Gå til innhold

MUST have til babyen?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Hadde knapt overlevd uten nest, babycall og babygym i begynnelsen. Har også en babycall med kamera og livebilder til f.eks mobilen som vi ikke ville vært uten. 

Nå som hun er litt større er også Stokke tripp trapp mye brukt! Hadde aldri newborn-setet, men har sånt sett med rygg og bøyle med puter - helt fantastisk! Er også veldig glad i den svingbare bilstolen - Recaro Zero 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babynest og bæresele brukte jeg aldri, totalt mislykket kjøp. Stokke newborn seat på tripp trapp var det jeg brukte mye som jeg aldri hadde trodd jeg skulle elske! Og helsetepper. 

 

Anonymkode: 3d84a...741

Virker veldig kjekt med sånn newborn seat og lurer på om vi skal ønskes oss Stokke stol med dette siden besteforeldre begynner å mase om å kjøpe ting. Den fungerer som en vippestol, ikke sant? Og sånn sett slår man to fluer i et smekk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Bleiebøtta fra Korbell. Den Barnas hus selger må man jo dytte bleier gjennom, men denne har en luke man slipper bleiene gjennom.  Gull! Kan gjøres om til vanlig søppelbøtte utenom. 

Smart Nova-babycallen. Viser temperatur og kan reguleres på følsomhet og lydstyrke. Ingen video eller bilde som overføres via internett og som kan hackes av andre.

Babynest hadde vi bare til nummer to, men ville definitivt hatt det igjen!

Bæresjal, Mei Tai og bærsele. Gull!

Bilstolpose hadde vi bare til andremann, men det er også veldig praktisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sunhands skrev:

Virker veldig kjekt med sånn newborn seat og lurer på om vi skal ønskes oss Stokke stol med dette siden besteforeldre begynner å mase om å kjøpe ting. Den fungerer som en vippestol, ikke sant? Og sånn sett slår man to fluer i et smekk? :)

Ja, vi brukte den isteden for vippestol til andremann. Den fantes ikke da vi fikk første og brukte vippestol da, men den ble aldri brukt til andremann da vi hadde Newbornsetet i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sunhands skrev:

Virker veldig kjekt med sånn newborn seat og lurer på om vi skal ønskes oss Stokke stol med dette siden besteforeldre begynner å mase om å kjøpe ting. Den fungerer som en vippestol, ikke sant? Og sånn sett slår man to fluer i et smekk? :)

Den vipper ikke, så blir ikke helt som vippestol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, torskehodet skrev:

Den vipper ikke, så blir ikke helt som vippestol :)

Stokke newbornseat kan brukes uavhengig av tripp trapp stolen.. Kan ha den rett på gulvet. Er slik design under med gyngefunksjon. Slik at den "vipper" litt om den står på et flatt underlag.

Anonymkode: 2ec74...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hadde jeg ønsket vi helgarderte oss og kjøpte inn ett par flasker før fødsel. Min nektet å ta pupp og var ikke noe særlig å lete etter noe åpent apotek den dagen vi kom hjem fra sykehuset. I tillegg til det var brystpumpe en ting jeg måtte ha MED EN GANG. Ellers hadde ikke baby fått i seg noe mat. Smokk og babynest er også fint å ha. 

Anonymkode: 67f47...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stokke newbornseat kan brukes uavhengig av tripp trapp stolen.. Kan ha den rett på gulvet. Er slik design under med gyngefunksjon. Slik at den "vipper" litt om den står på et flatt underlag.

Anonymkode: 2ec74...20b

Åja! Hehe. Jeg har begge deler så det visste jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse bodyer og strømpebukser i merinoull eller ull silke (helst omslagsbody) Lillelamdress, babynest, inotyol salve, vognpose, babybjørn vippestol er kjekkt å ha om en skal smøre noe mat, ta en rask dusj eller noe.. Stor Babymatte/treningsmatte som baby kan ha på gulvet, angel pack bæresele.. Sikkert mye mer, men de jeg kom på i farten

Anonymkode: 1f3d1...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke skrive norsk? 

Anonymkode: 41518...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som var gull for oss:

Babynest 
Vippestol
Soveposer med sele (dyne ble bare sparket vekk)
Voksipose til vogna
Bæresele

Anonymkode: 68bea...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresjal (Solly Baby Wrap)

Mobil seng (Stokke Home Craddle)

Amme pumpe (Medela Swing)

Omslagsbodyer i str 50/56 (lettere å ta på)

Fantastiske svigerforeldre(barne-og hundevakt) ;-) 

Anonymkode: a5900...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjørn vippestol, babygym og bæretøy, nå som hun har blitt litt større. Babynest og tynne bukser med fot i begynnelsen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bæresele, vognpose og gulpekluter :P 

Anonymkode: bf1f2...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste jeg er sykt glad for at vi fikk er vuggen han ligger i på dagen. Jeg hadde tenkt at han skulle sove i sengen sin, men hadde ingen ide om hvor mye han kom til å sove! Helt uaktuelt at han skulle ligget alene på soverommet store deler av døgnet :P 

vi har verken babynest, bæretøy, babycall, vippestol, bleiebøtte eller  tripptrappstol, og har klart oss utmerket i seks uker. Men babycall skal vi kjøpe snart. Begynner å tenke at det er på tide å lage litt kveldsrutiner, og da er det greit å kunne legge han i sengen sin etter kveldsstellet i stedet for i vuggen, tror jeg.

 

og så begynner han å kjede seg litt, og forstår ikke så mye av babygymmen, så en vippestol eller tripptrappstol hadde kanskje vært greit etter hvert. 

Oppsummert:

vugge

inotyolsalve

nesesuger

lammeskinn

er de tingene jeg har mest nytte av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesesuger (frida fra Barnas hus), trip trap (150NOK på loppemarked) graviditet/ammepute med spelt (mummytummy.no) MrB - kosebamse mot kolikk med varmeinnlegget fra Lullalove og myHummy - sussebamse med hvit støy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...