Gå til innhold

For eller imot homofile?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja er dere for eller imot homofile? Og hva tenker dere generelt om homofile/homofili?

Anonymkode: 26a51...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verken for eller imot. De er som de er, uten at det angår meg i noen betydelig grad.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man være for eller imot? For at vi finnes? Imot at vi finnes? For at vi får gifte oss? Det er jo ikke sånn ja eller nei til EU, akkurat. Skjønner ikke helt hva som er alternativene. 

Men for all del, jeg er for å leve, så da er jeg vel for, da! :) Og generelt syns jeg i alle fall at kjæresten min og jeg er ålreite!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er dere for eller imot homofile? Og hva tenker dere generelt om homofile/homofili?

Anonymkode: 26a51...b88

Jeg er ikke imot de. Herregud,nei.

Men at de skal forvente å få samme rettigheter som heterofile blir feil for meg. De fikk partnerskapsloven, fint men de var ikke fornøyd. De skulle inn i kirka. Da tråkker de på mange, også meg. I bibelen står det at ekteskapet er mellom kvinne og mann. For meg er det hellig. Og som dere vet har det vært bråk i mange prestegjeld av den grunn. De er velkommen i kirka så mye de vil, men ikke for å gifte seg. Når du lever annerledes, så får du ikke alle godene. Joda...vi vet mange som lever homofilt som ikke er født sånn. Har sett flere på barrikadene,men blitt heter noen år etterpå

Anonymkode: 9e5aa...b9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for like rettigheter, enten du er homofil eller heterofil. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke imot de. Herregud,nei.

Men at de skal forvente å få samme rettigheter som heterofile blir feil for meg. De fikk partnerskapsloven, fint men de var ikke fornøyd. De skulle inn i kirka. Da tråkker de på mange, også meg. I bibelen står det at ekteskapet er mellom kvinne og mann. For meg er det hellig. Og som dere vet har det vært bråk i mange prestegjeld av den grunn. De er velkommen i kirka så mye de vil, men ikke for å gifte seg. Når du lever annerledes, så får du ikke alle godene. Joda...vi vet mange som lever homofilt som ikke er født sånn. Har sett flere på barrikadene,men blitt heter noen år etterpå

Anonymkode: 9e5aa...b9d

Du vet det finnes noe som heter bifile også?

Skal vi følge alle bibelens regler slavisk?

Anonymkode: 858d5...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du for eller imot eldre mennesker?   Spørsmålet er like dumt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami

Verken for eller imot, på samme måte som jeg ikke er for eller imot heterofile heller. Jeg er for å behandle hverandre med respekt og like rettigheter uavhengig av legning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke imot de. Herregud,nei.

Men at de skal forvente å få samme rettigheter som heterofile blir feil for meg. De fikk partnerskapsloven, fint men de var ikke fornøyd. De skulle inn i kirka. Da tråkker de på mange, også meg. I bibelen står det at ekteskapet er mellom kvinne og mann. For meg er det hellig. Og som dere vet har det vært bråk i mange prestegjeld av den grunn. De er velkommen i kirka så mye de vil, men ikke for å gifte seg. Når du lever annerledes, så får du ikke alle godene. Joda...vi vet mange som lever homofilt som ikke er født sånn. Har sett flere på barrikadene,men blitt heter noen år etterpå

Anonymkode: 9e5aa...b9d

Overrasker meg stadig vekk at mennesker i 2016 velger å støtte seg til en politisk bok forfattet av maktsyke mennesker i Nikea flere hundre år etter at Jesus skal ha levd. Historier som er blitt gjenfortalt slik en fjær bli til ti høns. Helt utrolig. Virkelig helt U T R O L I G.

Selv er jeg hetero, men har da både vett og forstand i behold og klarer å se at alle er akkurat slik naturen selv har skapt dem. Heteto, homofil, tvekjønnet osv. Jeg gleder meg slik til den dagen alle vrangforestillinger basert på en menneskeskrevet maktbok er revet ut av hendene på mennesker som dere.

Da blir verden et bedre sted for ALLE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Tåpelig spørsmål :(

Samme rettigheter for alle mennesker,homofil,lespisk,bifil,transer eller hetro.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke imot de. Herregud,nei.

