må få lov å ha forskjellig smak, men personlig må jeg innrømme at jeg tenker at de som har skaffet seg de digre tatoveringene har litt mangelfull dømmekraft. 

Det er jo en veldig dårlig holdning. Hvorfor har man mangelfull dømmekraft når man tar større tatoveringer, eksempelvis sleeve eller noe på ryggen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
2 minutter siden, Loverdose 2.0 skrev:

Det er jo en veldig dårlig holdning. Hvorfor har man mangelfull dømmekraft når man tar større tatoveringer, eksempelvis sleeve eller noe på ryggen? 

Ja, det var dette med holdning, da. Ref TS’:

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Husk at dette ikke er en diskusjon eller persondebatt om mine eller andres tanker og meninger, men en generell debatt om temaet :) så vær så snill, vi må respektere hverandres tanker. 

 

Anonymkode: 2905c...657

Grunnen til at jeg tenker på det som et tegn på mangelfull dømmekraft, er nok at tatoveringen er noe man har hele livet, og at det som virket som en god ide og som ser stilig ut på armen på en 25-åring i 2016 høyst sannsynlig ikke er like stilig på en 50-åring i 2041.
  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk får gjøre som de vil, har selv sleeve men syns f.eks TCMN ikke kler sin. Ser malplassert ut. 

Anonymkode: 44ea9...88f

Ja, fy flate det så malplassert ut på henne. Sykt lite kledelig. Kledde mye bedre når hun bare hadde half.

Jeg har ei venninne med ene armen full sleeve og andre half, hun kler det. Men så er hun ikke veldig feminin heller. Synes svært få kvinner kler sleeves. De må ha litt maskulin eller rocka attitude for å kle det, etter min mening.

Endret av Version 2.0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...