Men at de skal forvente å få samme rettigheter som heterofile blir feil for meg. De fikk partnerskapsloven, fint men de var ikke fornøyd. De skulle inn i kirka. Da tråkker de på mange, også meg. I bibelen står det at ekteskapet er mellom kvinne og mann. For meg er det hellig. Og som dere vet har det vært bråk i mange prestegjeld av den grunn. De er velkommen i kirka så mye de vil, men ikke for å gifte seg. Når du lever annerledes, så får du ikke alle godene. Joda...vi vet mange som lever homofilt som ikke er født sånn. Har sett flere på barrikadene,men blitt heter noen år etterpå

Anonymkode: 9e5aa...b9d

Da regner jeg med at du har samme holdning med folk som tar skilsmisse? :)

  •  "Det som Gud har sammenføyet, må ikke mennesker skille", sier Jesus i Matteus 19:6.
  • Og om dette med å gifte seg på nytt:
    “...dersom mannen dør, er hun fri fra loven, og er ingen horkvinne om hun gifter seg med en annen mann.” (Romerne 7:3)

Ser du, dør mannen din er du ingen horkvinne! 

  • Det står i Bibelen, Romerne 7,2. En gift kvinne er etter loven bundet til sin mann så lenge han lever. Men dersom mannen dør, er hun løst fra loven som bandt henne.
  • Hvis man går ut av ekteskapet av andre grunner enn utroskap, skal man forbli enslig. Det står i Bibelen, 1. Korinterne 7,10-11. Til dem som er gift, har jeg dette påbudet, ikke fra meg selv, men fra Herren: En kvinne skal ikke skille seg fra sin mann. Men hvis hun skiller seg, skal hun leve ugift, eller forlike seg med mannen. Og en mann skal ikke skille seg fra sin kone.

Men det er bare dette med homofile som skaper debatt..! kanskje fordi det er forenelig med dine egne fordommer? 

EDIT: Nå har mange sitert meg og jeg gidder ikke å svare alle, så skriver bare det her. 
Dere misforstår. Jeg snakker ikke om ALLE kristne. Sier bare  : hvorfor fordømme homofile ,men ikke kvinner begår hor? hvor er presten som er imot gjengifting?(har hørt om en!) Hvor er debatten? Det er bare homofile det blir snakke om!

Endret av HomelessIcecream
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er dere for eller imot homofile? Og hva tenker dere generelt om homofile/homofili?

Anonymkode: 26a51...b88

Er du for eller i mot heterofile? Og hva tenker du generelt om heterofile/ heterofili?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Jeg synes de skal ha samme juridiske rettigheter som heterokjønnede par, men jeg er også imot diskriminering av single og polygame sammenlignet med par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Herr Heftig skrev:

Jeg synes de skal ha samme juridiske rettigheter som heterokjønnede par, men jeg er også imot diskriminering av single og polygame sammenlignet med par.

Er du for polygami?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tirben skrev:

Er du for polygami?

Jeg er motstander. Rett og slett egoistisk er det. Grunnen til  at muslimer kan ha 4 koner er for så mange menn døde i krig.

Det er noe som henger igjen fra muhammeds tid. Det var logisk når det ble innført. I Norge er det bare egoistisk.

Anonymkode: 99fda...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke imot de. Herregud,nei.

Men at de skal forvente å få samme rettigheter som heterofile blir feil for meg. De fikk partnerskapsloven, fint men de var ikke fornøyd. De skulle inn i kirka. Da tråkker de på mange, også meg. I bibelen står det at ekteskapet er mellom kvinne og mann. For meg er det hellig. Og som dere vet har det vært bråk i mange prestegjeld av den grunn. De er velkommen i kirka så mye de vil, men ikke for å gifte seg. Når du lever annerledes, så får du ikke alle godene. Joda...vi vet mange som lever homofilt som ikke er født sånn. Har sett flere på barrikadene,men blitt heter noen år etterpå

Anonymkode: 9e5aa...b9d

Øhh..siden det er forbudt å diskriminere noen på grunn av homofil legning, skjønner jeg ikke hvorfor du tror du har et valg engang, heller ikke kirka di. 

Anonymkode: 04c12...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "for homofile". Jeg ser på både homser og lesber som folk flest, MEN - det må nevnes....jeg føler fortsatt ubehag når to personer av samme kjønn kysser/kliner foran meg. Det vil aldri bli 100% naturlig...Så det eneste jeg misliker er når visse homofile skal påtvinge alle andre sin legning/holdninger....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
5 minutter siden, tirben skrev:

Er du for polygami?

Ja. (så lenge det er frivillig, slevsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart spørsmål. Jeg er for at alle mennesker skal ha like rettigheter. 

Når det kommer til vielse i kirka syns jeg faktisk at det får være opp til kirka selv å avgjøre. Vi har ikke lenger statskirke og da får de bestemme sine egne retningslinjer. Og det har de nå gjort, så da bør jo det være greit. Demokrati er flertallets tyranni ble det så fint sagt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...